Пленарні засідання Верховної Ради України 4 липня 2013 року

plenar zasidan

 
У четвер, 4 липня, відбулися пленарні засідання другої сесії Верховної Ради України сьомого скликання. На початку ранкового засідання народні депутати розглянули питання про обрання члена Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення.


Голова Комітету з питань свободи слова та інформації Микола Томенко нагадав, що 22 травня Верховна Рада не змогла обрати члена Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення з 12 кандидатур. 28 травня у газеті "Голос України" була опубліковано інформацію про повторний конкурс.

М.Томенко повідомив, що 2 липня Комітет на своєму засіданні розглянув кандидатури, подані від громадських організацій і політичних партій. До Комітету надійшли документи від 10 претендентів на цю вакантну посаду. Перед засіданням до Верховної Ради звернувся доцент Інституту журналістики Київського університету ім. Т.Г.Шевченка, секретар Національної спілки журналістів Віктор Набруско, який у відкритому листі до Голови Верховної Ради поінформував про те, що знімає свою кандидатуру, оскільки вважає, що підхід парламенту, зокрема, більшості парламенту до того, що члени Нацради повинні бути за квотами конкретної політичної партії, є хибний, недемократичний і неправильний.

Також до Комітету звернувся з заявою Володимир Пащук з проханням зняти його кандидатури. Таким чином, на момент розгляду залишилося 8 кандидатів, які були запропоновані громадськими організаціями та фракціями.

М.Томенко зачитав прізвища кандидатів.

Голова Комітету також нагадав, що у Нацраді є ще одна вакантна посада, яка є квотою Президента України. Він зазначив, що з моменту розгляду питання Адміністрація Президента не подала Президенту пропозиції стосовно четвертого кандидата від Президента. За його словами, скоро виповниться три роки як ця посада є вакантною.

М.Томенко звернувся до Адміністрації Президента з проханням підготувати відповідне подання, щоб Президент невідкладно його направив.

Голова Комітету відповів на запитання народних депутатів. Одне з них стосувалося того, чи логічно, що серед кандидатів на посаду члена Національної ради з питань телебачення і радіомовлення є люди, які мають яскраво виражене політичне забарвлення, заангажованість і не мають жодного досвіду роботи на телебаченні?

"Ми мусимо мати повноцінну, авторитетну і незалежну Національну раду з питань телебачення і радіомовлення. Для цього нам треба мати повний склад Нацради - це 8 осіб. Тому, Президент невідкладно повинен призначити за своєю квотою кандидатуру. До речі, бажано призначити все-таки не представника якогось фінансово-політичного медійного угрупування, а представника громадськості. Верховна Рада повинна ухвалити відповідне рішення. Але мій підхід був і залишається таким: ми повинні дожити до того моменту, коли в Нацраду, в Раду Національного банку, в Рахункову палату будуть призначати не за квотою політичних партій, а будуть призначати тих людей, які є авторитетними, професійними, незалежними і можуть виконувати функцію, на них покладену", - відповів М.Томенко.

Під час обговорення народні депутати звертали увагу на політичну заангажованість деяких кандидатур, зокрема, називалося прізвище Вікторії Георгієвської. Кандидатура була запропонована фракцією КПУ.

У виступах наголошувалося: "важливо делегувати від імені Верховної Ради людину, яка буде представляти фаховість, профільність, професіоналізм і яка додасть репутації і Нацраді, і Верховній Раді …Якщо так голосуємо, тягнемо цю країну в прірву непрофесійності".

Відбулося рейтингове голосування по кандидатурах, за результатами якого найбільшу кількість голосів набрала кандидатура В.Георгієвської.

Головуючий поставив на остаточне голосування кандидатури на посаду члена Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення. Найбільшу кількість голосів - 245 - набрала кандидатура В.Георгієвської.

Голова Верховної Ради України Володимир Рибак нагадав, що учора на вимогу двох фракцій - "Батьківщина" і "УДАР" - у засіданні була оголошена перерва. За словами головуючого, під час перерви фракції нічого не обговорювали. "Вони заявили, що опозиція не буде приймати участь ні в яких голосуваннях, і не приймали після цієї заяви участі в голосуваннях", - повідомив В.Рибак.

