Пленарні засідання Верховної Ради України 8 квітня 2014 року

plenar zasidan

 
У вівторок, 8 квітня 2014 року, відбулися пленарні засідання Верховної Ради України сьомого скликання.


Голова Верховної Ради України Олександр Турчинов, відкривши ранкове засідання, зазначив, що у неділю розпочалася заздалегідь запланована скоординована провокація проти нашої країни, яка була організована спецслужбами Російської Федерації.

О.Турчинов повідомив, що сьогодні повністю звільнені від злочинців будівлі СБУ у Донецьку та обласної адміністрації у Харкові. За його словами, під час звільнення Харківської ОДА проти працівників правоохоронних органів було застосовано як зброю, так і ручні гранати, декілька працівників правоохоронних структур отримали важкі поранення.

О.Турчинов також повідомив про затримання 70 злочинців і висловив переконання, що найближчим часом буде звільнено будівлі Донецької обладміністрації та СБУ у Луганську. "Спроби сепаратистів розпочати провокації у Дніпропетровській і Миколаївській областях локалізовані", - зазначив він.

Голова Верховної Ради подякував представникам силових структур за гідне і професійне виконання свої обов'язків.

Головуючий повідомив про вихід народних депутатів Ю.Мірошниченка і Ю.Льовочкіної зі складу фракції партії регіонів і про входження до цієї фракції народного депутата В.Грушевського.

Із оголошеннями, заявами, повідомленнями, пропозиціями виступили представники депутатських фракцій і груп. Основною темою виступів були події у східній Україні, приборкання сепаратистських настроїв у Харкові, Донецьку та Луганську, подолання системних кризових проблем, захист національних інтересів тощо.

Представники фракцій також внесли пропозиції до порядку денного щодо розгляду питань.

Під час виступу голови фракції КПУ П.Симоненка у сесійному залі сталася сутичка між народними депутатами з фракцій коаліції та комуністів.

П.Симоненко у своєму виступі розкритикував дії влади, які призвели до дестабілізації ситуації на Сході України. Він зазначив, що сепаратистські виступи були організовані не ззовні, а місцевими мешканцями.

Представники фракцій коаліції висловили обурення з приводу цього, виштовхавши промовця з-за трибуни.

Головуючий оголосив перерву у засіданні.

Після перерви народні депутати приступили до розгляду питань порядку денного. Вони розглянули у першому читанні два законопроекти про внесення змін до Кримінального кодексу України (щодо посилення відповідальності за вчинення злочинів проти основ національної безпеки України). Їх доповіли народні депутати Олег Ляшко і Сергій Соболєв.

Народний депутат О.Ляшко перед тим, як доповісти законопроект, поінформував про ситуації у м. Луганську. Він повідомив, що повернувся звідти дві години тому. За його словами, він там перебував впродовж півтори доби, був в епіцентрі подій в Луганську. "Зараз Управління Служби безпеки України в Луганській області другу добу продовжує бути захопленим. В приміщенні цього управління від 150 до 200 людей. Переважна більшість з них це військовослужбовці колишні, це афганці. За даними, із 150-200 чоловік 40 людей - це військові, кадрові військові російських спецслужб Головного управління розвідки Міністерства оборони Російської Федерації. 22 заручника зараз знаходяться в Управлінні Служби безпеки. Це працівники Служби безпеки і мирні громадяни. Ці "мирні громадяни", які зараз перебувають в управлінні Служби безпеки, мають тисячу одиниць вогнепальної зброї, 800 автоматів, 28 снайперських гвинтівок, 3 крупнокаліберних кулемета, дві сотні гранат різного калібру, 18 гранатометів", - повідомив О.Ляшко.

Народний депутат також звернув увагу на "синхронність дій терористів-сепаратистів в Луганську, Донецьку і Харкові. Як уже звернув увагу О.Турчинов, одночасне захоплення будівель обласних адміністрацій, одночасне захоплення підрозділів Служби безпеки, спроби захоплення телевізійних центрів, одночасне проголошення декларацій про створення так званих незалежних республік донецької, харківської. У Луганську намагалися зробити те саме, ми цього не дали. Проголошення звернення до Російської Федерації про входження цих так званих донецьких, луганських, харківських республік до складу Російської Федерації".

