Пленарні засідання Верховної Ради України 14 травня 2013 року

plenar zasidan

 
У вівторок, 14 травня 2013 року, відбулися пленарні засідання другої сесії Верховної Ради України сьомого скликання. Голова Верховної Ради України Володимир Рибак на початку ранкового засідання оголосив про створення у Верховній Раді міжфракційних депутатських об'єднань: "За розвиток місцевого самоврядування", головою якого обрано народного депутата Євгена Карташова; з питань співробітництва з африканськими, азіатськими, латиноамериканськими країнами та їх економічними союзами, голова - народний депутат Сергій Гриневецький; "За чистий Дніпро", голова - народний депутат Юрій Шаповалов.


З заявами, повідомленнями, пропозиціями виступили уповноважені представники депутатських фракцій.

Під час виступів Голова Верховної Ради В.Рибак привернув увагу народних депутатів до питання організованості та дотримання дисципліни під час проведення пленарних засідань. Він нагадав парламентаріям норму статті 8 Закону "Про статус народного депутата", в якій, зокрема, зазначено, що "у своїй діяльності народний депутат України повинен дотримуватися загальновизнаних норм моралі".

В.Рибак висловив сподівання, що народні депутати дослухаються до його побажань, адже їх "очікує спокійна та продуктивна робота".

Головуючий повідомив, що розгляд питання про усунення неузгодженостей у тексті прийнятого Закону України про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України (стосовно виконання Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України) переноситься за пропозицією Погоджувальної ради.

Народні депутати розглянули запропонований для включення до порядку денного сесії проект закону про внесення зміни до статті 7 Закону "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям" (щодо осіб, які надають соціальні послуги) за реєстр. №2689. Документ доповів голова Комітету з питань соціальної політики та праці Петро Цибенко. Він зазначив, що проектом пропонується включити до числа осіб, що мають право на призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям тих працездатних членів малозабезпеченої сім'ї, які надають соціальні послуги. За його словами, законопроект спрямований на посилення державної підтримки сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах, що дозволить покращити їх соціальний захист. "Адже сьогодні особи, які надають соціальні послуги інвалідам другої та третьої групи, не мають право на призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, а отримують лише компенсаційні виплати, розмір яких становить від семи до п'ятнадцяти відсотків прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Водночас, особи, які надають соціальні послуги інвалідам першої групи, мають право на отримання цієї допомоги.

Отже, законопроектом пропонується надати право на отримання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, особам, які надають соціальні послуги, інвалідам другої та третьої групи", - пояснив П.Цибенко.

359-ма голосами законопроект був включений до порядку денного другої сесії.

На пропозицію Погоджувальної ради було перенесено розгляд двох законопроектів за реєстр. №№2342 2342-1 - про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання та протидії дискримінації в Україні.

Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реалізації державної антикорупційної політики доповів народний депутат Павло Петренко. Доповідач зазначив, що однією з головних проблем нашої держави є корупція. На підтвердження цього він навів деякі цифри, згідно з якими в 2012 році Україна зайняла 144-е місце серед 176 країн за рівнем корумпованості всіх гілок влади. За словами доповідача, за висновками Міністерства юстиції загальна сума збитків від корупційних правопорушень склала понад один мільярд гривень. "Але реальні цифри набагато більші. Тому європейські інституції неодноразово наголошували нам, що основною проблемою, яку необхідно подолати в Україні для євроінтеграції, є питання корупції у органах державної влади і місцевого самоврядування", - наголосив П.Петренко.

Народний депутат представив спільний законопроект чотирьох фракцій, основними новаціями якого є, зокрема: відкриття антикорупційного реєстру порушень державними чиновниками; перевірка тих відомостей, які декларуються державними чиновниками у своїх деклараціях; запровадження антикорупційної перевірки всіх нормативно-правових актів, які розглядаються органами державної влади, в тому числі і Верховною Радою. Проектом також передбачається розширити коло осіб, родичів державних чиновників, які повинні здійснювати декларування своїх доходів і витрат, а також зменшити поріг витрат, які підлягають відповідному декларуванню.

"Цей закон є революційним і дасть можливість нам всім зробити реальний дієвий крок у боротьбі з корупцією в Україні", - зазначив доповідач.

П.Петренко також повідомив, що цей проект один із законопроектів, які входять до пакету євроінтеграційних законів і є обов'язковим для прийняття згідно Плану дій щодо лібералізації візового режиму з Європейським Союзом.