Зараз ці фракції знову подали заяву про оголошення перерви для проведення консультацій.

В.Рибак наголосив, що він дає фракціям 5 хвилин для підготовки заяви.

Після короткої перерви головуючий оголосив до розгляду питання про дострокове припинення повноважень члена Центральної виборчої комісії.

Представник Президента України у Верховній Раді Юрій Мірошниченко повідомив, що Президент України вніс подання про припинення повноважень члена ЦВК Володимира Шаповала у зв'язку з досягнення ним 65-річного віку.

Голова Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Давид Жванія повідомив, що Комітет більшістю голосів підтримав подання Президента України та рекомендує Верховній Раді прийняти відповідний проект постанови.

Народні депутати 241-м голосом підтримали проект постанови про дострокове припинення повноваження члена Центральної виборчої комісії В.Шаповала. У голосуванні не брали участь представники фракцій "Батьківщина", "УДАР" і "Свобода".

Народні депутати з опозиційних фракцій після цього голосування оточили президію і трибуну для виступів.

Головуючий надав фракціям, які вимагали перерву, можливість зробити заяву.

Керівник фракції "Батьківщина" А.Яценюк зазначив, що у вівторок і в середу опозиція проголосувала за продовження роботи Верховної Ради до кінця кожного пленарного дня. Однак, більшість не прийняла жодного законопроекту, який стосується європейської інтеграції. Він нагадав, що був тільки один законопроект, внесений і проголосований спільно.

"Уряд і більшість за 2 дні не внесли жодного закону стосовно європейської інтеграції. Натомість, зараз розгортається сценарій фальшування президентських виборів у 2015 році. Саме це основне завдання - призначити нового члена Центральної виборчої комісії, обрати нового Голову Центральної виборчої комісії. І буде як в 2004 році, коли голосували по одному, а результати голосування були визнані Центральною виборчою комісією зовсім інші. Ми вважаємо, що це спроба Віктора Януковича вкрасти голоси українців через незаконну зміну Голови Центральної виборчої комісії", - заявив А.Яценюк.

Керівник фракції також заявив, що фракції "вимагають негайного проведення політичних консультацій у Голови Верховної Ради України для того, щоб з'ясувати порядок денний". "Де європейські закони? Чому ви хочете призначити голову ЦВК в порушення закону? І яким чином далі буде працювати парламент?" - наголосив А.Яценюк.

Представники опозиційних фракцій перешкоджали головуючому вести засідання.

В.Рибак продовжив вести засідання з вільного місця народного депутата у сесійному залі.

Головуючий оголосив до розгляду проект постанови про призначення члена Центральної виборчої комісії. Проектом пропонувалося призначити О.Копиленка на посаду члена Центральної виборчої комісії.

За результатами голосування ("за" - 236) О.Копиленка було призначено на посаду члена Центральної виборчої комісії.

Новопризначений член Центральної виборчої комісії склав присягу перед Верховною Радою.

Народні депутати включили до порядку денного сесії низку проектів законів та постанов.

Парламентарії 242-ма голосами підтримали пропозицію головуючого продовжити вечірнє засідання до завершення розгляду всіх питань порядку денного.

Проект закону про внесення змін до Закону "Про Державний бюджет України на 2013 рік" (щодо реструктуризації бюджетної заборгованості) доповів народний депутат Валерій Омельченко. Він зазначив, що цей проект підготовлено з метою комплексного вирішення питання законодавчого врегулювання застосування механізму реструктуризації фактичної бюджетної заборгованості за визначеними видатками державного бюджету, що виникла станом на 1 січня 2013 року із застосуванням інституту фінансового векселя.

В.Омельченко нагадав, що законопроект розглядався Верховною Радою. Були висловлені численні пропозиції. Тому, була створена робоча група, яка опрацювала та узгодила остаточну редакцію законопроекту з урахуванням всіх пропозицій. За його словами, фактично мова йде "про дуже дієвий та вкрай необхідний для держави механізм, адже норма врегулює реструктуризацію фактичної бюджетної заборгованості за видатками державного бюджету".

