Пленарні засідання Верховної Ради 20 березня 2012 року

Пленарні засідання Верховної Ради 20 березня 2012 рокуУ вівторок, 20 березня, відбулися пленарні засідання десятої сесії Верховної Ради шостого скликання. Голова Верховної Ради В.Литвин, відкривши засідання, закрив ранкове засідання 16 березня, яке не було завершено через блокування опозицією президії і трибуни для виступів.

Головуючий поінформував про підсумки роботи Верховної Ради на пленарних засіданнях 13-16 березня.

З оголошеннями, заявами, пропозиціями виступили уповноважені представники депутатських фракцій і груп.

Звіт Тимчасової слідчої комісії з питань розслідування обставин підписання газових угод між НАК "Нафтогаз України" та ВАТ "Газпром" щодо наявності ознак державної зради в сфері економічної безпеки України доповіла Голова Тимчасової слідчої комісії Інна Богословська. Вона зазначила, що всі засідання комісії були відкритими, із запрошенням преси. Комісія працювала виключно на підставі документів. Жодна інформація засобів масової інформації не включалася в перелік доказів. "Ми працювати так, щоб жодна людина не могла засумніватися у тому, що встановлено Не дивлячись на те, що фракція БЮТ не надала своїх представників до складу комісії, щоразу заявлялося, що ТСК відкрита для участі представників БЮТу в її роботі", - повідомила голова ТСК.

І.Богословська зачитала проект постанови, в якій пропонувалося зазначити, що "17-19 січня 2009 року під час ведення переговорів та підписання директив на укладання газових контрактів між НАК "Нафтогаз України" та ВАТ "Газпром" Прем'єр-міністр України, перше, приховала від суспільства та влади факти існування боргу її приватних компаній перед Міністерством оборони Російської Федерації у сумі 405 мільйонів 311 тисяч 181 доларів США та приховала також факт існування в Російській Федерації кримінальної справи, в якій доведено вину Ю.Тимошенко в неодноразовому даванні хабарів посадовим особам Міністерства оборони Російської Федерації. Ці обставини, безперечно, свідчать про конфлікт інтересів Прем'єр-міністра з державними інтересами та суттєво впливали на рішення Прем'єр-міністра на користь іноземної держави.

Друге. Ю.Тимошенко одноосібно погодилась на дискримінаційні умови газових контрактів, які порушили підписані раніше, 2 жовтня 2008 року, Меморандум між урядом Російської Федерації та Кабінетом Міністрів України. Таким чином Прем'єр-міністра одноосібно порушила умови підписаних міжурядових домовленостей.

Третє. Достеменно знаючи, що Кабінет Міністрів відмовився затвердити директиви на підписання газових контрактів на дискримінаційних для України умовах, Прем'єр-міністр Тимошенко видала одноосібно директиви, хоча такі повноваження належать виключно Кабінету Міністрів як колегіальному органу виконавчої влади. Таким чином Прем'єр-міністр поступила всупереч рішенню Кабінету Міністрів.

Четверте. Прем'єр-міністр здійснила протиправний тиск на підпорядковану їй особу, голову правління НАК "Нафтогазу України", який відмовився підписувати газові контракти на дискримінаційних для України умовах, але Прем'єр-міністр змусила його підписати такі контракти під загрозою звільнення.

В діях Прем'єр-міністра України Ю.Тимошенко вбачаються ознаки кримінальних злочинів та особиста залежність і зацікавленість, які виходять за рамки перевищення влади та службових повноважень, в яких Ю.Тимошенко вже визнана винною судом, і серед ознак інших злочинів дії Ю.Тимошенко мають також ознаки державної зради. Ці обставини мають бути досліджені правоохоронними органами, оскільки Тимчасова слідча комісія використала всі наявні в неї можливості для встановлення об'єктивних обставин підписання газових контрактів".