Голова Комітету з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією Віктор Чумак доповів рішення Комітету рекомендувати парламенту прийняти цей законопроект за основу та в цілому.

Під час обговорення законопроект підтримали представники всіх фракцій. Виступаючі, зокрема, заявляли "про виключну необхідність і важливість для кожного громадянина України, щоб саме в парламенті були ухвалені законопроекти про посилення боротьби з корупцією".

Верховна Рада ухвалила законопроект за основу ("за" - 367 голосів) та в цілому ("за" - 373 голоси).

Народні депутати далі мали розглянути два законопроекти, які також стосувалися вдосконалення законодавства у сфері протидії корупції за реєстр. №2577 - про внесення змін до Закону "Про засади запобігання і протидії корупції" та Регламенту Верховної Ради України (щодо удосконалення окремих положень) і про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення здійснення фінансового контролю та урегулювання конфлікту інтересів за реєстр. №2608.

Голова Комітету з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією В.Чумак запропонував зняти з розгляду обидва законопроекти, оскільки ухваленим Законом "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реалізації державної антикорупційної політики" враховані пропозиції, які містилися у цих проектах.

Парламентарії підтримали пропозицію профільного комітету.

Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення системи захисту персональних даних (реєстр. №2836) доповів голова Комітету з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин Валерій Пацкан. Він зазначив, що зміни спрямовані на удосконалення національної системи захисту персональних даних та забезпечення незалежності органу, який здійснює державний нагляд та контроль за дотриманням виконання законодавства у сфері захисту персональних даних.

"Законопроект орієнтовано на виконання вимог Конвенції про захист осіб у зв'язку з автоматизованою обробкою персональних даних та протоколу до Конвенції щодо органів нагляду та транскордонних потоків даних. Головною рисою цього закону є те, що він унеможливлює контроль за формуванням бази персональних даних з боку держави, зокрема, центрального органу виконавчої влади - Державної служби України з захисту персональних даних. Одночасно регулятивні функції у цій сфері передаються Уповноваженому з питань прав людини, оскільки уповноважений є незалежною інституцією", - повідомив В.Пацкан.

Голова Комітету також зазначив, що наслідком ухвалення цього законопроекту є виконання однієї з вимог Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму та сприяння імплементації Україною Угоди про асоціацію з Європейським Союзом.

Народний депутат А.Шевченко під час обговорення зазначив, що "зараз Україна стогне від дуже недолугого демографічного реєстру, який ставить в абсолютно нездорову ситуацію і українських підприємців, і сотні тисяч українських чиновників". Підтримуючи законопроект, народний депутат також наголосив на тому, що "приватне життя українських громадян захищено дуже мало. На Петрівці можна купити персональні дані. Можна взяти все про всіх". Тому, за його словами, "потрібно діяти і діяти в трьох напрямках - скасовувати державний реєстр, потрібно передавати контроль за цією чутливою сферою від українського уряду до Уповноваженого з прав людини і потрібно особливо уважно захищати чутливі персональні дані, такі як віросповідання, як політичні погляди тощо".

"Цей законопроект враховує всі ці положення, він розроблявся в тісній співпраці з представниками громадських організацій і враховує ключові положення, які були викладені в законопроекті народних депутатів А.Шевченка і Г.Немирі", - зазначив народний депутат.

Верховна Рада 348-ма голосами прийняла законопроект за основу та в цілому.

Секретар Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Віталій Журавський доповів підготовлений до другого читання проект закону про внесення зміни до статті 263-1 Кримінального кодексу України у зв'язку з приєднанням України до Протоколу проти незаконного виготовлення та обігу вогнепальної зброї, її складових частин і компонентів, а також боєприпасів до неї, який доповнює Конвенцію Організації Об'єднаних Націй проти транснаціональної організованої злочинності за реєстр. №1263. Він повідомив, що під час підготовки надійшло три пропозиції, одна з яких врахована, одна - врахована редакційно, одна - відхилена.

За результатами голосування ("за" - 346) законопроект прийнято у другому читанні та в цілому.

Про одержаний висновок Конституційного Суду України на проект закону про внесення зміни до Конституції України щодо недоторканності за реєстр. №0977 доповів голова Комітету з питань правової політики Валерій Писаренко.

В.Писаренко нагадав, що метою законопроекту, внесеного народними депутатами М.Томенком, С.Міщенком, С.Сасом та іншими, є позбавлення народних депутатів України, Президента України та суддів права на недоторканість. Для досягнення цього законопроектом передбачається внести зміни до статей 80, 105, 126 та 149 Основного Закону України.