Проектом передбачається доповнити Закон "Про Державний бюджет України на 2013 рік" статтею 22 такого змісту: "Надати право Кабінету Міністрів України за визначеними ним видатками державного бюджету в установлених обсягах реструктуризувати бюджетну кредиторську заборгованість, що виникла станом на 1 січня 2013 року та бюджетні фінансові зобов'язання одержувачів бюджетних коштів, які були у 2012 році взяті і залишилися неоплаченими, шляхом видачі органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, фінансових казначейських векселів".

Проектом також пропонується надати право органам, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів на підставі отриманого від відповідного контролюючого органу висновку із зазначенням суми податку на додану вартість, що підлягає відшкодуванню, з бюджету видавати платнику податків, який подав до такого контролюючого органу заяву про обрання способу відшкодування з бюджету суми податку на додану вартість фінансовими казначейськими векселями на суму бюджетного відшкодування, зазначену у висновку "фінансовий казначейський вексель".

Проектом передбачається встановити, що фінансові казначейські векселі видаються з строком обігу - до 5 років та з доходністю - 5 відсотків. Виплата доходу за фінансово-казначейськими векселями відбуватиметься при їх оплаті. Ведення реєстру фінансово-казначейських векселів зазначених у цій статті здійснюються Державною казначейською службою.

Доповідач зазначив, що реалізація цього законодавчого акту позитивно позначиться на видатках державного бюджету, а саме: сприятиме ефективному забезпеченню умов для застосування фінансових векселів, для оформлення бюджетної заборгованості, що виникла на 1 січня 2013 року.

Голова Комітету з питань бюджету Євгеній Гєллєр доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу та в цілому як закон з пропозиціями, викладеними у листі-висновку Комітету.

Під час обговорення промовці, які підтримали законопроект, вказували на те, що цей законопроект - один з виходів з важкої економічної і фінансової ситуації, яка склалася в країні, і є компромісним рішенням між владою і тими, хто повинен отримати якийсь інструмент для отримання розрахунків.

На їхню думку, настав час Національному банку разом з Міністерством фінансів втрутитись в діяльність комерційних банків для того, щоб зменшити їх апетити, дати можливість підприємцям фінансувати реальний сектор економіки.

Опоненти наголошували на тому, що такий закон приймати неможливо, оскільки "запровадження векселів - це законодавчо обґрунтований механізм дерибану бюджету", та що "неможливо одночасно розповідати про ріст економіки і запроваджувати примусово реструктуризацію". Вони пропонували замість цього закону прийняти спеціальний закон для тих, хто штовхає закон про векселі, реалізувавши побажання відомого актора радянського кіно: "щоб ви все життя всі доходи отримували векселями".

За результатами голосування законопроект ("за" - 246) було прийнято за основу та в цілому.

Проект закону про внесення змін до Закону "Про Державний бюджет України на 2013 рік" (щодо фінансування державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності) доповів народний депутат Олександр Пресман. Він зазначив, що основною метою проекту є забезпечення фінансування передачі функцій з державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від органів місцевої влади до Укрдержреєстру.

За словами доповідача, зараз державна реєстрація суб'єктів підприємницької діяльності здійснюється в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування. З 1 липня 2013 року такі функції переходять до Державної реєстраційної служби України згідно законодавства. Для забезпечення передачі функцій з державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від органів місцевої влади до Укрдержреєстру необхідно вжити низку заходів, які потребують фінансування з державного бюджету, зокрема щодо утримання 1 тисячі 540 державних реєстраторів юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, виділення приміщень для розміщення державних реєстраторів, забезпечення державних реєстраторів комп'ютерною технікою та меблями.

О.Пресман запропонував збільшити видатки з загального фонду державного бюджету на суму 122 мільйони 356 тисяч гривень на забезпечення фінансування державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності.

