Пленарні засідання Верховної Ради України 20 травня 2014 року

plenar zasidan

 
У вівторок, 20 травня 2014 року, відбулися пленарні засідання Верховної Ради України сьомого скликання. На початку ранкового засідання із оголошеннями, заявами, повідомленнями, пропозиціями виступили представники депутатських фракцій і груп.


Голова Верховної Ради Олександр Турчинов надав слово народному депутатові Сергію Гриневецькому, який повідомив про те, що Комітет з питань національної безпеки і оборони доопрацював проект закону про внесення зміни до статті 36 Закону "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб (реєстр. №2124) і просить включити його до порядку денного і ухвалити рішення.

Верховна Рада України 237 голосами прийняла законопроект у другому читанні та цілому.

На вимогу фракцій партії регіонів і КПУ у засіданні була оголошена перерва.

Головуючий після закінчення перерви надав слово ініціаторам перерви.

Представник фракції партії регіонів Валерій Писаренко повідомив, що керівники фракцій домовилися доопрацювати Меморандум миру та злагоди і висловив сподівання, що до 12-ї години вдасться вийти на спільний текст, який "буде проголосований парламентом для того, щоб показати суспільству, що ми готові для примирення, що ми готові до діалогу".

Народні депутати розглянули у другому читанні проект закону про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення оборонно-мобілізаційних питань під час проведення мобілізації (реєстр. №4785).

Голова підкомітету Комітету з питань національної безпеки і оборони Олександр Кузьмук доповів про внесені зміни під час його підготовки до другого читання. За його словами, за цей час надійшло 24 пропозиції, з яких 17 - враховані повністю.

О.Кузьмук вніс пропозицію з метою зняття соціальної напруги в суспільстві з тексту закону виключити слова "… а також громадян - власників транспортних засобів", тобто не вилучати у громадян їхні автомобілі.

За результатами голосування за прийняття законопроекту в цілому не вистачило двох голосів ("за" - 224).

Після детального обговорення ще деяких суперечливих норм та врахування пропозиції щодо них законопроект 250 голосами було прийнято в цілому.

Парламентарії включили до порядку денного сесії та розглянули проект закону про внесення змін до Кримінального кодексу України (щодо посилення відповідальності за порушення виборчих прав громадян) за реєстр. №4741.

Проект доповів заступник Міністра внутрішніх справ Сергій Чеботар. Урядовець зазначив що цей закон розроблений з метою забезпечення захисту виборчих прав громадян, посилення відповідальності за їх порушення, впровадження міжнародного досвіду в національне законодавство, а також недопущення повторень негативних наслідків під час проведення наступних виборів і референдумів.

Доповідач нагадав, що внаслідок низки змін до Кримінального кодексу за кримінальні правопорушення проти виборчих прав громадян санкції окремих його статей були значно пом'якшені в порівнянні з редакцією цього кодексу 2001 року. Так, Законом "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо виборів Президента України" від 21 серпня 2009 року, окремі положення якого були визнані неконституційними Рішенням Конституційного Суду України від 19 жовтня 2009 року за №26, викладено в окремій статті Кримінального кодексу в новій редакції, згідно яких санкції деяких складів кримінальних правопорушень проти виборчих прав стали злочинами невеликої та середньої тяжкості. "Така гуманізація кримінального законодавства та невиправдано м'яке кримінальне покарання призвели до активного протиправного впливу до волевиявлення громадян за результатами виборів, що негативно впливає на політичні процеси в державі", - зазначив урядовець.

Заступник Міністра зазначив, що цим проектом передбачається розширити види злочинів за правопорушення проти виборчих прав громадян та посилити відповідальність окремих статей Кримінального кодексу, запровадити кримінальну відповідальність за прийняття пропозиції, обіцянки або одержання виборцем неправомірної вигоди, за вчинення чи невчинення будь-яких дій, пов'язаних з безпосередньою реалізацією ним свого виборчого права або права голосу.

Доповідач також зазначив, що прийняття законопроекту сприятиме захисту виборчих прав громадян, посиленню відповідальності за їх порушення, а також дозволить міліції здійснювати оперативно-розшукові заходи у кримінальних провадженнях за кваліфікованими складами кримінальних злочинів проти виборчих прав громадян.

Голова Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Андрій Кожем'якін доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу та в цілому.

Парламентарії під час обговорення наголошували на важливості цього закону, прийняття якого дозволить провести президентські вибори якісно і відповідально.

Фракції коаліції підтримали внесення запропонованих змін, які, на їхню думку, "убезпечать країну від фальшування, які були свого часу сфабриковані, продуковані режимом і мафією Януковича, зокрема в парламенті".

Народні депутати за результатами голосування ("за" - 223) не підтримали законопроект.

Вони також не підтримали пропозицію головуючого, зроблену ним двічі, повернутися до проекту і прийняти цей важливий документ.