Доповідач також нагадав, що 20 червня 2012 року законопроект направлено до Конституційного Суду України для отримання висновку щодо відповідності вимогам статей 157, 158 Основного Закону України.

10 липня 2012 року Конституційний Суд України ухвалив висновок у справі за зверненням Верховної Ради України. Згідно з цим висновком Конституційний Суд України визнав такими, що відповідає вимогам Основного Закону України положення законопроекту, яким пропонується частиною 1 та 3 статті 80 Конституції України виключити.

Конституційний Суд визнав такими, що не відповідають вимогам частини 1 статті 157 Конституції України положення законопроекту, якими пропонується внести зміни до статей 105, 126 та 149 Основного Закону України.

В.Писаренко повідомив, що Комітет з питань правової політики з метою забезпечення реалізації вимог статті 159 Конституції України та завершення конституційної процедури розгляду законопроекту вирішив рекомендувати Верховній Раді прийняти проект постанови про подальшу роботу над законопроектом.

Водночас, він звернув увагу на те, що зазначений проект постанови було підготовлено Комітетом та внесено ще у березні-місяці цього року. "З незалежних від Комітету причин цей проект постанови досі не було розглянуто. Строки, які було запропоновано комітетом для доопрацювання законопроекту сплили. У випадку вчасного прийняття запропонованого комітетом проекту постанови, саме сьогодні ми мали б розглядати вже доопрацьований законопроект. Як можливий вихід з ситуації, яка склалася, Комітет пропонує подання пропозицій та поправок до законопроекту встановити до 31 травня 2013 року, опрацювання відповідними комітетами пропозицій та поправок до законопроекту здійснити у період до 14 червня 2013 року, подання народними депутатами документів, передбачених частиною третьої статті 150 Регламенту Верховної Ради, до 18 червня 2013 року, розгляд законопроекту на пленарному засіданні Верховної Ради провести 20 червня 2013 року", - зазначив він.

В.Писаренко звернувся до народних депутатів з проханням прийняти запропонований Комітетом проект постанови.

Більшість народних депутатів, які взяли участь в обговоренні, не підтримали пропозицію профільного комітету. Виступаючі від опозиційних фракцій пропонували розглянути питання про позбавлення недоторканності не тільки з народних депутатів, а й з Президента України та суддів. "Правовий режим, що сформувався, поставив Президента, депутатів та суддів над Законом, наділив їх необмеженими повноваженнями. В нашій країні абсолютизовано недоторканість", - заявляли парламентарії.

Представники від парламентської більшості закликали почати "з себе", адже цього вимагають виборці. За їхніми словами, народні депутати, йдучи в парламент, обіцяли зняти з себе недоторканність.

Верховна Рада не прийняла ("за" - 190 голосів) проект постанови про подальшу роботу над законопроектом, запропонований профільним комітетом.

Народні депутати розглянули кілька законів з пропозиціями Президента України.

За результатами розгляду на доопрацювання був направлений Закон "Про внесення змін до законів України "Про архітектурну діяльність" та "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" за реєстр. №0983.

Парламентарії перенесли розгляд Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оформлення спадщини" за реєстр. №0985.

Верховна Рада відхилила Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо регулювання в галузі зв'язку" (реєстр. №0991).

Народні депутати далі розглянули низку законопроектів у першому читанні.

Проект закону про внесення змін до Закону "Про заборону ввезення і реалізації на території України етилованого бензину та свинцевих добавок до бензину" щодо авіаційного палива за реєстр. №2073 доповів голова Державної авіаційної служби Анатолій Колісник. Урядовець повідомив, що метою законопроекту є скасування заборони на ввезення на територію України бензину авіаційного "Avgas 100 LL" в обсязі не більше тисячі тонн протягом календарного року до введення сертифікованого в Україні альтернативного виду палива.

За словами доповідача, відповідно до експлуатаційної документації виробників поршневі двигуни авіації загального призначення повинні працювати виключно на малоетилованому авіаційному бензині. Експлуатація таких повітряних суден на будь-якому іншому паливі є порушенням технічних умов і у відповідності до міжнародних угод та стандартів в галузі цивільної авіації вимагає заборону подальшої їх експлуатації.

"Після введення в Україні цієї заборони повітряні судна з такими двигунами через відсутність належного бензину експлуатуються на звичайних автомобільних бензинах, що призводить до передчасного зносу двигунів, збільшення кількості їх відмов, які ставлять під реальну загрозу безпеку польотів", - зазначив А.Колісник.