"Тільки сліпий не побачить скоординованість цих дій з одного центру, і цей центр не в Україні, цей центр поза межами України і мета цього центру цілком очевидна - це розкол України. Це робота російських спецслужб. Я хочу сказати українським громадянам, що сепаратистські акції спрямовані на розкол України. Відповідальність за Луганську область несуть депутати від Партії регіонів, від Луганщини: Єфремов, Тихонов, Медяник, Горохов, та інші", - заявив О.Ляшко.

Народний депутат, говорячи про законопроект, зазначив, що він спрямований на посилення відповідальності за державну зраду, шпигунство, диверсії, блокування військових частин, сепаратистські акції. "Україна здатна себе захистити лише за однієї умови: якщо ми будемо діяти рішуче, якщо ми задавимо заразу сепаратизму. Люди на Луганщині, на Донеччині, на Харківщині - вони просять владу зупинити терористів, просять владу навести порядок. Вони хочуть жити у складі України єдиної, незалежної, суверенної. Завдання українського парламенту - захистити Україну, прийняти рішення, які знищать сепаратистську заразу, які зупинять агресію іноземної держави" - наголосив О.Ляшко.

Народний депутат Сергій Соболєв, представляючи свій законопроект, зазначив, що це проект, який "дозволяє органам внутрішніх справ, Службі безпеки України, українським судам застосовувати ті самі норми, які застосовуються у будь-якій державі світу". "Наступив той момент, коли парламент повинен дати зелене світло для тих, хто пробує збройним шляхом повалювати державний лад України, тих, хто пробує збройним шляхом захоплювати адміністративні будівлі. Вони повинні нести відповідальність згідно з нашим чинним законодавством. Мій закон передбачає підвищення термінів відповідальності стосовно найважчих злочинів проти держави", - зазначив С.Соболєв і попросив ухвалити законопроект в першому читанні.

Голова Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Андрій Кожем'якін доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти за основу законопроект народного депутата С.Соболєва. Він повідомив, що Комітет розглянув обидва проекти. За його словами, вони мають на меті посилення відповідності за злочини проти основ національної безпеки України, а саме: за дії, спрямовані на посягання на територіальну цілісність і на недоторканність України, за диверсію, шпигунство, а також за вчинення злочинів проти миру, безпеки людства та міжнародного правопорядку. "Якщо у законопроекті 4524 передбачається посилення санкцій аж до виключно довічного позбавлення волі за зазначені злочини, то у законопроекті 4524-1, крім посилення санкцій, пропонується доповнити Кримінальний кодекс новою статтею 114-1 "Перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань". Також пропонується внести зміни до статті 279 Кримінального кодексу. Тобто законопроект 4524-1 є дещо ширшим та відповідно ефективнішим у боротьбі зі злочинами проти основ національної безпеки України", - повідомив А.Кожем'якін.

Народні депутати під час обговорення зазначали, що посилення відповідальності за злочини проти основ національної безпеки України, а саме, за дії, спрямовані на посягання територіальної цілісності, а також недоторканності України, за диверсією шпигунства, а також вчиненні проти миру, безпеки людства та міжнародного порядку є вкрай актуальними. У виступах також зазначалося, що обидва законопроекти заслуговують на увагу. Більшість промовців підтримали прийняття законопроекту народного депутата С.Соболєва, наголошуючи на тому, що цим проектом вводиться нова норма кримінальної відповідальності - за перешкоджання діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань.

Народний депутат О.Ляшко у заключному слові погодився підтримати законопроект свого колеги з пропозицією врахувати у ньому його поправку до статті 49 Кримінального кодексу, яка передбачає звільнення від кримінальної відповідальності у зв'язку із закінченням строків давності, у частині п'ятій додати: давність не застосовується у разі вчинення злочинів проти основ національної безпеки України, передбачених у статтях 109, 114.

Верховна Рада 231 голосом прийняла за основу та в цілому законопроект народного депутата С.Соболєва за реєстр. №4542-1.

