Володимир Омелян: Зміна обличь на потоках - це не реформа
- Подробиці
- Опубліковано 20.01.2017 21:30
-
Автор: Конфликты и законы Конфлікти і закони
- Переглядів: 1658
Напередодні Водохреща Уряд ухвалив ряд несподіваних рішень. Не буду зупинятися на поліграфкомбінаті «Україна», хоча й тут є про що розповісти, сконцентруюся на «передачі» Укрзалізниці. Але, спершу, історія.
Коли я у складі команди Andrei Pivovarsky розпочав свою роботу в Міністерстві інфраструктури, одна з перших проблем, з якою ми зіткнулися і яка досі нагальна - Люди! Де взяти професіоналів, як відрізнити фахівців від експертів, патріотів від корупціонерів. Саме тому вірним рішенням Андрія були конкурси. Публічні, з залученням фахових кадрових агентств, ретельним незаангажованим персоналом. Це було дико, незвично, виклично. Як? Ви хочете справді брати не «своїх»?!
Впродовж року ця ініціатива Міністерства, як і багато інших згодом, стала мейнстрімом для України. Щоправда, у що на практиці переродилася хороша ідея конкурсного відбору - тема окремого посту.
Наступний крок, держпідприємства. Компанії, які були традиційним джерелом корупції, становлення олігархів і збагачення непорядних чиновників, фінансування «гречаних» компаній політичних сил - необхідно було невідкладно приватизовувати і, у виключних випадках, корпоратизовувати ті, які продавати неможливо чи справді недоцільно. Корпоратизація - це ринкова зарплата, незалежно обране правління і наглядова рада, виключною метою діяльності яких є ефективна робота підприємства і максимальні надходження до бюджету. Не мінуси, а мільярдні плюси! Приклад Нафтогазу і аеропорту Бориспіль дуже промовистий. На жаль, з приватизацією інших не склалося. Про причини промовчу.
І, що ключове - відсутність можливості ручного управління підприємством з боку Міністра, Уряду чи ще «когось».
Я гордий тим, що я не відійшов від принципів команди Мінінфраструктури зразка 2015 року. Наше міністерство єдине, яке має справді незалежно обраних і яскравих на момент обрання СЕО: Укрзалізниця, Укрпошта, аеропорт Бориспіль. Такого ж підходу я дотримувався, шукаючи керівника Укравтодору і Адміністрації морських портів України. Хоча, безумовно, мені було б політично набагато простіше погоджуватися на «компроміси» і дивитися як мої власні підлеглі незграбним почерком виводять золотими Дюпон слова «всьо харашо».
Повертаюся до УЗ.
Так, на номінаційному комітеті я голосував проти Балчуна. Я не вірив, що людина, яка покинула роботу заради музики, готова повернутися повноцінно у виснажливий світ бізнесу. Але, я був один проти всіх і для мене принципи незалежного обрання були важливіші за власне передчуття. На жаль, я не помилився і впродовж першого місяця переконався, що ми отримали примхливого шоумена, а не акулу з РКР Карго. Roman Bondar міг би підтвердити, як ми складали райдер СЕО УЗ, але скромно корпоративно мовчить.
Далі було дуже цікаво. Постійні суперечки, бажання замість роботи займатися концертами і політичними домовленостями, готовність бути ширмою, а не менеджером змін, дивні кадрові призначення, промови і презентації, які не мали нічого спільного з дійсністю. І великий піар, який відомо хто оплачував.
Коли це набридло, звернувся до керівництва держави з проханням провести засідання усіх причетних сторін, щоб заслухати реальний стан речей на УЗ. Звертався неодноразово усно, потім письмово.
Як підсумок, спершу Кабмін фактично паралізував роботу Наглядової ради.
Далі - держсекретар для приборкання норовливого Омеляна.
А 18 січня Мінекономрозвитку в стилі легкого анбандлінгу Укртрансгазу'2016 вніс пропозицію змінити статут і перепідпорядкувати УЗ собі.
Решту деталей залишу для мемуарів, сподіваюся, моїм онукам буде цікаво почитати, як легко реформувати те, що реформуватися не хоче.
Ще раз хочу підкреслити:
1. В Омеляна немає амбіцій бути єдиним реформатором УЗ. Я міністр Уряду Гройсмана, висунутий фракцією Народного фронту. І моя єдина амбіція - бути успішним міністром реформаторського Уряду модерної України.
2. Я не хочу розповідати, чому нам не вдалося. У нас може і повинно все вийти.
3. Те, що відбувається зараз - це не перехід УЗ від контролю однієї партії до іншої. Це питання реформи - бути їй чи ні.
4. У мене, як у Міністра і громадянина, немає жодного бажання чи найменших спроб тотального контролю або впливу на підприємствах, довірених мені. Смелянський, Новак, Вецкаганс, інші керівники ЦОВВ і підприємств в будь-яку секунду можуть підтвердити, що моя єдина вимога - розвиток і ефективність. Я завжди вірив і вірю, що лише незалежні, сильні і фахові люди здатні створити нову ефективну прозору систему. І такі люди ніколи не будуть рабами чи виконавцями чиїхось примх і схем.
5. В УЗ, Укрпошти, АМПУ немає іншого варіанту, аніж корпоратизація. Незалежне сильне Правління, така ж Наглядова Рада. А держава лише забезпечує прозорий механізм їх роботи.
6. Я вірю, що Мінекономрозвитку якнайшвидше завершить довготривалу роботу над усіма підзаконними актами щодо корпоратизації, так само, як і над багатостраждальним проектом закону про концесію. Завдяки цьому ми зможемо запустити повноцінно механізми ефективного ринку. І на завершальному етапі, коли все працює бездоганно, саме МЕРТ повинен відповідати за роботу 10 чи 20 корпоратизованих компаній, які залишаться державними. Але, не зараз, коли в цього відомства відсутні для цього знання і вміння, а присутнє лише велике бажання. Експеримент з неформальними впливами над УЗ вже дуже дорого обійшовся державі.
7. Особисте. Я дуже хочу 90% свого часу тратити на роботу, стратегію, створення нового, а не пояснення, що красти більше не можна - потрібно працювати.
8. І, ключове. Те, що відбувається останнім часом, все більше віддаляє нас від Майдану. Не часово, а змістовно.
Історія моєї боротьби - не персональна, а багатьох міністрів.
Реформи робляться командно, взявшись за руки.
Зміна обличь на потоках - це не реформа.
Не вчіть яблуню родити яблука, просто відженіть від неї свиней.
Час - втілити анонсовані реформи!
П.С. Кому цікаво поринути в бюрократичну мову, у додатку лист Мінтрансу з непогодженням винесеного проекту постанови.
А також цитата Обами. На добру пам'ять.
Volodymyr Omelyan, facebook.com
Фото зі сторінки ФБ
Також з цієї категорії...
Тігіпко кинув українських підприємців
26 дек. 2012 г.
Віктор Пинзеник: Бюджет пішов у...
2 июл. 2013 г.
Яценюк хоче дізнатися, за що...
17 дек. 2013 г.
Набираючі популярність...
В Україні - немає корупції....
23 окт. 2024 г.
Поліція Києва розпочала кримінальне провадження...
4 нояб. 2024 г.
Школа обміну досвідом для молодих...
4 нояб. 2024 г.
Останні новини
05.11.2024 09:27
Алиби для президента05.11.2024 08:44
1260 кацапів подохло минулої доби на українській земліПолковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у новому воєнному зведенні на 4 листопада розповів про наступні актуальні ситуації на фронті:
Коментарі