Доповідач наголосив, що неприйняття цього закону призведе до неможливості реалізувати Укрдержреєстром з 1 липня 2013 року функції з державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності, а відповідно виконати вимогу закону.

Верховна Рада 233-ма голосами прийняла законопроект за основу та в цілому.

Народні депутати розглянули і прийняли проект постанови про відзначення 70-річчя прориву радянськими військами німецької лінії оборони "Вотан" та визволення міста Мелітополь.

До порядку денного сесії було включено кілька проектів законів та постанов.

Підготовлений до другого читання проект закону про внесення змін до Закону "Про цінні папери та фондовий ринок" (щодо емісії облігацій міжнародних фінансових організацій) доповів голова підкомітету Комітету з питань фінансів і банківської діяльності Антон Яценко. Він зазначив, що проект стосується розміщення емісій, облігацій міжнародних фінансових організацій таких, як: Європейський банк реконструкції і розвитку, Міжнародна фінансова корпорація та інших на території України.

За словами доповідача, прийняття законопроекту має велике значення для інвестиційного клімату в Україні. Ним передбачено, що гроші, які будуть отримані від емісії - будуть використовуватися в національній валюті на території України відповідно до статуту Європейського банку реконструкції та розвитку, тобто на цілі, пов'язані з виключно кредитуванням реального сектора економіки.

Доповідач зазначив, що цей закон - це результат компромісу між міжнародними організаціями та урядом і Національним банком.

А.Яценко повідомив, що під час підготовки до другого читання надійшло 13 поправок, з яких одна відхилена.

Законопроект 240-ма голосами було прийнято в другому читанні та цілому.

У другому читанні та в цілому прийнято законопроект про внесення змін до деяких законів України щодо статусу та умов функціонування Розрахункового центру з обслуговування договорів на фінансових ринках.

Головуючий оголосив про виключення зі складу фракції "Батьківщина" народного депутата Василя Кравчука згідно з рішенням фракції.

Верховна Рада прийняла в цілому проекти законів: про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку із запровадженням державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень; про внесення змін до статті 265 Податкового кодексу України щодо об'єктів житлової нерухомості; про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи.

Головуючий закрив ранкове засідання.

На початку вечірнього засідання В.Рибак повідомив, що 4 липня Президент України своїм указом призначив Олену Лукаш Міністром юстиції. Згідно із чинним законодавством Міністр юстиції входить до складу Вищої ради юстиції.

О.Лукаш склала присягу члена Вищої ради юстиції перед Верховною Радою.

Головуючий оголосив про створення у Верховній Раді міжфракційного депутатського об'єднання "Підтримка олімпійського руху та спорту в Україні".

Народні депутати продовжили розгляд законопроектів у другому читанні.

Підготовлений до другого читання проект закону про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прозорості відносин власності стосовно засобів масової інформації доповів голова Комітету з питань свободи слова та інформації Микола Томенко.

Парламентарії розглянули поправки до законопроекту і 322-ма голосами ухвалили його в цілому.

Верховна Рада прийняла в цілому проекти законів: про внесення змін до Митного кодексу України у зв'язку із проведенням адміністративної реформи; про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи; про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо вдосконалення процедури стосовно фінансових векселів); про внесення змін до Закону и "Про Державний бюджет України на 2013 рік" (щодо забезпечення безперервного функціонування відповідних державних реєстрів); про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення; про внесення змін до Закону "Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам" (щодо надбавки на догляд).

Народні депутати 245-ма голосами ухвалили Постанову "Про кошторис Верховної Ради України на 2013 рік".

Парламентарії розглянули поправки до проектів у другому читанні і прийняли в цілому законопроекти: про внесення змін до статті 4 Закону "Про оренду державного та комунального майна" (щодо гідротехнічних споруд рибогосподарських технологічних водойм); про внесення змін до статті 90 Бюджетного кодексу України (щодо включення видатків на деякі загальноосвітні навчальні заклади до видатків бюджету Автономної Республіки Крим та обласних бюджетів); про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів; про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів.