Проектом постанови Тимчасова слідча комісія пропонувала направити звіт Президентові України, Кабінету Міністрів, Генеральній прокуратурі, Службі Безпеки України для відповідного реагування, а також направити звіт ТСК Раді Європи, Парламентській асамблеї Ради Європи, Раді Європейського Союзу, Європейській комісії, Європейському парламенту, главам держав, урядів та парламентів країн-членів Європейського Союзу, Російській Федерації, Сполученим Штатам Америки, Канаді, Парламентській асамблеї НАТО, Генеральному секретарю ООН, ОБСЄ.

Верховна Рада 266-ма голосами прийняла Постанову "Про звіт Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування обставин підписання газових угод між НАК "Нафтогаз України" та ВАТ "Газпром" щодо наявності ознак державної зради в сфері економічної безпеки України".

Народні депутати включили до порядку денного сесії низку проектів законів та постанов.

Парламентарії прийняли Постанову "Про кошторис Верховної Ради України на 2012 рік".

Проект постанови про щорічну доповідь Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини про стан дотримання та захисту прав і свобод людини в Україні доповів голова підкомітету Комітету з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин Едуард Павленко.

За результатами голосування проект постанови не набрав голосів ("за" - 137).

Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Закону "Про засади запобігання і протидії корупції" доповів голова Комітету з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією Валерій Бевз. Він нагадав, що цей законопроект розроблявся Кабінетом Міністрів.

В.Бевз зазначив: Верховною Радою в першому читанні прийнятий новий проект Кримінально-процесуального кодексу. Прийнято новий Митний кодекс. Внесені зміни до низки інших законодавчих актів. А тому, за його словами, склалася ситуація, коли за змістом і за формою цей законопроект необхідно суттєво переробляти.

Комітет рекомендував Верховній Раді направити цей законопроект на повторне друге читання.

Народні депутати 265-ма голосами підтримали пропозицію профільного комітету.

Проект закону про внесення змін до Закону "Про здійснення державних закупівель" (щодо спрощення процедури закупівель товарів, робіт та послуг вищими навчальними закладами та науково-дослідними установами) доповів народний депутат Григорій Калетнік. Парламентарій зазначив: незважаючи на виділені кошти з Державного бюджету, навчальні заклади відчувають гостру потребу у фінансах. За його словами, освітяни та науковці отримують доходи від послуг та виробничо-господарської діяльності, які в результаті спрямовуються на оновлення матеріально-технічної бази, на закупівлю новітніх засобів навчання, оновлення житлового фонду. "Складається абсурдна ситуація, бюджетних коштів не вистачає, а мотивації до збільшення власних доходів немає. Я вже не говорю про доцільність проведення тендера, коли електроенергію, воду, газ, студентські квитки, дипломи доводиться купляти в одного учасника тендера-монополіста. В ситуації, що складається, вітчизняним навчальним закладам важко конкурувати із системою освіти за кордоном. Головну ставку на розвиток навчального закладу та системи освіти роблять за кордоном на автономність навчальних закладів, на що неодноразово звертав увагу і Президент України", - зазначив Г.Калетнік і запропонував вивести з-під дії Закону "Про здійснення державних закупівель" закупівлю товарів, робіт та послуг, закупівлі яких здійснюються вищими навчальними закладами та науково-дослідними установами України за рахунок власних надходжень від власної господарської діяльності.

Член Комітету з питань економічної політики Ірина Горіна доповіла рішення Комітету рекомендувати парламенту прийняти законопроект за основу та в цілому.

Народні депутати під час обговорення загалом підтримали законодавчу ініціативу і за результатами голосування прийняли законопроект за основу та в цілому.

Проект закону про особливості перетворення комунальних унітарних підприємств, які провадять діяльність у сфері централізованого водо-, теплопостачання та водовідведення, в господарські товариства доповів перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Олександр Аліпов. Урядовець зазначив, що сьогодні комунальна галузь інвестиційно неприваблива. Натомість одним з ефективних механізмів вдосконалення управління комунальними підприємствами та залучення інвестицій в комунальну інфраструктуру є перетворення комунальних підприємств на господарські товариства.

