Прогнози політичної осені та місцеві вибори
- Подробиці
- Опубліковано 08.09.2020 12:30
-
Автор: Конфликты и законы Конфлікти і закони
- Переглядів: 2990
Викид фейків вчора стався після того, як у Львові дали прес-конференцію Сергій Власенко та Михайло Цимбалюк. Вона без перебільшення була програмною, так що я вирішив її прослухати і скласти їх основні тези. Щоб зручніше було читати, я переставив їх місцями так, щоб вони складали цілісну концепцію. Прочитайте - це дійсно того варто. (тези прес-конференції)
* * *
- Виклики перед нашою країною не лише внутрішні - не лише війна на Сході, не лише анексований Крим, не лише складна економічна ситуація і не лише пандемія коронавіруса. А також світова економічна та фінансова криза, яка не дозволяє світу нормально розвиватись. На тлі цих викликів нинішні вибори стають достатньо знаковими і не такими, як завжди;
- Вибори до сільської ради, скажімо - здаються незначущими. Це ж не вибори парламенту чи президента. Але на сьогодні місцеві громади зосередили в своїх руках величезні можливості, величезну кількість фінансових ресурсів, які дозволяють їм фахово відстоювати свою позицію та позицію людей, що проживають на території громади. Ось чому абсолютно зростає роль органів місцевого самоврядування в функціонуванні української держави. І якщо на рівні президента та уряду бачимо повне розбалансування, відсутність розуміння як економічної, так і політичної стратегії, бачимо політику "акакаяразніца", на рівні місцевої влади ми повинні отримати абсолютно інший підхід - фахових керівників, людей, які знають специфіку місцевого господарства, а не "весільних фотографів". Потрібні люди, які знають проблеми містян і знають, як їх вирішувати - це головне. Бо людина найперше йде до селищного, обласного чи міського голови, чи звертається до відповідної ради;
- Нова система виборів є новою, і ніхто не знає достеменно, як проводити ці вибори і як проводити підрахунки - тож це черговий виклик, який постане на даних виборів. Ми в "Батьківщині" проаналізували цю систему на молекули і будемо вести просвітницьку роботу стосовно специфіки та підводних каменів, закладених в цю нову виборчу систему. Тому, маючи на увазі складність виборчого законодавства, враховуючи визначну і унікальну роль місцевої влади в сучасній владі, враховуючи всі ті виклики і загрози, які стоять перед Україною - включаючи війну на Сході, економічну кризу та відсутність стратегії у президента та уряду - партія "Батьківщина" буде приймати участь в місцевих виборах;
- У всіх молодих демократіях вибори - це робота для виборця, а не лише для кандидата. Тому не треба дивитись лише на гасла і обіцянки. Хтось б’є себе в груди і каже, що він патріот, хтось обіцяє полагодити господарку за умовно один день чи "декілька годин". Треба дивитись, що цей кандидат зробив в житті, що він пропонує - наскільки це реально і щиро. Тоді вибори будуть відбуватись так, як в будь-якій європейській країні;
- Застосування будь-якого нового виборчого закону уже несе в собі ризики фальшування - бо ніхто не знає, що із цим робити. Навіть в самій ЦВК є декілька бачень застосування тих чи інших норм, як їх реалізовувати та тлумачення. Ускладнення процедури - це завжди можливості для зловживань. Виборці не знають, як працювати із новою виборчою документацією, а на додачу що зумовлює можливості маніпуляцій результатами;
- Як приклад можна навести наступне. Після укрупнення районів, на території нового Львівського району буде до 720 дільничних комісій, що зумовлює велике навантаження на виборчі комісії. Ускладнений протокол і великий обсяг роботи. Повністю змінюється роль ДВК та ОВК. Якщо будуть запроваджені опитування, це додаткова історія. Бюлетні будуть дуже довгі. Інакше буде вестись агітація. Багато таких нормативних блоків, які взагалі вперше використовуються в Україні. Зокрема, вибрати треба не лише політичну силу, а й конкретного кандидата. Кожен із цих кандидатів має подати близько 10 довідок, що ускладнює вхід на вибори і різко збільшує навантаження на сервісні центри. "Батьківщина" подавала правки про спрощення подання довідок, але ці зміни не пройшли, і буде вимагати далі спрощення і зменшення навантаження;
