Пленарне засідання Верховної Ради 8 червня 2012 року
- Подробиці
- Опубліковано 08.06.2012 15:06
-
Автор: Конфликты и законы Конфлікти і закони
- Переглядів: 2348
У п'ятницю, 8 червня, завершився черговий пленарний тиждень десятої сесії Верховної Ради україни шостого скликання.Голова Верховної Ради України Володимир Литвин на початку ранкового засідання поінформував про результати роботи Верховної Ради на пленарних засіданнях 7 червня.
Фракції "БЮТ-Батьківщина" і "Наша Україна-Народна Самооборона" вимагали оголосити перерву або надати їм можливість зробити заяву.
Заяву зачитав представник фракції "БЮТ-Батьківщина" Роман Забзалюк. У заяві зазначалося, що вчора Прем'єр-міністр М.Азаров, виступаючи на телебаченні "дозволив собі зробити безпрецедентно брехливі заяви з обвинуваченням Юлії Тимошенко. Більше того, у своїй брехні він посилався на невідомі матеріали нібито іноземного правосуддя. Вчорашня заява Прем'єр-міністра Азарова остаточно підтвердила: уряд перестав виконувати передбачені Конституцією свої функції і перейшов на обслуговування виборчих інтересів корумпованого клану Партії регіонів".
"Фракція вимагає надати рішення будь-якого іноземного суду, у якому Юлія Тимошенко обвинувачувалася б в корупції. Такого рішення в природі немає і не існує. Фракція "БЮТ-Батьківщина" вимагає негайно припинити провокації і будь-які інсинуації проти опозиції і її лідерів, негайно звільнити політичних в'язнів та лідерів опозиційних демократичних сил країни Юлію Тимошенко та Юрія Луценко", - йдеться у заяві.
Головуючий нагадав: у пленарні тижні щоп'ятниці проводиться "Година запитань до Уряду".
Він повідомив, що в урядовій ложі присутні члени Кабінету Міністрів за винятком Прем'єр-міністра М.Азарова та 4 міністрів.
Представники депутатських фракцій та груп погодили пропозицію заслухати інформацію Кабінету Міністрів щодо підсумків навчального року та організації вступної кампанії та щодо зовнішньої політики, реалізації зовнішньополітичних ініціатив, зовнішньополітичного курсу України.
На запитання депутатських фракцій і груп, народних депутатів відповідали Міністр освіти і науки Дмитро Табачник і Міністр закордонних справ Костянтин Грищенко.
Першим відповідав Міністр освіти і науки Дмитро Табачник. Він повідомив, що майже усі фракції запитують про перебіг і початок вступної кампанії до вищих навчальних закладів України в цьому році.
Міністр повідомив, що стабільними залишилися терміни подачі заяв та документів від вступників на навчання на основі базової або повної середньої освіти на денну форму навчання. "В цьому році документи на право на вступ будуть прийматися тридцять днів, з 2 липня по 31 липня. Прийом документів від вступників на денну форму навчання в усіх вищих навчальних закладах завершується 31 липня, прийом документів від осіб, які будуть складати вступні екзамени до вищих навчальних закладів, завершується 20 липня. Вступні екзамени для тих, хто закінчив школи до введення тестування, тобто до 2008 року відбуватися будуть з 21 по 31 липня. Прийом заяв та документів від осіб, які для вступу на навчання мають проходити творчі конкурси в вищих навчальних закладах по таким фахам, як журналістика, майстерність актора, режисера, художні напрями підготовки завершуються 17 липня. Відповідно всі творчі конкурси будуть відбуватися в декілька сесій по мірі формування груп з 10 по 31 липня", - зазначив Д.Табачник.
Міністр освіти також поінформував про перебіг вступної кампанії щодо обсягів державного замовлення. Він повідомив, що рішенням уряду суттєво збільшено обсяг прийому за державним замовленням порівняно з 2011 роком на такі напрями підготовки як: електроніка - майже на 34 відсотки, енергетика та енергетичне машинобудування - на 14,5 відсотків, радіотехніка, радіоелектронні апарати, зв'язок майже - на 25 відсотків, металургія та матеріалознавство - на 64 відсотки, машинобудування та металообробка майже - на 28 відсотків, хімічні технології та інженерія - на 46 відсотків, авіаційна та ракетно-космічна техніка - на 44 відсотки, транспорт і транспортна інфраструктура - на 32 відсотки.
