Володимир Омелян: Зміна обличь на потоках - це не реформа
- Подробиці
- Опубліковано 20.01.2017 21:30
-
Автор: Конфликты и законы Конфлікти і закони
- Переглядів: 1665
Напередодні Водохреща Уряд ухвалив ряд несподіваних рішень. Не буду зупинятися на поліграфкомбінаті «Україна», хоча й тут є про що розповісти, сконцентруюся на «передачі» Укрзалізниці. Але, спершу, історія.
Коли я у складі команди Andrei Pivovarsky розпочав свою роботу в Міністерстві інфраструктури, одна з перших проблем, з якою ми зіткнулися і яка досі нагальна - Люди! Де взяти професіоналів, як відрізнити фахівців від експертів, патріотів від корупціонерів. Саме тому вірним рішенням Андрія були конкурси. Публічні, з залученням фахових кадрових агентств, ретельним незаангажованим персоналом. Це було дико, незвично, виклично. Як? Ви хочете справді брати не «своїх»?!
Впродовж року ця ініціатива Міністерства, як і багато інших згодом, стала мейнстрімом для України. Щоправда, у що на практиці переродилася хороша ідея конкурсного відбору - тема окремого посту.
Наступний крок, держпідприємства. Компанії, які були традиційним джерелом корупції, становлення олігархів і збагачення непорядних чиновників, фінансування «гречаних» компаній політичних сил - необхідно було невідкладно приватизовувати і, у виключних випадках, корпоратизовувати ті, які продавати неможливо чи справді недоцільно. Корпоратизація - це ринкова зарплата, незалежно обране правління і наглядова рада, виключною метою діяльності яких є ефективна робота підприємства і максимальні надходження до бюджету. Не мінуси, а мільярдні плюси! Приклад Нафтогазу і аеропорту Бориспіль дуже промовистий. На жаль, з приватизацією інших не склалося. Про причини промовчу.
І, що ключове - відсутність можливості ручного управління підприємством з боку Міністра, Уряду чи ще «когось».
Я гордий тим, що я не відійшов від принципів команди Мінінфраструктури зразка 2015 року. Наше міністерство єдине, яке має справді незалежно обраних і яскравих на момент обрання СЕО: Укрзалізниця, Укрпошта, аеропорт Бориспіль. Такого ж підходу я дотримувався, шукаючи керівника Укравтодору і Адміністрації морських портів України. Хоча, безумовно, мені було б політично набагато простіше погоджуватися на «компроміси» і дивитися як мої власні підлеглі незграбним почерком виводять золотими Дюпон слова «всьо харашо».
Повертаюся до УЗ.
Так, на номінаційному комітеті я голосував проти Балчуна. Я не вірив, що людина, яка покинула роботу заради музики, готова повернутися повноцінно у виснажливий світ бізнесу. Але, я був один проти всіх і для мене принципи незалежного обрання були важливіші за власне передчуття. На жаль, я не помилився і впродовж першого місяця переконався, що ми отримали примхливого шоумена, а не акулу з РКР Карго. Roman Bondar міг би підтвердити, як ми складали райдер СЕО УЗ, але скромно корпоративно мовчить.
Далі було дуже цікаво. Постійні суперечки, бажання замість роботи займатися концертами і політичними домовленостями, готовність бути ширмою, а не менеджером змін, дивні кадрові призначення, промови і презентації, які не мали нічого спільного з дійсністю. І великий піар, який відомо хто оплачував.
Коли це набридло, звернувся до керівництва держави з проханням провести засідання усіх причетних сторін, щоб заслухати реальний стан речей на УЗ. Звертався неодноразово усно, потім письмово.
Як підсумок, спершу Кабмін фактично паралізував роботу Наглядової ради.
Далі - держсекретар для приборкання норовливого Омеляна.
А 18 січня Мінекономрозвитку в стилі легкого анбандлінгу Укртрансгазу'2016 вніс пропозицію змінити статут і перепідпорядкувати УЗ собі.
Решту деталей залишу для мемуарів, сподіваюся, моїм онукам буде цікаво почитати, як легко реформувати те, що реформуватися не хоче.
Ще раз хочу підкреслити:
1. В Омеляна немає амбіцій бути єдиним реформатором УЗ. Я міністр Уряду Гройсмана, висунутий фракцією Народного фронту. І моя єдина амбіція - бути успішним міністром реформаторського Уряду модерної України.
2. Я не хочу розповідати, чому нам не вдалося. У нас може і повинно все вийти.
3. Те, що відбувається зараз - це не перехід УЗ від контролю однієї партії до іншої. Це питання реформи - бути їй чи ні.
4. У мене, як у Міністра і громадянина, немає жодного бажання чи найменших спроб тотального контролю або впливу на підприємствах, довірених мені. Смелянський, Новак, Вецкаганс, інші керівники ЦОВВ і підприємств в будь-яку секунду можуть підтвердити, що моя єдина вимога - розвиток і ефективність. Я завжди вірив і вірю, що лише незалежні, сильні і фахові люди здатні створити нову ефективну прозору систему. І такі люди ніколи не будуть рабами чи виконавцями чиїхось примх і схем.
5. В УЗ, Укрпошти, АМПУ немає іншого варіанту, аніж корпоратизація. Незалежне сильне Правління, така ж Наглядова Рада. А держава лише забезпечує прозорий механізм їх роботи.
6. Я вірю, що Мінекономрозвитку якнайшвидше завершить довготривалу роботу над усіма підзаконними актами щодо корпоратизації, так само, як і над багатостраждальним проектом закону про концесію. Завдяки цьому ми зможемо запустити повноцінно механізми ефективного ринку. І на завершальному етапі, коли все працює бездоганно, саме МЕРТ повинен відповідати за роботу 10 чи 20 корпоратизованих компаній, які залишаться державними. Але, не зараз, коли в цього відомства відсутні для цього знання і вміння, а присутнє лише велике бажання. Експеримент з неформальними впливами над УЗ вже дуже дорого обійшовся державі.
7. Особисте. Я дуже хочу 90% свого часу тратити на роботу, стратегію, створення нового, а не пояснення, що красти більше не можна - потрібно працювати.
8. І, ключове. Те, що відбувається останнім часом, все більше віддаляє нас від Майдану. Не часово, а змістовно.
Історія моєї боротьби - не персональна, а багатьох міністрів.
Реформи робляться командно, взявшись за руки.
Зміна обличь на потоках - це не реформа.
Не вчіть яблуню родити яблука, просто відженіть від неї свиней.
Час - втілити анонсовані реформи!
П.С. Кому цікаво поринути в бюрократичну мову, у додатку лист Мінтрансу з непогодженням винесеного проекту постанови.
А також цитата Обами. На добру пам'ять.
Volodymyr Omelyan, facebook.com
Фото зі сторінки ФБ
Також з цієї категорії...
Политика или экономика? Вот в...
18 окт. 2013 г.
Кличко: Уряд повинен припинити практику...
11 июл. 2014 г.
НКРЭ играет на руку Ахметову?
6 апр. 2015 г.
Набираючі популярність...
Понад 41 мільярд доларів США...
20 нояб. 2024 г.
Міністра цифровізації Федорова відсторонили від...
24 нояб. 2024 г.
На тлі удару рф «експериментальною»...
25 нояб. 2024 г.
Останні новини
25.11.2024 15:41
Збито 71 ворожий БпЛА25.11.2024 09:25
1610 москалів подохло минулої доби на українській земліПолковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у новому воєнному зведенні на 25 листопада обговорив такі актуальні теми:
Коментарі