​Почалося висування кандидатів: правила виборчого процесу на місцевих виборах

Почалося висування кандидатів - от тільки відсьогодні, а не тоді, коли «наших кандидатів» представляли на з'їздах партій.


Партії взагалі не суб'єкти виборчого процесу на місцевих виборах - вони не висувають кандидатів, не можуть фінансувати участь у місцевих виборах, не створюють виборчих фондів. Вони: 1) приймають рішення про участь партії у місцевих виборах; 2) затверджують рішення своїх партійних організацій; 3) вболівають за своїх.

Місцеві організації партій - суб'єкти цього виборчого процесу з моменту проведення своєї конференції. Місцеві організації як окремі юридичні особи фінансують свої партконференції, збирають кошти у свій виборчий фонд, замовляють політичну рекламу та інші форми передвиборної агітації, подають скарги на порушення під час виборчого процесу. З моменту проведення конференції і до моменту реєстрації списку та відкриття спеціального рахунку, місцеві організації не можуть проводити агітацію.

Кандидати - є суб'єктами виборчого процесу з моменту реєстрації їх виборчою комісією, а не з моменту висування. Після реєстрації вони можуть відкривати спецрахунок і поводити агітацію за себе або проти конкурентів, замовляти розміщення своєї політичної реклами. За політрекламу і агітацію кандидатів може сплачувати місцева організація, яка їх висунула, або сам кандидат, але обов'язково зі спеціального виборчого рахунку.

Кандидатам і місцевим організаціям гарантуються рівні умови для ведення кампанії: якщо приміщення для агітації було надано одному кандидату/організації, то на таких же умовах має бути надано і іншому кандидату. Це стосується і зовнішньої реклами, і телебачення, і радіо, і друкованих ЗМІ, і інформагентств.

Інформацію про проведення конференції місцеві організації мають надати ТВК за п'ять днів до її проведення. Конференції є публічним заходом. Для ЗМІ це означає можливість бути присутніми на конференціях, вільно вести відео-, фотозйомку. Виборчі комісії зобов'язані оприлюднювати цю інформацію, а за порушення порядку оприлюднення передбачено адміністративну відповідальність. Адмінпротокол може бути складено офіційним спостерігачем, кандидатом, поліцією.

ГО, статути яких передбачають спостереження за виборчим процесом, можуть надавати свої моніторинги ЗМІ Нацраді та Держкомтелерадіо. Нацрада і Держкомтелерадіо, у свою чергу, мають звертатися до ЦВК або ТВК, які, у свою чергу, мають звертатися до поліції або встановлювати порушення. Важливо, що Нацрада і Держкомтелерадіо не розглядають моніторинги будь-яких ГО, а тільки тих, статутами яких передбачено «спостереження за виборчим процесом», не розглядають скарги кандидатів і усіх небайдужих, для цього є інші суб'єкти звернень.

Тетяна Котюжинська, facebook.com

Фото зі сторінки ФБ Тетяни Котюжинської



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у новому воєнному зведенні на 25 листопада обговорив такі актуальні теми:

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.