З цією метою законопроектом пропонується визначити чітку процедуру перетворення комунальних підприємств у господарські товариства, яка передбачатиме обов'язковий етап попередньої підготовки; можливість перетворення комунальних підприємств не лише на публічні акціонерні товариства, але й приватні акціонерні товариства та товариства з обмеженою відповідальністю; особливості формування статутного капіталу таких підприємств за рахунок комунального майна; вимоги до порядку використання та вжиття заходів щодо збереження майна, яке не підлягає приватизації і право володіння та користування яким було внесено до статутного капіталу цих підприємств; вимоги до збереження певного розміру частки територіальних громад.

О.Аліпов зазначив, що прийняття законопроекту дозволить створити належну законодавчу основу для корпоратизації комунальних підприємств, що провадять діяльність у сфері водо-, теплопостачання та водовідведення; підвищити ефективність управління комунальними підприємствами та комунальним майном; збільшити приватні інвестиції у водопровідне, каналізаційне та теплове господарство.

Заступник Голови Комітету з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства та регіональної політики Ігор Лисов доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти цей законопроект за основу.

Народні депутати 234-ма голосами підтримали рішення профільного комітету.

Верховна Рада прийняла за основу проекти законів про внесення змін до деяких законів України щодо здійснення державних закупівель і про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування повноважень державних органів у сферах природних монополій та у галузі зв'язку.

З розгляду був знятий законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання психіатричної допомоги особам, які тримаються під вартою.

Проект закону про внесення змін до Закону "Про видавничу справу" (щодо суб'єктів видавничої справи) доповів перший заступник голови Державного комітету телебачення і радіомовлення Анатолій Мураховський. Він обумовив необхідність прийняття законопроекту тим, що норми чинного Закону "Про видавничу справу" не відповідають сучасному стану розвитку видавничої справи і потребують певних удосконалень. Крім того, порядок ведення Державного реєстру видавців, виготовлювачів і розповсюджувачів видавничої продукції потребує приведення у відповідність до вимог Закону "Про внесення змін до Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" (щодо провадження господарської діяльності на підставі подання декларації).

За словами А.Мураховського, запропоновані зміни та доповнення спрямовані на удосконалення норм, що регламентують діяльність у видавничій справі в Україні, зокрема, деталізують процедури внесення суб'єкту видавничої справи до Державного реєстру видавців, виготовлювачів і розповсюджувачів видавничої продукції, виключення з цього реєстру, визначаються вимоги до вихідних відомостей, видань, передбачають запровадження декларативного принципу ведення господарської діяльності у видавничій сфері.

Законопроект 282-ма голосами був прийнятий за основу.

Верховна Рада прийняла у першому читанні законопроекти про внесення змін до статей 9 і 25 Закону "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" і про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо плати за приєднання до мереж суб'єктів природних монополій.

Голова Верховної Ради України В.Литвин перед розглядом законопроектів про внесення змін до деяких законодавчих актів України з метою забезпечення реформування нафтогазового комплексу повідомив, що дві фракції вимагають оголосити перерву. В.Литвин нагадав про досягнуті домовленості під час засідання Погоджувальної ради щодо розгляду і прийняття законопроекту народного депутата Ю.Кармазіна (реєстр. №9429-1) і запропонував розглянути цей законопроект, інакше буде розглянутий урядовий законопроект за реєстр. №9429.

В.Литвин запросив керівників депутатських фракцій на засідання Погоджувальної ради, доручивши далі вести засідання Першому заступникові Голови Верховної Ради України А.Мартинюку, який оголосив до розгляду законопроекти про внесення змін до деяких законодавчих актів України з метою забезпечення реформування нафтогазового комплексу.

Під час оголошення народні депутати з опозиційних фракцій заблокували трибуну для виступів, протестуючи проти розгляду цих проектів. Вони заявляли: "Не можна приймати Закон про приватизацію газотранспортної системи! Це є зрада національних інтересів України!".