- Ситуація ускладнюється тим, що події у ВР можна назвати тільки перешкоджанням вільному волевиявленню громадян. Зокрема, другий тиждень намагаються протягти законопроект №4043 про те, що можна проводити опитування в день виборів. Це буде системний інструмент маніпуляцій, який може бути використаний на будь-яких виборах. Вона неконституційна, про це відомо президенту, монобільшості та керівництву парламенту. Але незважаючи на це, законопроект активно протягується. Зате зміни до Виборчого кодексу, необхідні кандидатам в депутати, були провалені - саме тому, що в них не була підтримана норма про "опитування";
- До того ж у нас зараз урядує виключно президент - у нас жорстка суперпрезидентська республіка. Всі гілки об’єднані в руках президента Зеленського. На посаді він півтора року, а повноправно урядує уже рік. Не існувало уряду Гончарука чи Шмигаля, бо вони є суто технічними людьми, а всі ключові рішення приймає безпосередньо президент Зеленський. Хоча при цьому жодного разу не показав свого стратегічного бачення, а президент же повинен бути візіонером для країни;
- За таких умов сила і вага органів місцевого самоврядування дедалі зростає, тож цими виборами нехтувати не можна. Саме вони уже взяли на себе перший удар протидії пандемії. І зараз вони навіть проявляють деяку Фронду по відношенню до центральної влади. Що дозволяє людям бачити, хто реально піклується про громаду, а хто більше хоче зберегти добрі взаємини із центральною владою. Звісно, можна сказати, що місцеві органи не мають права висловлюватись на загальноукраїнські теми - але це не так. Всі громади мають право участі в загальноукраїнській політиці. Яскравим прикладом цього є рішення, прийняті громадами про заборону грального бізнесу. Цей заочний діалог між місцевою та центральною владою і стане основною повісткою місцевих виборів;
- Зараз в партії "Батьківщина" проводяться праймеріз (внутрішні вибори) кандидатів, які уже мають досвід депутатства і мають досвід роботи на своїй ділянці, і найближчим часом на конференціях висунуть як людей із політичним досвідом, так і нових спеціалістів, які прагнуть стати депутатами. Кожен буде мати свою фахову програму, із поясненням, чому він йде в депутати, із вивченням проблем, які існують в кожному населеному пункті. Вони не йдуть щось "пробувати", а перемагати, на сильному фундаменті, і одразу братися до роботи. Від кожного із нині існуючих депутатів (а в більшості громад у "Батьківщини" уже є сформовані фракції, завдяки перемогам на попередніх виборах) будуть вимагати звіту про виконані дії, вивчення місцевих проблем, а також програму дій із чіткими економічними розрахунками, де взяти кошти, і як їх ефективно витратити на вирішення проблем людей;
- Тож партія "Батьківщина" на цих виборах буде висувати професійних людей - кандидатів до усіх рад усіх рівнів, починаючи від сільських чи селищних - людей, які уже досягли чогось в житті, які збудували системні рішення (чи то в медичній, чи то в освітній, чи то в комунально-господарчій сферах), які знають що робити, як робити і куди рухатись. Батьківщина має осередки в кожному населеному пункті та ОТГ, і всюди будуть кандидати - фахові та молоді, які знатимуть, як втримати господарку, і матимуть бачення, як жити далі. Бо центральна влада "скидає" всю повноту влади на місця - і там, де є сильна команда нашої політичної сили (наприклад, Самбірський чи Жовківський)
