Пленарні засідання Верховної Ради 15 травня 2012 року

vr12 03 2012У вівторок, 15 травня, відбулися пленарні засідання десятої сесії Верховної Ради шостого скликання. Голова Верховної Ради В.Литвин поінформував про підсумки роботи Верховної Ради на пленарних засіданнях 24-27 квітня.

З оголошеннями, заявами, пропозиціями виступили уповноважені представники депутатських фракцій і груп.

Представник фракції Народної Партії Олег Зарубінський у своєму виступі привернув увагу до спроби бойкоту Євро-2012 в Україні. Він зазначив: "Україна ніколи не втручалась у внутрішні справи інших країн, посилюючи громадянські протистояння і релігійні конфлікти з масовими жертвами серед мирного населення задля досягнення своїх меркантильних цілей. Україна ніколи не скидала бомби на столиці європейських і неєвропейських держав. Україна ніколи не втручалась у політичну боротьбу всередині інших країн, прагнучи привести одну із конкуруючих сторін, більш керовану і слухняну, до влади, дискредитуючи при цьому іншу сторону. Не Україна видворяла незаконно і насильницьки зі своєї території представників етнічних меншин. Не Україна забороняла своїм громадянам носити національний одяг. Не Україна розміщувала на своїй території секретні тюрми інших держав. Не Україна фальсифікувала суд щодо навмисного вбивства пострілом з танку українського і іспанського журналістів. Нарешті не Україна скасувала покарання за інцест і не Україна на державному рівні, прикриваючись християнськими партійними назвами, освячує інші речі, ворожі християнським цінностям.

Нічого цього Україна не робила і не робитиме, на відміну від багатьох із тих, хто вважає, що має право бути нашими менторами і вихователями, а по факту шантажувати і виставляти ультиматуми. Сценорована і зрежисована кампанія тиску і приниження України - це насправді менш за все кампанія проти влади, як дехто думає і чого несамовито прагне. Історія з бойкотом Євро-2012 - це зневага і зверхність новоявлених старших братів до мільйонів українців, що живуть очікуванням футбольного свята, це відпрацювання технології та системи тиску на суверенну країну, зініційована тими, хто не у деклараціях, а у своїй практичній діяльності, по практичній політиці ніколи не хотів і не хоче при будь-якій українській владі бачити Україну в Євросоюзі".

Керівник фракції "БЮТ-Батьківщина" Андрій Кожем'якін під час виступу нагадав, що фракція "БЮТ-"Батьківщина" і "Наша Україна - Народна самооборона" блокували Верховну Раду, вимагаючи припинити катування Юлії Тимошенко і покарати винуватих у її побитті 20 квітня цього року. "Наші вимоги залишаються незмінними", - наголосив він.

А.Кожем'якін заявив: "На переконання фракції "БЮТ-"Батьківщина" сьогодні засідання Верховної Ради повинно було б розпочатися з розгляду надзвичайної ситуації, у якій опинилася наша країна. Різкі, негативні заяви і критична оцінка лідерами країн Євросоюзу та демократичного світу процесів, які відбуваються в нашій країні, засвідчили: Україна стоїть на порозі повної міжнародної ізоляції. Канцлер Федеративної Республіки Німеччини Ангела Меркель заявила, що в Україні люди страждають від диктатури та репресій. За всю історію незалежності це найгірша і найбільш тривожна оцінка сьогодення нашої держави.

Для такої різкої критики з боку демократичної частини світу є всі підстави. Скоро минає півроку, відколи Парламентська асамблея Ради Європи висунула до нас прості вимоги: гармонізувати кримінальне законодавство України з європейськими стандартами, припинити політичні репресії і звільнити незаконно засуджену Юлію Тимошенко та інших опозиційних політиків. До цього часу не зроблено жодного кроку по виконанню хоча б однієї з цих вимог

Закономірно, що ці дії влади викликають хвилю обурення серед лідерів демократичних країн світу. Президент Литви попередила Віктора Януковича, що Україні гарантована міжнародна ізоляція зі сторони Євросоюзу, якщо влада не забезпечить гарантії правового захисту лідерам української опозиції. А політичний бойкот швидко переросте у економічний. Якщо наші можновладці не бояться цього, бо їхні збереження і власність за кордоном, то для українського народу це буде мати жахливі наслідки".