Крім цього, на виконання рішення уряду збільшено обсяги державного замовлення за напрямами: інформатика, системний аналіз, комп'ютерні науки, автоматизовані та комп'ютерно-інтегровані технології, системна інженерія, комп'ютерна інженерія, мікроелектроніка, наноелектроніка, безпека інформаційних і комунікаційних систем.
Д.Табачник відповів на запитання фракції Партії регіонів, яке стосувалося того, чи не зашкодило випускникам шкіл цього року скорочення навчального року у зв'язку з проведенням чемпіонату Євро-2012.
"Навчальний рік в зв'язку з проведенням в Україні чемпіонату Євро-2012 в усіх загальноосвітніх навчальних закладах, незалежно від їх типу, форми власності, завершився 25 травня цього року Всі вступники цього року знаходилися в рівних умовах. Навіть при такому розкладі з метою уникнення перевантаження Міністерство вжило заходів, зокрема, були розроблені і направлені в усі навчальні заклади відповідні рекомендації щодо використання навчальних тем і навчального матеріалу. Відстежено, щоб жодні теми програмового матеріалу не були внесені в зміст завдань державної підсумкової атестації і Зовнішнього незалежного оцінювання. Хотів би підкреслити, що окрім деяких безпідставних заяв засобів масової інформації про незручність жодної офіційної скарги чи від вчителя, чи від випускника не було отримано", - відповів Міністр.
Д.Табачник також відповів на усні запитання народних депутатів, які стосувалися, зокрема, надання вчасної відповіді чиновників Міністерства на запити громадян, можливості поширення експерименту з підготовки до незалежного тестування учнів у Закарпатській області на всю державу, вчасного забезпечення технічного переоснащення сільських шкіл, закупівлі шкільних автобусів для них, підтримки молодих спеціалістів на селі, програми "Шкільна бібліотека" тощо.
Міністр закордонних справ Костянтин Грищенко, відповідаючи на запитання, зазначив, що вони загалом стосуються трьох основних тем: курсу України на інтеграцію до ЄС та успішності її реалізації; виконання міжнародних зобов'язань України, у тому числі у сфері верховенства права та прав людини, і моделі української зовнішньої політики.
К.Грищенко, торкаючись питання балансу між різними зовнішньополітичними векторами України, наголосив, що динаміку та зміст зовнішньої політики України визначає європейський напрямок. За його словами, критично важливим для МЗС є ефективна взаємодія з іншими стратегічними партнерами, насамперед з Російською Федерацією та США. Крім того, у світі динамічно зростаючі нові центри сили проявляють до України природній інтерес. Це азійсько-тихоокеанський регіон та Латинська Америка.
"Роботу МЗС ми будуємо навколо трьох ключових пріоритетів: людина, добробут, безпека. Тобто вживаються заходи для забезпечення прав та інтересів українських громадян за кордоном. Шляхом зміцнення економічної складової української зовнішньої політики дипломатична служба робить свій внесок у підвищення добробуту суспільства в цілому. І забезпечуються національні інтереси у політико-безпековій сфері", - зазначив він.
Міністр закордонних справ поінформував народних депутатів про динаміку зовнішньополітичних контактів та зміст зовнішньої політики, а також про атмосферу відносин з міжнародними партнерами.
К.Грищенко також відповів на запитання, які стосувалися виконання зобов'язань України перед Радою Європи, ратифікації Угоди про асоціацію Україна-ЄС.
Народні депутати цікавилися у Міністра закордонних справ: яких заходів вживає МЗС щодо підтримки національно-культурних потреб російськомовної частини громадян України у Російській Федерації.
Парламентарії також хотіли почути від Міністра як він ставиться до виконання Гімну України на учорашньому прийнятті з нагоди дня Росії?
К.Грищенко відповів так: "Під час прийняття, на якому я вчора був, з нагоди національного свята Російської Федерації звучав текст нашого національного гімну двічі. Один раз це було виконання Гімну України і Російської Федерації повністю, відповідно із музикою і оголошений він був як Національний Гімн України. Другий раз це вже була інтерпретація, як мені пояснили, це пісня, яка існувала до того, як вона стала Національним Гімном нашої держави".
К.Грищенко також відповів на запитання щодо заходів, які вживає МЗС для того, щоб Україна була конкурентоспроможною на зовнішніх ринках.