Урядовий законопроект доповів заступник Міністра енергетики та вугільної промисловості Володимир Макуха. Урядовець встиг тільки зазначити, що законопроект розроблено з метою виконання зобов'язань України щодо виконання Договору про заснування енергетичного співтовариства. Після слів "законопроектом не передбачається зняття заборони на приватизацію", блокувальники не дали урядовцю завершити виступ.

Представник фракції Партії регіонів Михайло Чечетов, зазначивши, що опозиція не хоче розглядати законопроекти, запропонував прийняти за основу та в цілому урядовий законопроект.

Представник фракції "БЮТ-Батьківщина" С.Соболєв заявив, що фракція виступає проти прийняття обох законопроектів. За його словами, урядовий проект передбачає пряму приватизацію газотранспортної системи, причому через її реструктуризацію і подальший продаж реструктуризованих пакетів. "Більше того, цей проект фактично передбачає можливість продажу того, що заборонено Законом "Про трубопровідний транспорт", де є чітка заборона на це. Що стосується проекту нашого колеги Ю.Кармазіна, то у цьому проекті є норма, яка, дійсно, забороняє лише приватизацію. Але, чи не є приватизацією корпоратизація, акціонування, виділення окремих пакетів? Без сумніву, це є прихована приватизація", - заявив С.Соболєв.

Автор альтернативного проекту, народний депутат Юрій Кармазін, звернув увагу на те, що уряд передбачив, крім внесення змін до Закону "Про трубопровідний транспорт", також внесення зміни до статті 11 Закону "Про управління об'єктами державної власності", згідно з якими не можна приватизувати, крім випадків, встановлених законом. "Мій законопроект взагалі не передбачає внесення змін в Закон "Про управління об'єктами державної власності". Я пропоную прийняти цей закон в двох читаннях, оскільки після прийняття його в першому читанні до нього потім можуть внести зміни", - зазначив Ю.Кармазін і запропонував дослухатися до вимоги опозиційних фракцій оголосити перерву.

Головуючий повідомив, що уряд просить зняти з розгляду свій проект і поставив на голосування законопроект народного депутата Ю.Кармазіна, який набрав 237 голосів і був прийнятий за основу.

А.Мартинюк закрив ранкове засідання.

На початку вечірнього засідання на вимогу фракцій "БЮТ-Батьківщина" і "Наша Україна - Наша Самооборона" у засіданні була оголошена перерва.

Після закінчення перерви народний депутат А.Парубій зачитав заяву фракцій, які вимагали перерву. У заяві зазначалося, що Перший заступник Голови Верховної Ради України А.Мартинюк грубо порушив закон, поставивши на голосування законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України з метою забезпечення реформування нафтогазового комплексу, не оголосивши згідно з Регламентом перерву на вимогу двох фракцій перед цим голосуванням.

"Ми переконані, що атака на українській газогін буде здійснюватись під час внесення змін до другого читання", - наголошувалося у заяві.

Голова Верховної Ради України В.Литвин нагадав, що на засіданні Погоджувальної ради було досягнуто домовленості розглядати законопроект народного депутата Ю.Кармазіна про внесення змін до деяких законодавчих актів України з метою забезпечення реформування нафтогазового комплексу, оскільки він відповідає національним інтересам України.

"Якщо мова йде про здачу газотранспортної системи, то тоді треба казати, що здача йде в Європейський Союз. Оскільки на вимогу Європейської хартії йде розмежування, подолання монополізму "Нафтогазу", - зазначив Литвин.