Керівник фракції "Наша Україна-Народна Самооборона" Микола Мартиненко повідомив, що "українська опозиції не лише об'єдналася, вона виробила і винесла на всенародне обговорення чітку програму дій, план стратегічних змін для країни". За його словами, "передумовою його (плану) реалізації є скинення нинішнього режиму і облаштування України без Януковича. Справедлива держава, чесна влада, гідне життя - це дороговкази для об'єднаної опозиції, це ті необхідні для європейської держави речі, яких позбавив Україну режим Януковича.

М.Мартиненко також зазначив, що об'єднана опозиція ставить перед собою сім основних завдань, сім кроків до побудови нової успішної України.

Верховна Рада ухвалила Постанову, якою достроково припинено повноваження народного депутата В.Поляченка у зв'язку з його смертю.

Парламентарії прийняли рішення про продовження вечірнього засідання до завершення розгляду всіх питань порядку денного.

Народні депутати включили до порядку денного сесії низку законопроектів.

Проект закону про визнання галузі машинобудування однією з пріоритетних у промисловості України доповів народний депутат Георгій Скудар. Парламентарій зазначив, що в Україні частка машинобудування у загальному обсязі складає приблизно 17%. За його словами, це дуже низький відсоток. "Наприклад, в Німеччині експорт машинобудування складає понад 80%. У нас ще є можливість підтримати створення нових виробництв у тих секторах машинобудування, які в умовах жорсткої конкуренції все-таки експортують обладнання і в Європу, і в країни СНД, і в інші країни", - наголосив Г.Скудар.

Народний депутат зазначив, що метою законопроекту, автором якого він є, - дати можливість машинобудівним підприємствам направити 50% прибутку від експорту на модернізацію виробництв, на створення нових високотехнологічних і конкурентних товарів. За його підрахунками, збільшення частки машинобудування в експорті країни на 8-9% повною мірою покриє часткове відволікання коштів, які інвестуються у створення інтелектуальних виробництв.

Народні депутати під час обговорення не підтримали пропозицію профільного комітету про направлення законопроекту на доопрацювання. Вони зауважували: "якщо не підтримати вітчизняне машинобудування - в державі не буде серйозно розвиненої економіки, ми будемо все закупляти за кордоном".

За результатами голосування законопроект 250-ма голосами був прийнятий за основу.

Проект закону про внесення змін до Закону "Про Кабінет Міністрів України" (щодо визначення розподілу повноважень) доповів Міністр юстиції Олександр Лавринович. Міністр зазначив, що цим проектом пропонується надати право Прем'єр-міністру, першому віце-прем'єр-міністру і віце-прем'єр-міністру, які не є одночасно міністрами, вносити на розгляд Кабінету Міністрів проекти актів уряду. Це ж саме стосується такого права для колегіальних державних органів, для тих регуляторів, які працюють поза межами підпорядкування виконавчій владі.

Голова підкомітету Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Василь Демчишен доповів рішення Комітету рекомендувати парламенту прийняти законопроект за основу.

Народні депутати під час обговорення висловили різні думки - від того, що його прийняття "динамізує роботу Кабінету Міністрів" до того, що "закон повністю поламає логіку діяльності Кабміну".

Верховна Рада прийняла законопроект за основу.

Народні депутати розглянули два законопроекти про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції та сировини. Один з них доповів перший заступник Міністра аграрної політики та продовольства Микола Безуглий. Урядовець обґрунтував необхідність термінового прийняття законопроекту тим, що останнім часом на полицях наших гіпер- і супермаркетів, інших торгових підприємств з'являється продукція, що реалізується як органічна - і це в принципі є порушенням чинного законодавства.

"Україна за своїми природно-кліматичними та ґрунтовими потенціалами має унікальну можливість зайняти одне з провідних місць серед виробників органічної продукції, чому в першу чергу сприятиме прийняття законопроекту, який узаконить виробництво органічної продукції в нашій державі", - зазначив доповідач.

За словами М.Безуглого, основоню метою законопроекту є: визначення правових, економічних і соціальних основ ведення органічного сільського господарства, визначення вимог щодо маркування, перевезення, зберігання та реалізації органічної продукції і сировини, забезпечення раціонального ґрунтового покриву, охорони здоров'я населення і збереження довкілля. "Реалізація цього проекту передбачає, насамперед, визначення основних завдань державної політики у сфері органічного виробництва і заходи щодо її реалізації. Законопроект передбачає встановлення перехідного періоду, який необхідний для переходу від традиційного до органічного землеробства, загальні вимоги до реалізації продукції сировини, її маркування, оцінку придатності земель та об'єктів для виробництва органічної продукції, порядок її сертифікації і порядок науково-методичного забезпечення органічного виробництва", - повідомив доповідач.