Головуючий запропонував включити до порядку денного низку проектів законів і постанов голосуванням пакетом. Він пояснив це домовленістю керівників депутатських фракцій і груп та зачитав їх реєстраційні номери. Народні депутати запропонували додати до списку ще кілька законопроектів.

З урахуванням цих пропозицій пакет було поставлено на голосування.

Народні депутати не підтримали включення до порядку денного сесії законопроектів і постанов ("за" - 170).

Представники деяких фракцій пояснили причини своєї неучасті у голосуваннях. Зокрема, представники фракції "УДАР" і групи "Європейська суверенна Україна" заявили, що вони не будуть порушувати Регламент і пропонували голосувати за кожну пропозицію окремо, а не пакетом.

Головуючий зазначив, якщо запропоновані проекти законів не будуть проголосовані пакетом, то жоден з них не буде включений до порядку денного. Він запропонував підтримати включення законопроектів у пакеті.

Парламентарії не підтримали включення до порядку денного сесії низки проектів законів і постанов ("за" - 185).

Народні депутати також не підтримали наступну пропозицію головуючого - про продовження вечірнього засідання до завершення розгляду всіх питань порядку денного.

Секретар Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Руслан Князевич доповів доопрацьований проект закону про внесення змін до Закону "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (щодо техніко-юридичного вдосконалення виборчого процесу) за реєстр. №2664. Він нагадав, що минулої п'ятниці законопроект не було проголосовано. Водночас, за рішенням парламенту Комітету було доручено врахувати ті поправки, які набрали або достатню кількість голосів, або не пройшли підтвердження сесійним залом.

Р.Князевич доповів про пропозиції Комітету до законопроекту, зокрема, про вилучення з тексту законопроекту всіх поправок, що стосувалися права центральним керівним органом партії висувати кандидатів, вносити пропозиції до складу виборчих комісій, вносити пропозиції щодо персоналій офіційних спостерігачів, уповноважених і довірених осіб.

За словами доповідача, Комітетом пропонує додати до чинного закону нову статтю 42-1 "Грошова застава", згідно з якою, грошова застава має вноситися кандидатами у депутати Верховної Ради АРК Крим, обласної, районної, міської, районної у місті ради та кандидатами на посаду міського голови.

Законопроектом також пропонується, щоб для кандидатів в депутати по одномандатних мажоритарних округах ця сума ділилася на кількість одномандатних округів, що утворюються на відповідній території. Для прикладу, за таких умов розмір грошової застави для кандидата на посаду Київського міського голови та виборчого списку кандидатів до Київради висунутого місцевою організацією партії, становитиме 53 тисячі гривень, для кандидата-мажоритарника відповідно - 880 гривень. І так по кожному обласному центру, де відбуватимуться вибори.

Народні депутати розглянули дві поправки, на яких наполягали автори. За результатами голосування вони були відхилені.

Верховна Рада 252 голосами прийняла законопроект в цілому.

Головуючий оголосив перерву у засіданні.

Після перерви головуючий на вимогу фракцій партії регіонів і КПУ оголосив ще одну перерву для проведення консультацій.

О.Турчинов повідомив про засідання Погоджувальної ради, на якому обговорювався інцидент, що стався у сесійній залі вранці, коли спалахнула сутичка між народними депутатами з коаліції і фракції КПУ. "Погоджувальна рада, представники депутатів всіх груп і фракцій засуджують використання сили в будь-якому форматі в парламентській залі. Більше того, всі керівники фракцій домовилися про те, що в парламентській залі не буде більше застосовуватися сила одних депутатів проти інших", - зазначив він.

О.Турчинов також повідомив про доручення, яке дала йому Погоджувальна рада, як головуючому на пленарному засіданні - коли будь-який депутат принижує іншого депутата, ображає його або висловлює заяви, гасла, які є порушенням чинної Конституції і українського законодавства, то головуючий повинен буде виключати мікрофон такого народного депутата.

Головуючий закрив ранкове пленарне засідання.

На початку вечірнього засідання О.Турчинов повідомив про входження народного депутата О.Волкова до складу фракції партії регіонів і про вихід зі складу цієї фракції народних депутатів С.Тігіпка, А.Гіршфельда, С.Дунаєва, Ю.Іоффе, І.Горіної, С.Фабрикант, О.Шаблатовича, В.Полякова, Г.Федоряка, А.Семенюка, О.Нечаєва.