Голова Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи Ірина Сех доповіла рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Законопроект 290-ма голосами був прийнятий за основу та в цілому.

Доопрацьований законопроект про внесення змін до деяких законів України щодо призначення та індексації пенсії за реєстр. №1117 доповів заступник Міністра соціальної політики В'ячеслав Коломієць. Він зазначив, що проектом пропонується вдосконалити механізм щорічного перерахунку пенсії. За його словами, у діючу формулу підвищення пенсії поточного року закладено виключення розміру індивідуального підвищення пенсії у минулому році. "Через цю технічну недосконалість розмір пенсії переважної більшості пенсіонерів у 2013 році залишився на рівні минулого року. Оскільки у 2012 році було проведення осучаснення трудових пенсій за нормами діючого законодавства, внесений на розгляд законопроект дозволить усунути цей недолік та дасть можливість підвищувати розміри пенсій більшості пенсіонерів. У разі схвалення законопроекту пенсій зможуть підвищитись для 12,4 мільйонів пенсіонерів, видатки складуть 2 мільярди 140 мільйонів гривень і вони передбачені в бюджеті Пенсійного фонду на цей рік", - зазначив В.Коломієць.

Законопроектом також пропонується удосконалити інші норми пенсійного законодавства. Зокрема, забезпечити включення до страхового стажу періоду перебування у відпустці по вагітності та пологах, виключити заробітки для обчислення пенсій у період отримання допомоги по безробіття, а також виплату пенсій у зв'язку з втратою годувальника дітям у період між завершенням навчання в одному навчальному закладі та вступом до іншого навчального закладу.

Голова Комітету у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів Валерій Сушкевич доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу та в цілому.

Народні депутати 350-ма голосами підтримали цю пропозицію.

Головуючий закрив ранкове засідання.

На початку вечірнього засідання народні депутати розглянули три законопроекти про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності за реєстр. №№2303 2303-1 2303-2. Автор першого законопроекту народний депутат Юрій Воропаєв повідомив, що він знімає свій законопроект на користь законопроекту народного депутата О.Долженкова.

Головуючий повідомив, що автори ще одного законопроекту, народні депутати Л.Литвинов та Ю.Боярський, попросили зняти їхній проект.

Один із законопроектів доповів народний депутат Олександр Долженков. Він зазначив, що метою законопроектом є активізація процесу передачі земельних ділянок державної та комунальної власності у власність або користування громадян, юридичних осіб, поновлення дії раніше укладених договорів оренди, зменшення фінансового навантаження на Державний бюджет України та відповідні місцеві бюджети шляхом запровадження процедури надання на безоплатній основі витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування під час проведення державної реєстрації права власності держави чи територіальної громади на земельні ділянки.

Проектом також пропонується спростити та скоротити в часовому просторі процедури передачі земельних ділянок державної або комунальної власності у власність або користування громадянам, юридичним особам.

О.Долженков зазначив, що прийняття законопроекту дозволить зняти соціальну напругу в суспільстві, що склалася у зв'язку із гальмуванням процедури передачі земельних ділянок державної та комунальної власності у власність та користування, в тому числі на умовах оренди, поновлення раніше укладених договорів оренди, забезпечить заплановані надходження до бюджету, покращить інвестиційний клімат країни в сфері земельних правовідносин.

Голова підкомітету Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин Олег Царьов доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти за основу законопроект за реєстр. №2303-2 та відхилити проекти законів за реєстр. №№2303, 2303-1.

За результатами голосування ("за" - 363 голоси) законопроект за реєстр. №2303-2 був прийнятий за основу та в цілому.

Проект закону про Національне антикорупційне бюро (реєстр. №2218) доповів народний депутат Арсеній Яценюк. Він повідомив, що цей законопроект розроблений спільно трьома опозиційними фракціями.

Необхідність прийняття законопроекту доповідач обумовив "суспільно небезпечною ситуацією, пов'язаною з поширенням корупційних правопорушень в Україні і громіздкою, внутрішньо суперечливою та неефективною системою органів боротьби із зазначеними явищами, що у сукупності загрожує основам національної безпеки України".

Метою законопроекту є визначення правових основ організації та діяльності єдиного державного правоохоронного органу із спеціальним статусом по боротьбі з корупційними правопорушеннями, що вчинені особами, уповноваженими на виконання функцій держави або органів місцевого самоврядування, і становлять особливу суспільну небезпеку.

Законопроектом пропонується упорядкувати організацію і ведення системної протидії корупційним правопорушенням, що вчиняються особами, уповноваженими на виконання функцій держави або органів місцевого самоврядування.

