​Пленарні засідання Верховної Ради України 14 листопада 2019 року

Голова Верховної Ради України Дмитро Разумков відкрив ранкове засідання. Головуючий надав слово Голові Комітету з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування Михайлу Радуцькому.


Голова Комітету повідомив, що сьогодні відзначається Всесвітній день діабету і звернувся до народних депутатів з проханням долучитися до заходів, які проводяться у Верховній Раді.

Із заявою від фракцій «Європейська солідарність» та «Голос» виступила народний депутат Ірина Геращенко.

Головуючий запропонував внести зміни до порядку денного і розпочати розгляд питань порядку денного з питань, пов’язаних з державним бюджетом.

Народні депутати 233 підтримали пропозицію і приступили до розгляду питань порядку денного.

Проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України №2144 доповів голова підкомітету Комітету з питань бюджету Юрій Кузбит.

Народні депутати розглянули правки, на яких наполягають їх автори.

Парламентарії підтримали правку №209, яка стосується акцизного збору для місцевих податків. Комітет пропонував не підтримувати цю правку.

Після цього головуючий оголосив перерву у засіданні.

Після закінчення перерви голова підкомітету Комітету з питань бюджету Юрій Кузбит повідомив, що у зв’язку з прийняттям правки №209 вносяться правки до інших статей законопроекту.

Народні депутати продовжили розгляд правок.

Парламентарії відхилили ряд підтриманих Комітетом правок.

За результатами розгляду законопроект 282 голосами «за» було прийнято у другому читанні і в цілому.

Народні депутати розглянули проект Закону про Державний бюджет України на 2020 рік №2000.

Підготовлений до другого читання законопроект доповіла Міністр фінансів Оксана Маркарова.

Міністр фінансів повідомила про переглянуті основні макропоказники бюджету наступного року, які, висловила вона впевненість, дозволять перевиконати цей бюджет.

О.Маркарова також зазначила, що це реалістичний бюджет, який дасть можливість спокійно дивитися вперед, і звернулася до народних депутатів з проханням підтримати його.

Доповідачка, що Міністерство дуже ретельно розглянувши бюджетні висновки і пропозиції народних депутатів. «Ми запропонували зміни до бюджету, які враховують: перше – перегляд макропрогнозу і це дуже важливо. Дуже важливо, що в порівнянні з травнем місяцем 2019 року, коли не тільки уряд, а і всі практично міжнародні організації, які роблять свої макропрогнози, не вірили ні в те, що в 3-відсоткове зростання, а навіть в те, що 3-відсоткове саме по собі може бути досягнуто. Зараз – перегляд, макропрогноз переглянуто. Ми бачимо, що економічне зростання не просто прискорюється, а це вже позиція не тільки уряду, а й позиція тих, хто, дійсно, спостерігає за економічним зростанням у багатьох країнах. Це враховано вже в даному бюджеті.

Ми також переглянули і на ті пріоритети, які ви як парламент для нас поставили, які чітко зазначені в програмі Уряду і які підтримані Президентом – це освіта, медицина, соціальні програми. Все збільшення в цьому бюджеті, більше ніж 10 мільярдів, якраз максимально відправлено на ці сфери. Це опорні школи – 3 з половиною мільярди, це зарплата вчителям – 3 мільярди 750 мільйонів, це 3,2 мільярди додаткових грошей на ліки. Вперше, мабуть, у нас по деяким позиціям буде забезпечено максимально наших громадян по лікам. Це ще додаткові 400 мільйонів на лікування за кордоном. Так, ми підтримуємо розвиток нашої трансплантології і лікування тут. Але поки ми ще не можемо повністю забезпечити всіх наших людей, ми підтримали висновки бюджетного комітету і додали ці кошти». - зазначила Міністр фінансів.

О.Маркарова відповіла на запитання народних депутатів.

Заступник Голови Комітету з питань бюджету Олександр Трухін доповів рішення Комітету, який рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект у другому читанні і в цілому з урахуванням пропозицій Комітету.

О.Трухін повідомив, що Комітет з питань бюджету за участю Міністерства фінансів і Рахункової палати розглянув та доопрацював з Кабінетом Міністрів до другого читання законопроект про Державний бюджет на 2020 рік. Насамперед проаналізовано стан врахування урядом бюджетних висновків Верховної Ради, а саме: щодо частини першої бюджетних висновків із 73 пропозицій враховано 30, враховано частково 12, не враховано 31 пропозиція. Щодо частини другої бюджетних висновків з 83 доручень враховано 15, враховано частково 12, не враховано 56 доручень. В листі-висновку комітету наведено відповідну аналітичну інформацію в тому числі щодо відмінностей положень і показників між першим та другим читанням і щодо нових ініціатив уряду у доопрацьованому законопроекті.