Народні депутати продовжили розгляд питань порядку денного.

Проект закону про амністію у 2014 році (реєстр. №4526) доповів голова Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Андрій Кожем'якін. Він зазначив, що акт милосердя, яким є амністія в Україні, не застосовувалася протягом останніх трьох років.

За словами доповідача, законопроектом передбачається оголосити амністію і поширити її дію, насамперед, на ті категорії засуджених, які скоїли злочини невеликої тяжкості, або є найбільш незахищені та вразливі у соціальному плані, а саме: на неповнолітніх, а також жінок та чоловіків, які мають дітей віком до 18-ти років, дітей-інвалідів та/або повнолітніх сина, дочку визнаних інвалідами, до інвалідів першої, другої та третьої груп, хворих на туберкульоз, онкологічні захворювання тощо.

"З метою подолання негативних наслідків правління попереднього режиму, коли за грати запроторювали осіб, наприклад, для усунення конкурентів у бізнесі, пропонується розповсюдити амністію на засуджених, які скоїли злочини у сфері господарської діяльності, або крадіжки, або пов'язані з незаконним обігом наркотичних засобів (без мети збуту), або зі зброєю, адже саме за цими статтями Кримінального кодексу наші правоохоронці люблять фальсифікувати кримінальні справи.

Так, щорічно до місць позбавлення волі за вищезазначеними статтями потрапляють приблизно 23 тисячі осіб, що становить 50% від загальної кількості осіб, засуджених до позбавлення волі", - зазначив А.Кожем'якін і повідомив, що Комітет рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Доповідач також зазначив, що прийняття законопроекту дозволить зменшити чисельність осіб, які відбувають покарання в місцях позбавлення та обмеження волі та не становлять значної суспільної небезпеки.

Народні депутати під час обговорення звертали увагу, що в ті часи, коли Закон "Про амністію" застосовувався, на волю виходило 3-5 тисяч засуджених. В разі прийняття цього закону з місць позбавлення волі буде звільнено 23-25 тисяч осіб.

Парламентарії підтримали законопроект, який, за їхніми словами, "є на часі". Парламентарії також внесли низку пропозицій до законопроекту.

Верховна Рада 232 голосами прийняла законопроект про амністію у 2014 році за основу та в цілому.

Народні депутати 227 прийняли в цілому проект закону про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо відміни утилізаційного збору та акцизу з переобладнання транспортного засобу) у редакції першого читання (реєстр. №4238).

Парламентарії не підтримали проект постанови про внесення змін до Постанови Верховної Ради України "Про утворення Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України з підготовки законопроекту про внесення змін до Конституції України" ("за" - 214).

Підготовлений до другого читання проект закону про відновлення довіри до судової системи України (реєстр. №4378-1) доповів голова підкомітету Комітету з питань верховенства права та правосуддя Леонід Ємець. Він повідомив, що Комітет опрацював всі пропозиції до проекту, до порівняльної таблиці якого включено 192 поправки, і рекомендує Верховній Раді прийняти його в цілому.

Парламентарії розглянули поправки, на підтвердженні яких наполягали деякі народні депутати.

Верховна Рада 234 голосами прийняла в цілому проект закону про відновлення довіри до судової системи України.

Народні депутати повернулися до проекту постанови про внесення змін до Постанови Верховної Ради України "Про утворення Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України з підготовки законопроекту про внесення змін до Конституції України" і 234 голосами підтримали її прийняття в цілому. Постановою продовжено до 15 травня термін діяльності Комісії.