Верховна Рада ратифікувала Конвенцію між Урядом України і Урядом Республіки Кіпр про уникнення подвійного оподаткування та запобігання податковим ухиленням стосовно податків на доходи та Протоколу до неї.

Народні депутати усунули неузгодженості в тексті прийнятого 21 червня Закону "Про внесення змін до Прикінцевих положень Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (щодо відтермінування заборони на відведення земельних ділянок)".

В цілому було прийнято проект закону про внесення змін до додатка №3 до Закону "Про Державний бюджет України на 2013 рік" (щодо перерозподілу видатків Міністерства закордонних справ).

Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо повернення державного контролю та виробництва державними підприємствами документів та бланків, які потребують використання спеціальних елементів захисту доповів народний депутат Валентин Матвеєв. Він зазначив, що проектом передбачається упорядкувати процес виготовлення бланків, які відповідно до законодавства потребують використання спеціальних елементів захисту та документів, що посвідчують особу або використовуються в господарській діяльності. За його словами, зокрема, передбачається зосередити виготовлення бланків документів, що потребують використання спеціальних елементів захисту, на державних підприємствах, що входять до сфери управління центрального банку.

"Виготовлення державними підприємствами, що входять до сфери управління Національного банку України, бланків документів, які відповідно до законодавства потребують використання спеціальних елементів захисту, має істотні переваги, оскільки дозволить здійснювати відповідне виготовлення в умовах закінченого циклу виробництва. Запропонований спосіб врегулювання дозволить забезпечити таємницю технології виготовлення, надійність захисту, ідентичність бланків одного виду, що сприятиме унеможливленню їх підробки та зниженню ризику користувачів", - наголосив доповідач.

Профільний Комітет з питань економічної політики прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу та в цілому.

Під час обговорення застереження щодо прийняття законопроекту в цілому висловили представники опозиційних фракцій.

За результатами голосування ("за" - 230) законопроект прийнято за основу та в цілому.

Представники опозиційних фракцій оточили президію, звинувативши Першого заступника Голови Верховної Ради України І.Калєтніка, який вів засідання, у порушенні Регламенту під час голосування за останній законопроект.

На вимогу фракцій "Батьківщина" і "УДАР" у засіданні було оголошено перерву.

Керівник фракції "Батьківщина" А.Яценюк після закінчення перерви повідомив, що за результатами консультацій, які були проведені, законопроекти про повторні вибори народних виборів до Верховної Ради України сьомого скликання і про внесення змін до Конституції України щодо зміни порядку і умов функціонування судової системи України, які мали розглядатися на вечірньому засіданні, розглядатися не будуть.

Народні депутати розглянули і прийняли за основу та в цілому проект закону про внесення змін до Закону "Про Державний бюджет України на 2013 рік" щодо державних вугледобувних підприємств.

Верховна Рада прийняла Постанову "Про відзначення 50-річчя присвоєння селищу Щастя Луганської області статусу міста".

За основу та в цілому прийнято законопроекти про внесення зміни до статті 6 Закону "Про Державний бюджет України на 2013 рік" щодо державних гарантій (про Державний концерн "Укроборонпром") і про внесення змін до Закону "Про Державний бюджет України на 2013 рік" (щодо збільшення видатків на утримання Державної установи "Національний інститут серцево-судинної хірургії імені М.М.Амосова Національної академії медичних наук України").

За результатами голосування прийнято постанови: про відзначення 1120-річчя заснування міста Ужгорода; про вшанування пам'яті Лесі Українки у зв'язку зі 100-річчям від дня її смерті; про відзначення 70-річчя визволення міста Слов'янська та Слов'янського району Донецької області від німецько-фашистських загарбників; про відзначення 70-річчя визволення Донбасу від німецько-фашистських загарбників; про відзначення 75-річчя утворення Запорізької області.

Головуючий оголосив вечірнє засідання закритим.

Наступне пленарне засідання другої сесії відбудеться у п'ятницю, 5 липня, повідомляє Інформаційне управління ВР України.



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Эта ночь тоже прошла для нас неспокойно. Враг продолжает беспокоить воздушное пространство Украины ракетно-«шахедными» атаками

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.