За підсумками розгляду даного питання бюджетний комітет пропонує окремі збалансовані зміни до законопроекту, погоджені з Міністерством фінансів. Зокрема, по-перше, збільшити доходи загального фонду щодо збору за видачу спеціальних дозволів на користування надрами на 500 мільйонів гривень. З врахуванням значного перевиконання такого показника за підсумками дев'яти місяців цього року і перерозподілити деякі видатки для спрямування додаткових коштів на ряд бюджетних програм щодо освіти, медицини, культури, підтримки молоді і спорту, передбачених бюджетними висновками, але неврахованими урядом.

По-друге, збільшити за спеціальним фондом прогноз надходжень плати за ліцензії на здійснення діяльності у сфері азартних ігор на 1,4 мільярда гривень. Та передбачити здійснення за рахунок таких надходжень видатків на розвиток фізичної культури і спорту, на реалізацію державних інвестиційних проектів з розвитку автомобільних доріг, а також на забезпечення сільських населених пунктів централізованим водопостачанням.

Також пропонується унормувати збереження у спеціальному фонді на наступний рік залишків конфіскованих коштів, які надійшли в поточному році з цільовим спрямуванням Автодору за пріоритетними напрямками розвитку доріг державного значення та Міноборони на облаштування військових комісаріатів з врахуванням закону від 31 жовтня щодо зміни до Державного бюджету на 19-й рік.

Крім того, внести необхідні техніко-юридичні правки для усунення неточностей та узгодження правових норм з положенням системно пов'язаного законопроекту 2144 щодо змін до Бюджетного кодексу.

Таким чином, Комітет з питань бюджету рекомендує Верховній Раді законопроект 2000 прийняти його в другому читанні та в цілому як закон з урахуванням пропозицій комітету щодо змін до зазначеного законопроекту, погоджених з Міністерством фінансів, що наведені в листі-висновку комітету.

Представники депутатських фракцій взяли участь в обговоренні законопроекту.

Після виступів Міністр фінансів доповіла про внесені зміни та уточнення до законопроекту у зв'язку з прийняттям Закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України».

Після закінчення виступів головуючий поставив на голосування законопроект №2000 для прийняття у другому читанні. Народні депутати 279 голосами «за» законопроект було прийнято.

280 голосами законопроект прийнято в цілому як Закон.

Головуючий закрив ранкове засідання.

По перерві Голова Верховної Ради України Дмитро Разумков відкрив вечірнє засідання.

Із заявою від двох фракцій виступила народний депутат Марія Іонова. У заяві депутатські фракції вимагали обрати нового голову Комітету з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва.

Головуючий оголосив до розгляду питання про затвердження кошторису Верховної Ради України на 2020 рік.

Народні депутати розглянули проект Постанови про кошторис Верховної Ради України на 2020 рік №2433.

Проект Постанови передбачає показники обсягів видатків розвитку, видатків споживання загального і спеціального фонду Державного бюджету України у розрізі бюджетних програм.

Голова Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України Сергій Кальченко доповів рішення Комітету який рекомендує Верховній Раді прийняти проект Постанови.

272 голосами «за» проект постанови №2433 прийнято в цілому.

Проект Закону про внесення зміни до статті 4 Закону України «Про використання земель оборони» щодо підвищення ефективності використання виділених земельних ділянок №0855 доповів Голова Комітету з питань аграрної та земельної політики Микола Сольський.

334 голосами законопроект прийнято у другому читанні і в цілому.

Проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо удосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин №2194 доповів народний депутат Мар’ян Заблоцький.

Голова Комітету з питань аграрної та земельної політики Микола Сольський, доповідаючи рішення Комітету, зазначив, що його метою якого є передача земель державної власності за межами населених пунктів (крім земель, які потрібні державі для виконання її функцій) до комунальної власності та реформування системи управління у сфері земельних відносин, зняття штучних обмежень господарської діяльності для спрощення доступу до земельних ресурсів населення та бізнесу та зменшення ризиків хабарництва та корупції у сфері земельних відносин.

Законопроектом, зокрема, вносяться зміни до земельного законодавства, якими пропонується:

передати землі державної власності за межами населених пунктів (крім земель, які потрібні державі для виконання її функцій) до комунальної власності сільських, селищних, міських рад;

встановити на законодавчому рівні чіткий, організаційно простий та незатратний механізм порядку встановлення і фіксування у Державному земельному кадастрі меж громад, у тому числі об’єднаних;

надати органам місцевого самоврядування повноваження щодо зміни цільового призначення земельних ділянок приватної власності та стосовно затвердження планів детального планування території за межами населених пунктів;

відмовитися від існування спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, із передбаченням існування натомість центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері кадастрової діяльності та геопросторових даних тощо.

С.Сольський повідомив, що за результатами обговорення Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо удосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин №2194 за основу.