Проект закону про внесення змін до Кримінально-виконавчого кодексу України щодо адаптації правового статусу засудженого до європейських стандартів (реєстр. №4525) доповів голова Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Андрій Кожем'якін. Він зазначив, що цим законопроектом пропонується врегулювати наступні питання: визнати слідчі ізолятори установою виконання кримінальних покарань; порядок відвідування установ виконання покарань контролюючими органами; порядок і умови виконання покарання у виді арешту; порядок і умови відбування покарання у виді обмеження волі (право мати при собі портативні персональні комп'ютери та аксесуари до них; користуватися засобами мобільного зв'язку); права засуджених (на працю, відпочинок, пенсійне забезпечення, гуманне ставлення, зокрема забороняється безпідставне примусове переривання сну засуджених у нічний час, в тому числі виключно для здійснення перевірки наявності засуджених); обов'язки засудженого; короткочасні виїзди за межі колоній для одержання медичної допомоги, якщо така допомога не може бути надана на території відповідного місця позбавлення волі; збільшити кількість побачень засуджених; скасувати здійснення громадського контролю за особами, умовно-достроково звільненими від відбування покарання; правила утримання осіб, хворих на туберкульоз; медичне обслуговування засуджених до обмеження волі; зміна умов тримання засуджених до позбавлення волі; режим у колоніях та його основні вимоги; відповідність примусового годування вимогам Європейського суду з прав людини.

А.Кожем'якін також зазначив, що прийняття цього проекту дозволить: наблизити кримінально-виконавче законодавство України до загальноприйнятих стандартів більшості європейських держав; створити умови для досягнення такої цілі покарання як виправлення засуджених, звести до мінімуму різницю між умовами життя в колонії і на свободі, що повинно сприяти підвищенню відповідальності засуджених за свою поведінку і усвідомлення людської гідності.

Верховна Рада 237 голосами прийняла проект закону за основу та в цілому.

Народні депутати далі розглянути три законопроекти про вищу освіту.

Голова Комітету з питань науки і освіти Лілія Гриневич доповіла рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти за основу законопроект за реєстр. №1187-2. За її словами, цим проектом пропонується нова редакція Закону "Про вищу освіту", де передбачається визначити принципи та шляхи реалізації державної політики у сфері вищої освіти; рівні та ступені вищої освіти; органи управління у галузі вищої освіти та їх повноваження; органи управління вищим навчальним закладом, їх повноваження; стандарти освітньої діяльності та вищої освіти, порядок ліцензування вищих навчальних закладів та акредитації спеціальностей, засади створення Єдиної державної електронної бази з питань освіти; внормувати питання утворення та діяльності Національного агентства з якості вищої освіти та незалежних установ оцінювання та забезпечення якості вищої освіти. Проектом також пропонується визначити завдання, правовий статус, типи, структуру, порядок створення, реорганізації та ліквідації вищих навчальних закладів, засади, форми організації та учасників навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах, їх права та обов'язки; умови прийому на навчання до вищих навчальних закладів; фінансово-економічні відносини у сфері вищої освіти; врегулювати питання міжнародного співробітництва та контролю у цій галузі тощо.

Законопроект 230 голосами був прийнятий за основу.

Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення матеріально-фінансового забезпечення обороноздатності держави доповів народний депутат Олег Панькевич. Він наголосив на необхідності забезпечення обороноздатності держави та боєздатності Збройних сил України, їх готовності до виконання конституційного обов'язку щодо оборони України, захисту її суверенітету, територіальної цілісності та недоторканності у нинішній складній ситуації.

Народний депутат запропонував визначити, що під час підготовки до збройного захисту держави або її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту фінансування національної оборони держави, Збройних Сил України, мобілізаційної підготовки та заходів з мобілізації може здійснюватися додатково за рахунок благодійних пожертв фізичних та юридичних осіб у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів.

Голова підкомітету Комітету з питань національної безпеки і оборони Олександр Кузьмук доповів рішення Комітету рекомендувати парламенту прийняти законопроект за основу та в цілому.

Парламентарії 231 голосом підтримали прийняття законопроекту за основу та в цілому.

Народні депутати розглянули два проекти законів про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо посилення матеріально-фінансового забезпечення обороноздатності держави).

За результатами голосування жоден з проектів не набрав голосів для прийняття.

Головуючий закрив пленарне засідання.

Наступне пленарне засідання четвертої сесії відбудеться у середу, 9 квітня, повідомляє Інформаційне управління ВР України.



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Этой ночью рашисты провели 10-часовую «шахедную» атаку по Украине - всего 13 «шахедов» было выпущено противником, все 13 БпЛА сбиты силами ПВО

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.