Проект закону про внесення змін до Закону "Про вибори Президента України" щодо забезпечення належної організації та проведення голосування доповів голова Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Давид Жванія. Він, зокрема, поінформував про три технічних поправки: про збільшення у разі необхідності до 18 осіб складу ДВК за поданням голови відповідної окружної виборчої комісії на підставі пропозицій членів цієї комісії; про те, що у разі неможливості передачі виборчих бюлетенів від ЦВК до ОВК та від ОВК до ДВК відповідні виборчі бюлетені вважаються використаними та погашаються Центральною виборчою комісією шляхом передачі їх для знищення до підприємства-виготувача, про що складається відповідний акт; про те, що виборці з числа військовослужбовців та осіб начальницького чи урядового складу, які виконують завдання за призначенням у місцях тимчасового перебування їх підрозділів на території Донецькій та Луганській областей, включаються до уточнених списків виборців на звичайних виборчих дільницях в день голосування за поданням командирів відповідних підрозділів у встановленому Центральною виборчою комісією порядку. Для виборців, включених до уточненого списку виборців за таким поданням, документом, що підтверджує громадянство України та є підставою для отримання виборчого бюлетеню і може бути використаний на звичайній виборчій дільниці, є паспорт громадянина України, службове посвідчення або військовий квиток.

Д.Жванія доповів рішення Комітету рекомендувати парламенту прийняти законопроект за основу та в цілому.

Народні депутати 241 голосом підтримали законопроект за реєстр. №4905 за основу та в цілому.

Головуючий зазначив, що розгляду альтернативного проекту №4892 не буде, оскільки його положення включені у щойно ухвалений закон.

Верховна Рада ратифікувала Меморандум про взаєморозуміння між Україною як Позичальником та Європейським Союзом як Кредитором і Кредитної угоди між Україною як Позичальником, Національним банком України як Агентом позичальника та Європейським Союзом як Кредитором щодо отримання Україною макрофінансової допомоги Європейського Союзу у сумі до 1 мільярда євро (реєстр. №0085).

Головуючий оголосив перерву.

Після завершення перерви О.Турчинов повідомив, що узгодження Меморандуму миру та злагоди продовжується і як тільки керівники фракцій домовляться, документ буде винесено на голосування.

Народні депутати повторно у першому читанні розглянули проект закону про метрологію та метрологічну діяльність (реєстр. №4583). Представник Комітету з питань промислової та інвестиційної політики Сергій Матвієнков доповів, що Комітет пропонує прийняти проект у першому читанні.

Парламентарії не підтримали законопроект ("за" - 207).

Після короткого обговорення народні депутати 239 голосами прийняли законопроект за основу.

За основу 237 голосами було прийнято проект закону про стандартизацію (реєстр. №4585).

Народні депутати не підтримали пропозицію головуючого повернутися до голосування раніше не підтриманих розглянутих законопроектів.

Парламентарії розглянути питання включення до порядку денного сесії проектів законів і постанов. До порядку денного сесії з усього переліку було включено лише законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо функціонування Державного земельного банку) за реєстр. №4784. Інші законопроекти не набрали необхідної кількості голосів.

Головуючий повідомив, що відповідно до статті 131 Конституції України Міністр юстиції за посадою входить до складу Вищої ради юстиції. Відповідно до статті 17 Закону "Про Вищу раду юстиції" та статті 217 Закону "Про Регламент Верховної Ради України" перед вступом на посаду член Вищої ради юстиції складає присягу на засіданні Верховної Ради.

Міністр юстиції Павло Петренко склав присягу члена Вищої ради юстиції перед Верховною Радою.

Головуючий закрив ранкове засідання.

На початку вечірнього засідання О.Турчинов повідомив про засідання Погоджувальної ради, яке відбулося під час перерви. За його результатами керівники депутатських фракцій і груп узгодили текст Меморандуму порозуміння і миру. Зараз документ тиражується і як тільки він буде готовий, народні депутати розглянуть його.

Парламентарії продовжили розгляд питання про включення до порядку денного сесії проектів законів і постанов. Жоден з проектів не було включено.

О.Турчинов повідомив, що у нього є текст Меморандуму порозуміння і миру. Він зачитав його.

Народні депутати висловили зауваження до Меморандуму та внесли свої пропозиції до його тексту.

Проект постанови про Меморандум порозуміння і миру (реєстр. №4904) 249 голосами було включено до порядку денного і 252 голосами прийнято за основу та в цілому.

Народні депутати повернулися до включення до порядку денного деяких раніше невключених проектів законів і постанов. За результатами голосування жоден із оголошених головуючим проектів не був підтриманий.

Парламентарії також не підтримали ("за" - 133) проект постанови про утворення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування замаху на вбивство Харківського міського голови Геннадія Адольфовича Кернеса (реєстр. №4860).

Голова Верховної Ради О.Турчинов дав доручення забезпечити безперешкодне ведення агітації під час виборчої кампанії по виборах Президента України.

О.Турчинов повідомив, що керівники депутатських фракцій і груп пропонують народним депутатам 21-23 травня не проводити пленарні засіданні, а попрацювати з виборцями. Вони також пропонують наступне пленарне засідання провести 29 травня у четвер.

Головуючий закрив вечірнє засідання.

Наступне пленарне засідання Верховної Ради відбудеться у четвер, 29 травня, повідомляє Інформаційне управління ВР України.



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у новому воєнному зведенні на 4 листопада розповів про наступні актуальні ситуації на фронті:

детальніше

Опитування

Чи підтримуєте Ви ідею влади продавати українські безпілотники за кордон?

Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.