Народні депутати виступили в обговоренні законопроекту.

За результатами голосування законопроект прийнято за основу 272 голосами.

Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо продажу земельних ділянок державної та комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) через електронні аукціони №2195 доповіла народний депутат Роксолана Підласа.

Проектом закону вносяться зміни, якими пропонується запровадити продаж земельних ділянок державної та комунальної власності або прав на них виключно через електронні аукціони в електронній торговій системі в режимі реального часу в мережі Інтернет, за результатами проведення якого укладатиметься договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки з переможцем земельних торгів, який запропонував найвищу ціну за земельну ділянку, що продається, або найвищу плату за користування нею, зафіксовану в ході проведення земельних торгів.

На відміну від положень чинного законодавства, земельні торги будуть проводитись відповідно до договору між організатором та оператором електронного майданчика.

Також проектом вносяться зміни, що передбачають автоматизацію ряду процесів, наприклад, здійснення ставок учасниками, подання ними заявок на участь тощо, публікацію усіх документів, які стосуються торгів та земельних ділянок, в електронній торговій системі, що є загальнодоступною та відкритою і забезпечує підвищення ефективності організації та проведення земельних торгів. Розмір, порядок сплати та повернення винагороди оператору електронного майданчика будуть визначатися в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Голова Комітету з питань аграрної та земельної політики Микола Сольський доповів рішення Комітету, який рекомендує прийняти законопроект за основу.

Після завершення обговорення законопроект 262 голосами було прийнято за основу.

До порядку денного включено два проекти Закону про внесення змін до розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо створення умов для забезпечення виконання зобов'язань України з відокремлення діяльності з транспортування природного газу за Протоколом про приєднання України до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства, та з урахуванням відповідних положень Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони №№2359 і 2359-1.

Законопроекти доповіли народний депутат Данило Гетманцев і перший заступник Голови Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Ярослав Железняк.

Представник Комітету повідомив, що Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект №2359-1 прийняти за основу і в цілому.

Законопроектом №2359-1 пропонується доповнити підрозділ 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, новим пунктом, в якому передбачити тимчасові норми щодо:

- до 1 січня 2021 року звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з передачі з балансу платника податку на баланс іншої юридичної особи майна, що перебуває у державній власності, у складі магістральних газопроводів та усіх об'єктів і споруд, пов'язаних з ними єдиним технологічним процесом, що використовується для забезпечення транспортування природного газу магістральними газопроводами, а також незастосування до цих операцій положень пункту 198.5 статті 198 та статті 199 Податкового кодексу України;

- до 1 січня 2022 року встановлення касового методу визначення дати виникнення податкових зобов’язань та податкового кредиту за операціями з постачання/придбання майна, що не перебуває у державній власності, у складі магістральних газопроводів та усіх об'єктів і споруд, пов'язаних з ними єдиним технологічним процесом, що використовується для забезпечення транспортування природного газу, яке обліковується на балансі одного платника податку і передається на баланс іншого платника податку;

-до 1 січня 2021 року виключення із визначення постачання товарів - операцій з надання (передачі) та повернення за договором позики природного газу, що використовується для забезпечення діяльності з транспортування природного газу магістральними газопроводами, якщо такі операції здійснюються з метою та на виконання зобов'язань щодо відокремлення діяльності з транспортування природного газу та забезпечення діяльності оператора газотранспортної системи.

Переліки майна, до якого пропонується застосовувати зазначені особливості оподаткування, а також перелік суб'єктів господарювання (позикодавців) із зазначенням обсягів природного газу в цілях застосування зазначених норм, пропонується затверджувати Кабінетом Міністрів України.

Проект Закону зареєстровано за №2359-1.

Народні депутати підтримали законопроект за основу 280 голосами.

До порядку денного включено проект Закону про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» у зв'язку з відокремленням діяльності з транспортування природного газу №2249.

Законопроект доповіла народний депутат Роксолана Підласа.

Проектом пропонується внести зміни до прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до яких врегулювати питання переходу прав та обов’язків за договорами про закупівлю товарів, робіт та послуг до нового оператора газотранспортної системи, а також тимчасово не поширювати дію вказаного Закону на закупівлю товарів і послуг, що необхідні для забезпечення безперервного функціонування об’єктів газотранспортної системи у попереднього оператора газотранспортної системи.

Народні депутати взяли участь в обговоренні законопроекту.

За його результатами проект було прийнято за основу 286 голосами і 260 голосами - в цілому.

Головуючий закрив вечірнє засідання.

За матеріалами Інформаційного управління ВР України

Фото з прямої трансляції на каналі «Рада»



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Этой ночью рашисты провели 10-часовую «шахедную» атаку по Украине - всего 13 «шахедов» было выпущено противником, все 13 БпЛА сбиты силами ПВО

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.