Народний депутат Ю.Кармазін, взявши слово, звернувся до народних депутатів з проханням уважно прочитати законопроект, підготовлений ним. За його словами, цим проектом "забороняється відчуження основних фондів та акцій державних підприємств, що провадять діяльність з транспортування магістральними та/або розподільними трубопроводами, зберігання у підземних газосховищах, передача їх з балансу на баланс, в концесію, оренду, лізинг, заставу, управління, до статутного фонду інших юридичних осіб, вчинення інших правочинів, що можуть призвести до відчуження основних фондів та акцій цих підприємств, а також основних фондів та акцій Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України", дочірніх та заснованих нею підприємств, крім випадків, коли результатом таких дій є: передача основних фондів та акцій таких підприємств виключно державному підприємству або акціонерному товариству, 100 відсотків акцій якого перебуває у державній власності України; створення державних підприємств або акціонерних товариств, 100 відсотків акцій яких є у державній власності України".

Народні депутати продовжили розгляд законопроектів у першому читанні.

За основу були прийняті проекти законів: про внесення змін до деяких законів України щодо убезпечення пенсійних активів; про аквакультуру; про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів України щодо проведення робіт із землеустрою, пов'язаних із встановленням і зміною меж адміністративно-територіальних одиниць.

Верховна Рада прийняла у першому читанні та в цілому законопроект про внесення зміни до статті 34 Закону "Про дорожній рух" (щодо підстав реєстрації транспортних засобів).

На прохання автора перенесено розгляд проекту закону про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо забезпечення громадського порядку та безпеки до, під час та після проведення футбольних матчів).

Народні депутати розглянули проект постанови про Заяву Верховної Ради України: "Про укладення Угоди про асоціацію, включно з поглибленою та всеохоплюючою зоною вільної торгівлі, між Україною та Європейським Союзом". Проект постанови доповів народний депутат Леонід Кожара. Він нагадав, що 30 березня поточного року відбудеться парафування Угоди про асоціацію України з ЄС.

Л.Кожара зазначив, що саме зараз час "закликати Європейський Союз та його держави-члени:

- продемонструвати політичну волю та забезпечити якнайшвидше підписання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС;

- передбачити можливість започаткування виконання Угоди про асоціацію до моменту набуття нею чинності, відповідно до статті 218 Договору про функціонування Європейського Союзу;

- забезпечити синхронне подання всіх документів, необхідних для процесу ратифікації Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, включаючи зону вільної торгівлі, до Верховної Ради України, Європейського Парламенту та національних парламентів держав-членів ЄС відразу після підписання Угоди;

- надати Україні достатню фінансову, технічну та законодавчу допомогу в період підготовки до виконання та реалізації Угоди;

- допомогти в подальшому у поширенні в Україні та серед держав-членів ЄС інформації про переваги Угоди про асоціацію між Україною та ЄС для України, з одного боку, і ЄС, з іншого, перш за все, у контексті визнання України як європейської країни з європейською ідентичністю, яка поділяє спільну історію та спільні цінності з країнами Європейського Союзу;

- здійснити подальші кроки, необхідні для створення умов для подальшого прогресу у відносинах між Україною та ЄС, у т.ч. для уникнення загрози штучної політизації процесу зближення між Україною та ЄС на амбітних і взаємовигідних принципах політичної асоціації та економічної інтеграції".

Заяву підтримали представники фракцій більшості. Прийняття Заяви лише в першому читанні підтримали народні депутати з опозиційних фракцій. Вони вимагали включити до тексту Заяви пропозицію щодо дотримання прав і свобод людини українською владою.

Проект постанови про Заяву Верховної Ради України: "Про укладення Угоди про асоціацію, включно з поглибленою та всеохоплюючою зоною вільної торгівлі, між Україною та Європейським Союзом" був прийнятий 267-ма голосами з урахуванням доповнень та уточнень.

Народні депутати розглянули і прийняли за основу проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності.

Голова Верховної Ради України В.Литвин закрив вечірнє засідання.

Наступне пленарне засідання десятої сесії відбудеться у середу, 21 березня, повідомляє Інформаційне управління ВР України.



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у воєнному зведенні на 22 грудня обговорив наступні теми:

детальніше

Опитування

Чи підтримуєте Ви мир з рашистами на умовах здачі окупованих територій?

Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.