- до них приєднуються навіть додаткові населені пункти;
- Взагалі, на цих виборах Україні потрібна цілісна єдина надійна команда, яка зможе відповісти на всі ці виклики. Вона має бути професійною, проукраїнською, патріотичною - і патріотизм не повинен бути бутафорським;
- Партія "Батьківщина" готова об’єднуватись із всіма справжніми - це ключове слово - патріотичними силами. На жаль, нині у нас є політичні сили, які вдають із себе патріотичні, але такими насправді не є. До таких можна віднести, наприклад, партію Петра Порошенка "Європейська солідарність". Порошенко є фальшивим патріотом. Бо не може бути так, що вся країна боролась із Януковичем, а він працював в його уряді. Не може бути патріотом людина, яка повернула Медведчука в політику та призначила його членом Тристоронньої Контактної Групи, і це було потверджено позицією пана Клімкіна, який про це заявив минулого тижня. Коли весь світ обкладав санкціями родину Януковича, він придбав канал у сина Януковича і перетворив на пропагандистську машину. Не може бути патріотом людина, яка однією рукою підписувала указ про введення воєнного стану, а іншою - торгувала з Російською Федерацією. І це не про Ліпецьку фабрику, а про численні інші приклади. Указ №393/2018 від 26 листопада 2018 р. про воєнний стан діяв з 26 листопада 2018 р. по 25 грудня 2018 р. А наприклад, в декларації, поданій ним до НАЗК під час звільнення з посади президента, є Пісківський завод скловиробів - а він згідно митних документів в той період закупав товари в Росії. Отже, під час воєнного стану підприємство Порошенка торгувала з Росією. Далі, підприємство "Інтерстардж Україна" - за митними деклараціями також торгувала із РФ під час воєнного стану. Чи може така людина бути патріотом? Не може, скільки б він разів не говорив про свій патріотизм. Він і російську мову захищав, коли йому було вигідно, і Харківські угоди вітав і підтримував. Так що він точно не проукраїнський політик. Що стосується введених проти нього санкцій, то слід нагадати, що вони були введені в листопаді 2018 році, і одними із перших туди потрапили Юлія Тимошенко і Сергій Власенко. Раніше вони не оновлювались, а зараз раптом внесли доповнення. Так от в 2018 р. Порошенка там не було. Але не дивлячись на те, що президентів до санкційного списку не вносять (є така традиція), туди також в 2018 р. не попали бізнес-партнери Порошенка - такі як Ігор Кононенко. А в цих доповненнях, які були затверджені кілька днів тому, знову не містяться ані Кононенка, ані жодного підприємства, афільованого із Порошенком. Так що це сильно виглядає як "допомога від друга другу", аби підсилити перед місцевими виборами позиції фальшивого патріота;
- Таким чином, всі об’єднання "Батьківщини" будуть збудовані тільки на ідеологічних позиціях, а не навколо конкретних людей. Ми будемо шукати союзу з людьми, які бачать розвиток України так само, як і ми (проукраїнський та проєвропейський), і поділяє наше бачення вирішення проблем людей, а також не є політичною бутафорією.
Політолог Вячеслав Ільченко
Також з цієї категорії...
Кров для Генпрокуратури
17 сент. 2010 г.
Ответ Януковича товарищу Й. В....
10 янв. 2012 г.
New-демократи - казнокради йдуть грабувати...
23 мая 2014 г.
Набираючі популярність...
Понад 41 мільярд доларів США...
20 нояб. 2024 г.
Міністра цифровізації Федорова відсторонили від...
24 нояб. 2024 г.
Оперативна інформація станом на 08.00...
25 нояб. 2024 г.
Останні новини
25.11.2024 15:41
Збито 71 ворожий БпЛА25.11.2024 09:25
1610 москалів подохло минулої доби на українській землі24.11.2024 14:59
Збито 50 ворожих БпЛА24.11.2024 14:53
1020 кацапів подохло минулої доби на українській земліПолковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у новому воєнному зведенні на 25 листопада обговорив такі актуальні теми:
Коментарі