​Ті, хто нині в США відстоює російські цілі та політичні позиції, повинні «ховатися на очах в усіх», – Юрій Ванетик


Експерти американського Інституту вивчення війни (ISW) проаналізували ІПСО Росії впродовж першого року війни в Україні. Вони відзначили, що РФ відновила свою здатність до подібних кампаній – як на підтримку своїх конкретних стратегічних цілей, так і задля пом’якшення наслідків невдач на полі бою.

З цієї причини ISW закликає країни Заходу критично оцінювати контекст російських інформаційних операцій, адекватно ставитись до проявів проросійського лобізму, уникати взаємодії з Москвою на основі хибного змісту наративів, що закидаються в суспільство.

Наскільки після року війни проросійське лобі продовжує ефективно «працювати» в США? Які видозміни відбуваються у тактиці тих, хто ще недавно відкрито закликав до партнерства з Кремлем й усіляко намагався мінімізувати саму можливість будь-якого загострення відносин з Путіним?

«Зараз російське лобі в США себе переінакшує. Воно було ефективним досить тривалий час. Нині воно – неефективне», – констатує адвокат, член Ради директорів міжнародного правозахисного агентства West Support (США) Юрій Ванетик.

Він наводить конкретний приклад зі свого політичного життя. «У мене є хороший друг. Я колись працював його фінансовим директором. Він – колишній член Конгресу багато років, зараз вже на пенсії, воював свого часу в Афганістані, воював проти росіян. Незважаючи на це, він свого часу відверто виступав за зміцнення відносин з Росією. Він вважав, що США та Росія повинні дружити; що ми маємо багато спільних інтересів; що ми одне одного непогано розуміємо; що ворожнечі, як такої, У нас немає і вона нікому не потрібна. У США багато хто свого часу відкрито говорив про те, що відносини з РФ не повинні бути ворожими.

Зараз, природно, ані він, ані більшість з тих, хто раніше дотримувався такої точки зору, так не вважають. Це було раніше. Раніше багато хто в нас був і проти санкцій щодо Росії; і навіть лунали думки, що з Росією у США має бути безвізовий режим; і що США не повинні нападати на Путіна, а навчиться з ним працювати тому, що, мовляв, росіяни ледь не наші «брати»…

Нині це все зникло. Зараз російському лобі ефективно працювати в США на сьогоднішню Росію – повного вигнанця і зразка диктатури – вкрай важко. Я тут сказав би «неможливо», але іноді навіть божевільні речі можуть траплятися, тому скажу, що російському лобі в США зараз вкрай складно».

«У нас є такий вислів – «ховатися на очах в усіх». Ті, хто відстоює російські цілі та російські політичні позиції в той час, коли з Росією в усіх цивілізованих країн псуються відносини, коли триває війна в Європі, повинні вдавати, що вони – ніякі не проросійські, а хочуть допомогти винятково Америці чи Європі. Тобто, прямо наголошувати на суто інтересах США чи Європи, а вже побічно намагатися проштовхувати російські інтереси. Вони повинні вдавати, що їхні зусилля – не на користь Росії, а на користь США. Це єдине, що сьогодні може хоч якось «працювати».

Зараз, як я вже неодноразово говорив в різних інтерв’ю, важко відстоювати будь-якого (!) «невинного руського», навіть якщо він – не олігарх, має якийсь маленький човник, який чомусь конфіскували, і каже, що він – проти війни.

Ніщо подібне вже не працює. Працює винятково американський інтерес. Саме тому багато хто з політиків, які, так чи інакше, продовжують дивитися у бік Кремля, не говорять вже, мовляв, «Росія хороша» тощо, а заявляють, мовляв, «не в американських інтересах (!) витрачати величезні гроші на війну в Європі» і таке інше. Вони акцентують увагу суто на інтересах США, таким чином, по суті, десь проводячи у своїй риториці російські інтереси. Прямо виправдовувати Росію чи прямо популяризувати її у США зараз просто нереально. І захищати навіть «невинного руського» у США зараз просто неможливо, – акцентує увагу американський адвокат.

І резюмує: «Колись, я так відчуваю, російський лобізм якимось чином повертатиметься. Але, це вже не буде відверте лобіювання інтересів Кремля. Це буде лобі, яке робитиме вигляд, що відстоює винятково Америку, а проплачуватиметься воно через якісь п’яті-шості дочірні газпромівські компанії з російських ресурсів.

Це фінансуватиметься через якісь інститути, громадські організації, які, можливо, й самі не знатимуть, що вони обстоюють російські позиції. Вони й не знатимуть достеменно, хто саме за цим стоїть. Як у популярному фільмі з Кевіном Спейсі «The Usual Suspects», де на мафіозі Кайзера Созі працювали люди, які навіть не знали, що вони працювали на нього. У Созі не було людей, які його знали особисто, тому й ніхто не міг його зрадити. Бо, як можна зрадити тінь?..

Ось лише так російський лобізм зможе якось працювати в США. Лише шляхом зміщення акцентів з проросійських на суто американські інтереси. Лише так російське чи проросійське лобі зможе у майбутньому бути присутнім в американських медіа чи політикумі. Іншого варіанту вони просто не мають».

Фотоколаж Юрія Ванетика



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан разом із ведучим Ігорем Гаврищаком‪ у воєнному зведенні за 18 березня обговорили наступні теми:

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2025.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.