Проект визначає правові основи організації та діяльності Національного антикорупційного бюро як єдиного антикорупційного державного правоохоронного органу із спеціальним статусом.

Голова Комітету з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією Віктор Чумак доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Під час обговорення законопроект підтримали представники опозиційних фракцій. Вони висловлювали сподівання на те, що створення Національного антикорупційного бюро стане реальною противагою корупції в Україні і сприятиме викоріненню цього негативного явища.

Представник фракції КПУ П.Цибенко повідомив, що фракція не буде голосувати за цей законопроект, оскільки він суперечить Конституції України та передбачає "створення чергової кормушки".

Представник фракції Партії регіонів В.Малишев зазначив, що за цей проект голосувати не можна, бо він порушує Конституцію України та дублюватиме вже існуючі антикорупційні органи.

За результатами голосування ("за" - 166 голоси) законопроект відхилено.

Народний депутат Арсеній Яценюк доповів ще один проект - про антикорупційну перевірку чиновників усіх рівнів (реєстр. №2219). Він закликав повернутися до реальної боротьби з корупцією в країні.

А.Яценюк повідомив, що цей законопроект є другою частиною попереднього законопроекту і ним пропонується визначити порядок здійснення Національним антикорупційним бюро обов'язкової спеціальної перевірки відповідності офіційних доходів суб'єктів антикорупційної перевірки їхнім реальним витратам та фактичному матеріальному стану.

Проект передбачає, якщо під час перевірки будуть виявлені факти невідповідності офіційних доходів суб'єкта антикорупційної перевірки його реальним витратам та фактичному матеріальному стану, а так само факти неповного (недостовірного) декларування відповідних відомостей, Національним антикорупційним бюро проводиться відповідне розслідування, на час якого особа підлягає відстороненню від виконання службових повноважень.

Якщо за результатами розслідування буде встановлено, що причиною невідповідності офіційних доходів суб'єкта антикорупційної перевірки його реальним витратам та фактичному матеріальному стану є вчинення корупційного правопорушення, така особа притягається до адміністративної чи кримінальної відповідальності відповідно до закону, та підлягає звільненню з відповідної посади.

Особа, яка вказала завідомо недостовірні відомості в антикорупційній декларації, притягається до кримінальної відповідальності.

Проект також визначає правові наслідки притягнення особи до відповідальності.

Комітет з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією, повідомив голова Комітету В.Чумак, рекомендує парламенту прийняти законопроект за основу.

Законопроект під час обговорення підтримали народні депутати з опозиційних фракцій. Вони зазначали, що "не буде дієвої боротьби з корупцією, поки не буде проведено люстрацію всіх чиновників".

Представник фракції Партії регіонів В.Малишев назвав причину, з якої цей проект не може бути прийнятий. За його словами, це питання згідно з Конституцією України знаходиться в компетенції Президента України.

Проект за результатами голосування ("за" - 201 голос) було відхилено.

Народні депутати розглянули два законопроекти, які стосувалися вдосконалення процедури стосовно фінансових векселів - про внесення змін до Закону "Про Державний бюджет України на 2013 рік" за реєстр. №2846 і про внесення змін до Податкового кодексу України за реєстр. №2847.

Першим проектом пропонувалося надати право Кабінету Міністрів реструктурувати фактичну бюджетну заборгованість за визначеними ним видатками державного бюджету, що виникли станом на 1 січня 2013 року, шляхом видачі фінансових казначейських векселів у встановлених ним обсягах та порядку. Документом також пропонувалося органам, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, за заявою платників податків видавати їм зазначені у висновках податкової служби суми бюджетного відшкодування ПДВ шляхом видачі фінансових казначейських векселів.

Законопроектом про внесення змін до Податкового кодексу України (реєстр. №2847) пропонувалося обмежити в часі діючий механізм відшкодування з бюджету податку на додану вартість із застосуванням казначейських фінансових векселів, а також скасувати застосування казначейських фінансових векселів при автоматичному бюджетному відшкодуванні.

За результатами голосування за основу був прийнятий законопроект за реєстр. №2847. Проект за реєстр. №2846 був відхилений.

Головуючий закрив вечірнє засідання.

Наступне пленарне засідання другої сесії відбудеться у середу, 15 травня, повідомляє Інформаційне управління ВР України.



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у воєнному зведенні на 22 грудня обговорив наступні теми:

детальніше

Опитування

Чи підтримуєте Ви мир з рашистами на умовах здачі окупованих територій?

Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.