"Україна зараз здійснює цілу низку заходів. Це і - пошук альтернативних джерел постачання газу. Це і - розробка проекту будівництва заводу скрапленого газу на півдні нашої країни. Це і - залучення відомих міжнародних нафтових компаній до пошуку і розробки сланцевого газу в Україні, який, якщо буде підтверджено попередні геологічні оцінки, дозволить вже протягом декількох років вийти на значні обсяги видобутку газу всередині країни. Це також і робота із залучення міжнародної допомоги для вирішення проблем енергозбереження, ефективності використання наявних енергоресурсів. Це - також і ті переговори, які ми ведемо для залучення найкращого досвіду для застосування в Україні в максимально можливому масштабі так званої зеленої енергетики, - вітрових, сонячних станцій. І нарешті, це також внутрішня робота уряду щодо сприяння найбільш ефективному використанню атомної енергетики, будівництву Дністровської АЕС. Тобто це комплексний підхід", - відповів Міністр закордонних справ.
На цьому "Година запитань до Уряду" завершилася.
Головуючий зачитав депутатські запити.
Фракція Народної Партії і депутатська група "Реформи заради майбутнього" просили надати їм можливість оголосити заяву.
Заяву зачитав народний депутат Павло Мовчан. У заяві йшлося про те, що "5 червня у стінах Верховної Ради було вчинено замах на життя української нації і української держави".
Депутатська фракція "Реформи заради майбутнього" закликає "всі здорові сили в парламенті та суспільстві об'єднатися задля захисту Богом даного права українцям на свою рідну мову та на збереження своєї національної ідентичності як онтологічної основи нашого буття".
"За визначенням Мартіна Гайдеггера, одного з найбільших мислителів сучасності, мова - це дім буття. Втрачається мова - втрачається нитка, яка пов'язує людину з її культурою та буттям. І як не прикро, але доводиться констатувати, що на 21-му році існування нашої держави цей дім буття українського народу опинився перед реальною загрозою руйнування.
Саме таку мету, очевидно, переслідують ініціатори законопроекту про засади державної мовної політики. Лицемірно прикриваючись гаслами про демократію та права людини, вони глумляться над правом українського народу на власну мову, пам'ять, історію, нав'язуючи йому натомість мову іншої держави".
Депутатська фракція "Реформи заради майбутнього" наголошує, що "цей законопроект не має нічого спільного ні з Конституцією, ні з Європейською хартією регіональних мов та меншин. Це інструмент насильницької русифікації. І ми звертаємося до всіх, кому небайдужа доля України, об'єднати наші зусилля для відсічі відвертим ворогам української нації".
Проект закону про внесення змін до Закону "Про Державний бюджет України на 2012 рік" щодо розрахунків енергогенеруючих компаній перед державним бюджетом доповів перший заступник голови Комітету з питань бюджету Владислав Лук'янов. Він зазначив, що проектом передбачено збільшення субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, яка виникла у зв'язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання та водовідведення тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування на 2,4 млрд. грн., встановивши її у обсязі майже 7 млрд. гривень.
В.Лук'янов повідомив, що у разі прийняття даного законопроекту втрачає актуальність проект закону про деякі питання компенсації різниці у тарифах на централізоване водопостачання і водовідведення (реєстр. №10332), у якому порушене у законопроекті №10395 питання пропонується врегулювати в інший спосіб (списання заборгованості енергогенеруючих підприємств перед Державним агентством резерву України з відповідним списанням заборгованості підприємств централізованого водопостачання та водовідведення за спожиту електроенергію).
В.Лук'янов доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу та в цілому.
Народні депутати 259-ма голосами підтримали рішення профільного комітету.
Парламентарії розглянули два законопроекти стосовно вдосконалення законодавства у сфері зайнятості населення - про внесення змін до Закону "Про зайнятість населення" за реєстр. №10497 і про зайнятість населення за реєстр. №10497-1.
Перший законопроект доповіла народний депутат Наталія Королевська. Вона зазначила, що чинний Закон "Про зайнятість населення" набув чинності у березні 1991 року, тобто ще до здобуття Україною незалежності. За її словами, законодавчий акт, прийнятий за умов, коли в країні ще зберігалася майже суцільна зайнятість, а проблеми безробіття не набули гостроти, не відповідає потребам сьогодення, навіть з урахуванням численних змін, що були пізніше внесені до нього. Тому, існує нагальна потреба суттєвого удосконалення механізмів державного регулювання у сфері зайнятості відповідно до сучасних завдань соціально-економічного розвитку та з урахуванням необхідності гармонізації вітчизняного законодавства про зайнятість населення з міжнародними правовими нормами.