Голова Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин Григорій Калетнік, доповідаючи рішення Комітету щодо законопроекту, нагадав, що починаючи з 2007 року в парламенті вже розглядались 4 аналогічних законопроекти. Комітет підтримав законодавчу ідею цих проектів, водночас звернувши увагу на низку недоліків.

Г.Калетнік зазначив, що в обох проектах, які розглядаються, визначення терміну "органічне виробництво" не дає чіткого уявлення про таке виробництво. За його словами, термінологія обох законопроектів повинна бути узгоджена з національною правовою системою. Голова Комітету також звернув увагу на те, що в екологічному законодавстві України не існує нормативно-правових актів, які містили б термін "органічний" в розумінні "екологічно чистий". Навпаки, термінологія "органіка", "органічний" є усталеною і має дещо інше значення, ніж подано в проектах.

Г.Калетнік повідомив, що Комітет рекомендує Верховній Раді обидва законопроекти направити на доопрацювання.

За результатами голосування законопроекти були направлені на доопрацювання.

Проект закону про енергетичну ефективність житлових та громадських будівель доповів перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Олександр Аліпов. Урядовець зазначив, що метою законопроекту є визначення правових, економічних та організаційних засад забезпечення енергетичної ефективності житлових та громадських будівель, а також створення умов для скорочення споживання в них енергетичних ресурсів. За його словами, технічний стан переважної більшості існуючих будівель та енергетичних систем не дозволяє забезпечувати адекватний рівень їх енергетичних характеристик. Більше 40 відсотків енергії, що виробляється на опалення, втрачається в житловому фонді.

О.Аліпов зазначив, що законопроектом пропонується визначити основні засади державної політики у сфері енергетичної ефективності будівель; органи, уповноважені здійснювати державне управління в цій сфері, та їх повноваження; організаційно-правові засади паспортизації енергетичної ефективності будівель, основні енергоефективні заходи в будівлях, загальні засади професійної діяльності та інформаційного забезпечення, права і обов'язки власників, співвласників будівель.

За словами доповідача, прийняття цього закону дозволить комплексно врегулювати всі суспільні відносини, які виникають у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель, зокрема у сфері встановлення мінімальних вимог до їх енергетичних характеристик, забезпечення дотримання цих вимог, проведення паспортизації, фінансування здійснення енергозберігаючих заходів.

Заступник голови Комітету з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства та регіональної політики Ігор Лисов доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді направити законопроект на доопрацювання.

І.Лисов нагадав, що в Україні відсутнє законодавче врегулювання правовідносин у сфері енергетичної ефективності будівель. Законопроект був підготовлений урядом на виконання Загальнодержавної програми адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу із врахуванням Директиви про енергетичну ефективність будівель за участю міжнародних експертів.

Доповідач також зазначив, що прийняття законопроекту загалом сприятиме економічному використанню паливно-енергетичних ресурсів у будівлях та скороченню витрат на їх оплату, а також раціональному використанню коштів державного та місцевих бюджетів. Водночас, Комітет взяв до уваги зауваження Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності, який вважає, що запропоновані законопроектом зміни до статті 96 Кодексу України про адміністративні правопорушення потребують суттєвого доопрацювання.

Верховна Рада 231-м голосом прийняла законопроект за основу.

Народні депутати далі розглянули низку законопроектів. У першому читанні були прийняті проекти законів про внесення змін до Закону "Про регулювання товарообмінних (бартерних) операцій у галузі зовнішньоекономічної діяльності"; про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо порядку зберігання архівних документів, пов'язаних із забезпеченням соціального захисту громадян; про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо зайнятості інвалідів; про внесення змін до статті 1 Закону "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" (щодо сплати збору на транспортні засоби); про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо припинення права користування земельними ділянками, при відведенні їх для суспільних потреб).

На доопрацювання був направлений законопроект про внесення змін до статті 26 Закону "Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори" (щодо перевезень небезпечних вантажів).

За результатами розгляду були відхилені законопроекти: про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо вдосконалення процедури реєстрації політичних партій); про внесення змін до Прикінцевих положень Закону "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (щодо призначення дострокової пенсії за віком військовослужбовцям); про внесення змін до Закону "Про засади функціонування ринку природного газу" (щодо державного регулювання у сфері забезпечення населення природним газом власного видобутку).

