Комітет гуманітарної та інформаційної політики підтвердив, що, на догоду Зеленському, йому плювати на ГНЕУ, ОБСЄ та звернення журналістів. Їм потрібна цензура на російський манер


Комітет гуманітарної та інформаційної політики щойно проголосував "за" прийняття законопроєкту 2693 у першому читанні. На аргументи ГНЕУ, ОБСЄ, а також на звернення журналістів і ЗМІ вирішили увагу не звертати, оскільки більшість членів Комітету від фракції "Слуга народу" вважають, що проєкт не порушує права журналістів. Робоча група, яка готувала текст законопроєкту вважає, що не потрібно виконувати висновки і рекомендації ГНЕУ та ОБСЄ. Чому не пояснили.

Щодо виконання вимоги прийняття цього законопроєкту для впровадження Директиви ЄС про аудіовізуальні медіапослуги. Давайте подивимось по тексту Угоди між Україною і ЄС. Додатком ХХХVІІ Україна зобов’язалася впровадити “Директиву № 2010/13/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 10 березня 2010 року про узгодження деяких положень, встановлених законом, правилами або адміністративними діями у державах-членах, що стосуються надання аудіовізуальних медіа-послуг (Директива про аудіовізуальні медіа-послуги)” https://eu-ua.org/tekst-uhody-pro-asotsiatsiiu/dodatky-rozdil-v/dodatok-ХХХVІІ

Але на заміну Директиві № 2010/13/ЄС "з огляду на зміни ринкових реалій" було прийнято Директиву №2018/1808 про аудіовізуальні медіапослуги, про яку немає згадки в Угоді про асоціацію між Україною та ЄС. Це означає, що відповідно до Угоди, нова Директива імплементується після оцінки її впливу на різні сфери й загального аналізу впливу. Держави ЄС тільки напрацьовують власні механізми для впровадження директиви — відповідно до статей 33, 33а Директиви №2018/1808 — держави повинні прозвітувати про впровадження Директиви зі згадуванням цієї директиви у своєму законодавстві (це також вимога директиви стаття 33а - 2) до 19 вересня 2020 року, а прозвітувати про практику її застосування повинні до грудня 2022 року.

https://eur-lex.europa.eu/eli/dir/2018/1808/oj?fbclid=IwAR08KknmuMDTDNsJWSuxS6E7knfXXTCHc1wq4BrNBabn6hPs9EjP-DQnj9M

Таким чином, зобов’язання України стосуються не чинної нині Директиви і, відповідно до Угоди між Україною і ЄС, впровадження нової Директиви №2018/1808 відповідно до пункту 3 статті 463 Угоди “Рада асоціації може актуалізувати або вносити поправки до Додатків до цієї Угоди, враховуючи розвиток права ЄС і застосовних стандартів, які визначені у міжнародних документах”, що відбувається за результатами оцінки впливу поправок на різні сфери й загального аналізу впливу та позитивного рішення Парламентського комітету асоціації. Про це говорять експерти і державні службовці, причетні до укладання Угоди, про це свідчить текст Угоди.

Крім того, при прийнятті законопроєкту необхідно врахувати рішення Ради Міністрів ОБСЄ 3/2018, прийняте 7 грудня 2018 року, яке встановлює наступні зобов’язання, України:

“1. Повністю виконувати всі зобов'язання ОБСЄ та свої міжнародні зобов'язання пов'язані зі свободою вираження поглядів та свободою засобів масової інформації, включаючи повагу, сприяння та захист свободи пошуку, отримання та передачі інформації незалежно від кордонів;

2. Повноцінно запровадити свої закони, політику та практику щодо свободи ЗМІ з дотримання своїх міжнародних зобов'язань та перегляд і, за необхідності, скасування або зміну їх (законів, політики та практики), щоб вони не обмежували можливості журналістів виконувати свою роботу самостійно та без зайвих зусиль і перешкоджання.”

Тепер питання до фракцій ВР та народних депутатів: чи готові вони підтримати закон, проти якого виступають журналісти і ЗМІ різних політичних поглядів? Дуже різних. Абсолютно різних. Чи готові вони підтримати закон проти якого виступають журналісти і редактори місцевих медіа? Особливо перед місцевими виборами. Можливо не тільки перед місцевими.

Тетяна Котюжинська



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан поділився думкою, як Дональд Трамп може повпливати на кінець війни в Україні

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.