Альтернативний проект доповів Віце-прем'єр-міністр - Міністр соціальної політики Сергій Тігіпко. Урядовець зазначив, що метою законопроекту є підвищення рівня зайнятості населення, стимулювання зростання кількості нових високооплачуваних робочих місць та розширення можливостей для реалізації права громадян України на гідну працю.
С.Тігіпко поінформував про основні новації законопроекту. Проектом пропонується, що роботодавці отримують строком на один рік сто відсотків компенсації із сплати єдиного соціального внеску за працевлаштування на новостворені робочі місця для наступних категорій громадян: молоді - на перше робоче місце, безробітних - віком від 50 років і вище, інвалідів, одиноких батьків, батьків, які виховують дітей до 6 років, дітей-інвалідів, дітей-сиріт та осіб, звільнених після відбуття покарання.
Проектом також пропонується зменшити строком на один рік на 50 відсотків розмір єдиного соціального внеску для тих роботодавців, які у попередньому році створювали нові високооплачувані робочі місця.
Пропонується, щоб суб'єкт малого підприємництва, який створює нові робочі місця та працевлаштовує на них безробітних протягом року отримував щомісячну компенсацію у розмірі мінімального страхового внеску за кожне створене робоче місце.
Запроваджується порядок, коли період стажування студентів зазначається у трудовій книжці, що буде свідчити про набуття практичного досвіду та сприятиме працевлаштуванню молоді.
Також передбачена можливість безкоштовного стажування і в разі, якщо буде сплачуватися за стажування заробітна платня - то це буде передбачати також скасування сто відсотків єдиного соціального внеску при такій сплаті. Надання стартових виплат у розмірі п'яти мінімальних заробітних плат молодим спеціалістам, які погодилися працювати у сільській місцевості за потрібними державі спеціальностями - зараз це лікарі і вчителі.
Запроваджується принцип єдиного вікна для надання безоплатної консультації і допомоги.
С.Тігіпко повідомив, що під час підготовки законопроекту було переглянуто досвід багатьох європейських країн і Сполучених Штатів. Він зазначив, що цей закон значно покращить ситуацію на ринку праці в разі його прийняття.
Голова Комітету з питань соціальної політики та праці Василь Хара доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти за основу урядовий законопроект за реєстр. №10497-1.
Народні депутати 262-ма голосами підтримали рішення профільного комітету.
Доопрацьований проект закону про внесення змін до деяких законів України (щодо відомчої реєстрації транспортних засобів) доповів народний депутат Сергій Василенко. Він зазначив, що метою проекту є покладання завдань щодо здійснення обліку та розподілу номерних знаків, проведення обов'язкового технічного контролю та відомчої реєстрації транспортних засобів на уповноважені органи внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ, Державної прикордонної служби, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації та Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту.
За словами автора, у зв'язку із внесенням змін до статті 34 Закону "Про дорожній рух" та Державного стандарту України 4278:2006 "Знаки номерні транспортних засобів. Загальні вимоги. Правила застосування" зазначені підрозділи не були враховані, що обумовило перереєстрацію у підрозділах Державтоінспекції МВС України на номерні знаки типу 1.
С.Василенко зазначив, що прийняття законопроекту дозволить заінтересованим міністерствам та відомствам запобігти значним непродуктивним витратам бюджетних коштів та неефективному використанню існуючої матеріально-технічної бази.
За результатами голосування законопроект 255-ма голосами був прийнятий за основу.
Проект закону про внесення зміни до Основ законодавства України про охорону здоров'я щодо встановлення обмежень під час провадження керівниками та працівниками лікувально-профілактичних і фармацевтичних (аптечних) закладів професійної діяльності доповіла перший заступник Міністра охорони здоров'я Раїса Моісеєнко. Обґрунтовуючи необхідність прийняття законопроекту, доповідачка зазначила, що сьогодні представники виробників, дистриб'юторів та реалізаторів лікарських засобів налагоджують співпрацю з медичними та фармацевтичними працівниками для просування своєї продукції серед пацієнтів. За її словами, існує ризик надання рекомендацій хворому, за винагороду відповідному працівнику, лікарського засобу конкретного підприємства, який може бути набагато дорожчим, але не більш ефективним за аналог.