Проект закону про внесення змін до статті 536 Цивільного кодексу України (щодо розміру процентів за користування чужими коштами) доповів народний депутат Дмитро Притика. Парламентарій зазначив: "правовий аналіз практики вирішення господарськими та загальними судами спорів про нарахування процентів за користування чужими грошовими коштами виявив, що ці суди, застосовуючи норми чинного законодавства під час розгляду справ однієї і тієї ж категорії, роблять протилежні висновки, не маючи єдності в правовій позиції. Зокрема, це стосується випадків, коли боржник не виконує свого обов'язку по договору і не повертає суму попередньої оплати, а розмір процентів за користування чужими грошовими коштами договором не передбачені".

Д.Притика також зазначив, що стаття 536 Цивільного кодексу України, якою регулюється питання щодо нарахування процентів за користування грошовими коштами, є дуже лаконічною, а тому викликає певні труднощі при її застосуванні. У цьому зв'язку різні суди, розглядаючи справи, пов'язані з стягненням процентів за користування чужими коштами, по-різному підходять до їх розгляду. В одних випадках, якщо розмір процентів не передбачений договором застосовується стаття 1048 Цивільного кодексу України, в інших випадках - стаття 625 Цивільного кодексу.

Оскільки під час розгляду такої категорії справ суди керуються нормами Цивільного кодексу України, то законопроектом пропонується доповнити статтю 536 Цивільного кодексу частиною третьою, в якій передбачити: якщо договором або іншим актом цивільного законодавства не встановлено розмір процентів, то він визначається на рівні облікової ставки Національного банку України.

Прийняття цього закону, наголосив народний депутат, усуне прогалину законодавчого врегулювання питання щодо стягнення відсотків за користування чужими грошовими коштами, стимулюватиме недобросовісних боржників до швидшого виконання зобов'язань та підвищить якість здійснення судочинства судами України.

За результатами голосування законопроект 265-ма голосами був прийнятий у першому читанні.

Головуючий оголосив ранкове засідання закритим.

На початку вечірнього засіданні народні депутати розглянули низку законопроектів, включених до порядку денного сесії на ранковому засіданні.

Проект закону про Загальнодержавну цільову програму передачі гуртожитків у власність територіальних громад на 2012-2015 роки доповів перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Олександр Аліпов. Він зазначив, що цим проектом пропонується затвердити Програму передачі у власність територіальних громад гуртожитків та залучити кошти державного бюджету, інші джерела фінансування, матеріально-технічні та трудові ресурси територіальних громад й суб'єктів господарювання, у власності, управлінні чи повному господарському віданні яких перебувають гуртожитки.

О.Аліпов повідомив, що проект Програми містить графік передачі у комунальну власність тих гуртожитків, які були передані до територіальної власності громад з 2010 року. Крім цього, й ті гуртожитки, які відповідно до Закону "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передано з 2010 року до територіальної власності громад. Проектом Програми передбачається встановити обсяги та строки фінансування певних заходів з передачі гуртожитків у власність територіальних громад із зазначенням можливості зміни таких обсягів та строків відповідно до реальної ситуації на відповідних ринках, а також реальних можливостей відповідних бюджетів.

Законопроект 272-ма голосами був прийнятий за основу.

Верховна Рада прийняла в цілому проекти законів про внесення змін до статті 8 Закону "Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування" (щодо матеріальної допомоги) і про внесення змін до підрозділу 5 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо коригування ставок акцизного податку.

Парламентарії ухвалили Постанову "Про відзначення 90-річчя з дня народження Анатолія Дімарова".

Народні депутати розглянули низку законопроектів, які стосувалися вдосконалення чинного законодавства у сфері судочинства.

За основу були прийняті законопроекти: про внесення змін до Закону "Про судоустрій і статус суддів" щодо удосконалення окремих положень організації судової влади і про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо участі у судовому засіданні у режимі відеоконференції.

За результатами голосування були відхилені проекти законів про внесення змін до статей 36, 127 і 205 Цивільного процесуального кодексу України (щодо питань, відповідно до яких суд вирішує справи) і про внесення змін до статті 48 Господарського процесуального кодексу України (щодо оплати за проведення судової експертизи).

