​Польща закликала Київ змінити систему електронної черги «єЧерга» на кордоні Польщі та України

За інформацією Міністерства інфраструктури Польщі, Анджей Адамчик надіслав віце-прем’єр-міністру з відновлення України – міністру розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександру Кубракову листа, пов’язаного із протестом та блокадою польськими перевізниками пунктів пропуску на кордоні Польщі та України, повідомляє Польське радіо.

Як наголошує польська сторона, однією із причин протесту польських підприємців транспортної галузі стало введення українською стороною системи так званої електронної черги (єЧерга). За словами польського міністра, «це призвело до значного подовження часу очікування на перетин кордону України з ЄС транспортними засобами, зареєстрованими в ЄС, які повертаються з України без вантажу. У свою чергу, це унеможливлює виконання подальших замовлень і знижує конкурентоспроможність компаній». У відомстві теж наголосили, що, на думку учасників протесту, нова система «дозволяє нерівноправно ставитися до перевізників з України та Польщі».

Анджей Адамчик «закликав терміново виконати вимоги польських автоперевізників, за які відповідає українська сторона». Ідеться про виключення вимоги реєстрації у межах єЧерги транспортних засобів, що повертаються без вантажу з України в ЄС у щонайменше двох пунктах пропуску: «Зосин — Устилуг» та «Нижанковичі — Мальговичі».

«Міністр висловив сподівання, що уряд України погодиться на цю вимогу, оскільки це буде крок, спрямований на благо українських та польських водіїв, перевізників та підприємців з інших секторів економіки», — йдеться у заяві польського міністерства.

У польському відомстві інфраструктури теж зазначили, що протестувальники вимагають, передусім, повернення дозволів на міжнародні перевезення, які було скасовано між ЄС та Україною угодою від 1 липня 2022 року. У зв’язку з цим Анджей Адамчик також закликав єврокомісарку з питань транспорту Адіну Велян створити спільний комітет для вивчення наслідків дії цієї угоди на євросоюзний ринок автомобільного транспорту. У своєму зверненні до єврокомісарки Адамчик вказав, зокрема, на проблеми, пов’язані із «дотриманням цієї угоди перевізниками з України і про численні порушення положень українськими перевізниками, підтверджені польською Інспекцією автомобільного транспорту». Крім того, польський посадовець попросив комісара Велян та президентку Європейської комісії Урсулу фон дер Ляєн підтримати його звернення до уряду України щодо деактивації системи електронної черги.

Як читаємо також у повідомленні Міністерства інфраструктури Польщі, «триває підготовка до засідання Ради ЄС з питань транспорту, яке відбудеться 4 грудня 2023 року в Брюсселі. Готується відповідна пропозиція, щоб однією з головних тем переговорів було обговорення наслідків цієї угоди». На думку Міністерства інфраструктури Польщі, з боку влади ЄС виникла потреба провести оцінку ефектів від імплементації угоди між Україною та ЄС, а також змін у її змісті, необхідних для підтримки стабільності транспортного ринку в окремих державах-членах ЄС.

Черга з вантажівок перед польсько-українським кордоном. Фото РАР



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан разом із ведучим Ігорем Гаврищаком у воєнному зведенні за 19 квітня обговорили наступні теми:

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2025.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.