"Така зацікавленість може стимулювати відповідних працівників до призначення декількох лікарських засобів, виробів медичного призначення замість одного комбінованого під час видачі рецепту, хоча це може суперечити інтересам пацієнта, на кшталт невідповідності лікувального ефекту чи надмірного витрачання власних коштів пацієнтом (хворим)", - зазначила Р.Моісеєнко, наголосивши: "у зв'язку з тим, що держава не може належним чином контролювати дотримання законодавства України про охорону здоров'я під час здійснення суб'єктами медичних та фармацевтичних відносин, відповідно, медичної та фармацевтичної практики, виникає необхідність врегулювання такої діяльності на законодавчому рівні".
Основною метою цього проекту, зазначила доповідачка, є: захист громадян України від неналежних дій, що можуть зумовити загрозу життю і погіршити стан здоров'я громадян та порушити їх майнові (економічні) права; чітке законодавче визначення дій, які впливають на об'єктивність та ефективність професійної діяльності медичних та фармацевтичних працівників тощо.
Законопроектом передбачено внести зміни до Основ законодавства України про охорону здоров'я, доповнивши статтею 781 "Обмеження, що накладаються на медичних працівників і фармацевтичних працівників при здійсненні ними професійної діяльності". Згідно із цією статтею, "керівники та працівники лікувально-профілактичних і фармацевтичних (аптечних) закладів не мають права:
одержувати від суб'єктів господарювання, які здійснюють виробництво та/або реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення, їх представників винагороду в будь-якій формі (за винятком винагороди, передбаченої договорами про проведення клінічних досліджень лікарських засобів або клінічних випробувань виробів медичного призначення);
одержувати від суб'єктів господарювання, які здійснюють виробництво та/або реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення, їх представників зразки лікарських засобів, виробів медичного призначення (за винятком випадків, пов'язаних з проведенням відповідно до договорів клінічних досліджень лікарських засобів або клінічних випробувань виробів медичного призначення);
рекламувати у будь-який спосіб лікарські засоби, вироби медичного призначення, в тому числі виписувати лікарські засоби на бланках (рецептурних бланках), що містять інформацію рекламного характеру, а також на яких надруковано найменування лікарських засобів та/або їх виробників (торговельних марок);
зазначати під час призначення лікарських засобів, виробів медичного призначення найменування їх виробників (торговельних марок) тощо".
Голова Комітету з питань охорони здоров'я Тетяна Бахтеєва доповіла рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу. Т.Бахтеєва також поінформувала про зауваження, висловлені членами Комітету до проекту.
Верховна Рада 308-ма голосами прийняла законопроект за основу.
Народні депутати розглянули ще один законопроект, який стосувався вдосконалення чинного законодавства у сфері охорони здоров'я, - про внесення змін до деяких законів України (щодо ліцензування імпорту лікарських засобів та визначення терміну "активний фармацевтичний інгредієнт").
За результатами голосування проект був прийнятий у першому читанні.
Після завершення розгляду законопроектів народні депутати виступили із повідомленнями, заявами, пропозиціями.
Перший заступник Голови Верховної Ради України Адам Мартинюк оголосив закритим пленарне засідання.
11-15 червня народні депутати працюватимуть у комітетах та фракціях.
Наступне пленарне засідання десятої сесії відбудеться у вівторок, 19 червня, повідомляє Інформаційне управління ВР України.
Також з цієї категорії...
Опозиція вимагає гармонізувати Кримінальний кодекс...
2 июл. 2012 г.
Опозиція зупинила закон, яким влада...
6 сент. 2012 г.
УДАР пропонує комітету парламенту з...
10 дек. 2013 г.
Набираючі популярність...
15 років позбавлення волі з...
4 нояб. 2024 г.
Школа обміну досвідом для молодих...
4 нояб. 2024 г.
Оперативна інформація станом на 08.00...
5 нояб. 2024 г.
Останні новини
05.11.2024 09:27
Алиби для президента05.11.2024 08:44
1260 кацапів подохло минулої доби на українській земліПолковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у новому воєнному зведенні на 4 листопада розповів про наступні актуальні ситуації на фронті:
Коментарі