Парламентарії розглянули і відхилили законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скасування обов'язкового надання паперових витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо перебування дитини у закладах громадського харчування та сфери розваг у нічний час) доповів народний депутат Андрій Пінчук. Обґрунтовуючи необхідність прийняття законопроекту, А.Пінчук, зазначив: "значна кількість дітей проводить дозвілля у місцях, які аж ніяк не сприяють її культурному та інтелектуальному розвитку - у нічних клубах, "пабах", "барах" (зазначені мають статус "закладів громадського харчування"), комп'ютерних клубах, більярд-клубах, інтернет-кафе тощо". За його словами, майже всі із зазначених закладів відкриті протягом нічного часу. Ситуація, коли дитина замість того, щоб отримувати необхідну норму добового сну, проводить ночі у таких розважальних закладах, становить загрозу її фізичному розвитку та здоров'ю.

Народний депутат у цьому зв'язку запропонував з метою створення сприятливих умов для забезпечення фізичного, інтелектуального, культурного розвитку дітей та запобігання впливу на дітей факторів, що можуть призвести до формування у дітей асоціальної поведінки, шкідливих звичок, заборонити дітям віком до 16 років з двадцять другої до шостої години перебувати у закладах, в яких проводиться діяльність у сфері розваг та закладах громадського харчування, якщо їх не супроводжує принаймні однин з батьків чи інший законний представник дитини.

Законодавчу ініціативу підтримав профільний комітет - з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму, який рекомендував парламенту прийняти законопроект за основу.

Верховна Рада 266-ма голосами прийняла законопроект у першому читанні.

Парламентарії розглянули ще один законопроект, який стосувався удосконалення законодавства у сфері прав дітей - про внесення змін до деяких законів України щодо захисту прав та інтересів дітей, над якими встановлюється опіка чи піклування, та посилення матеріальної підтримки сімей, у яких виховуються такі діти.

За результатами голосування законопроект 262-ма голосами був прийнятий за основу.

Народні депутати розглянули і за результатами голосування відхилили проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо відповідальності роботодавця за порушення строків виплати заробітної плати та інших виплат).

Обговоривши два проекти законів про внесення змін до Закону "Про Митний тариф України" (щодо підвищення ставки ввізного мита на полівінілхлорид, не змішаний з іншими речовинами) парламентарії прийняли за основу законопроект, підготовлений членами профільного комітету.

Верховна Рада ухвалила Постанови "Про відзначення 125-річчя з дня заснування Дендрологічного парку "Асканія-Нова" загальнодержавного значення" і "Про відзначення 75-річчя з дня народження видатного українського поета, політв'язня, Героя України Василя Стуса".

Парламентарії, повторно розглянувши законопроект про внесення змін до Закону "Про Червону книгу України" (щодо посилення охорони рідкісних видів тварин і рослин), прийняли його за основу.

За результатами голосування відхилено законопроекти: про внесення змін до Закону "Про Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2009-2014 роки" (щодо включення окремого заходу "Капітальний ремонт, модернізація та заміна ліфтового обладнання"); проект закону про внесення доповнень до Закону "Про судоустрій і статус суддів" (щодо недопущення порушення соціальних гарантій суддів); про внесення змін до деяких законів України щодо дерегуляції у сфері ліцензування.

Верховна Рада прийняла за основу проект закону про внесення змін до статті 4 Закону "Про інститути спільного інвестування (пайові та корпоративні інвестиційні фонди)" (щодо захисту майнових інтересів учасників строкових ІСІ).

На доопрацювання направлено проект закону про внесення змін до деяких законів України (щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у сфері праці).

Зняті з розгляду були законопроекти про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення відповідальності за порушення порядку надання послуг із тимчасового розміщення (проживання) і про внесення змін до Закону "Про судоустрій і статус суддів" (щодо порядку розгляду питань про обрання на посаду судді).

Народні депутати прийняли за основу проект закону про внесення змін до Закону "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини".

Наприкінці вечірнього засідання народні депутати розглянули і прийняли в першому читанні та в цілому законопроект про внесення зміни до статті 9 Закону "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (щодо відтермінування сплати страхових внесків для гірничих підприємств).

Перший заступник Голови Верховної Ради України Адам Мартинюк закрив вечірнє засідання.

Наступне пленарне засідання десятої сесії відбудеться у середу, 16 травня, повідомляє інформаційне управління ВР України.



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у новому воєнному зведенні на 22 листопада обговорив наступні актуальні фронтові теми:

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.