Пленарні засідання ВР України 18 квітня 2013 року

plenar zasidan

 
У Четвер, 18 квітня, відбулися пленарні засідання другої сесії Верховної Ради України сьомого скликання. Голова Верховної Ради України Володимир Рибак на початку засідання звернув увагу на те, в порядку денному багато важливих питань, які потребують розгляду. Він запропонував продовжити вечірнє засідання до завершення розгляду всіх питань порядку денного.


Народні депутати не підтримали цю пропозицію ("за" - 199 голосів).

Народний депутат А.Яценюк вніс пропозицію розглянути на початку засідання чотири законопроекти, прийняття яких сприятиме євроінтеграції України - це проекти за реєстр. №№ 2802, 2803, 2837 і 2836.

Народні депутати 339-ма голосами підтримали пропозицію.

Парламентарії розглянули питання про включення до порядку денного другої сесії низки законопроектів. Зокрема, було включено проект закону про схвалення рішення Президента України про допуск підрозділів збройних сил інших держав на територію України у 2013 році для участі у багатонаціональних військових навчаннях (реєстр. №2757).

До порядку денного також були включені проекти законів про внесення змін до законодавчих актів у зв'язку із проведенням адміністративної реформи за реєстр. №№2833, 2834, 2835 та щодо удосконалення системи захисту персональних даних за реєстр. №2836.

У сесійному залі відбулася дискусія стосовно включення до порядку денного низки законопроектів стосовно внесення змін до законодавчих актів у зв'язку з створенням органів доходів і зборів та щодо вдосконалення процедури стосовно фінансових векселів за реєстр. №№2800, 2845, 2846, 2847.

Проти включення цих законопроектів виступили представники опозиційних фракцій. Народні депутати з цих фракцій зазначали, що включення і розгляд цих проектів, особливо щодо вдосконалення процедури стосовно фінансових векселів, "запустить вкрай небезпечний фінансовий інструмент - віртуальні гроші, з допомогою яких уряд планує розраховуватися з державного бюджету не реальними грошима, а папірцями, до того ж на власний розсуд".

Представники фракції Партії регіонів, навпаки, наголошували на необхідності введення фінансових векселів - одного з ефективних засобів відшкодування ПДВ та одержання бюджетного відшкодування.

За результатами голосування законопроекти за реєстр. №№2800, 2845, 2846, 2847 були включені до порядку денного другої сесії.

Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо приведення національного законодавства у відповідність із стандартами Кримінальної конвенції про боротьбу з корупцією доповів голова Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Андрій Кожем'якін. Він нагадав, що цей законопроект з'явився як наслідок дискусії щодо урядового законопроекту за реєстр. №2033. "Опозиція висловила свої конкретні, підтримані вченими, зауваження, і уряд до нас прислухався. Завдяки чому ми розробили цей законопроект і спробуємо сьогодні знайти компроміс та ухвалити узгоджене рішення", - зазначив доповідач.

А.Кожем'якін поінформував про переваги проекту над попереднім, а саме: виключені пропоновані урядом зміни до статей 368 зі значком 3 та 368 зі значком 4 Кримінального кодексу щодо криміналізації обіцянки неправомірної вигоди та прийняття обіцянки неправомірної вигоди стосовно бізнес-структур. Це виключатиме можливість тиску на бізнес, оскільки подібна ініціатива створила б можливості для зловживань з боку правоохоронних органів. Крім того, проект виключає можливість тиску на бізнес шляхом посилення відповідальності за корупційні діяння у приватному секторі.

Доповідач повідомив, що Комітет рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Голова Комітету з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією Віктор Чумак також зазначив, що цей проект є консолідованою роботою депутатів всіх фракцій і стосується питання криміналізації корупційних правопорушень. За його словами, це є вимога двох міжнародних конвенцій проти корупції, до яких вже давно приєдналася Україна.

В.Чумак наголосив на тому, що "Україна перебуває в корупційному середовищі, тоді як нормальна, здорова поведінка, доброчесна поведінка є якимось нетиповим явищем. Я думаю, що настав час, і в нас є така можливість, зламати цю ситуацію. Саме сьогодні з прийняттям цих законів ми можемо стати на шлях запровадження ефективного і дієвого законодавства, якщо воно ще буде добре виконуватися виконавчою владою".

Верховна Рада 362-ма голосами прийняла законопроект за основу та в цілому.

А.Кожем'якін доповів наступний законопроект - про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України (стосовно виконання Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України) за реєстр. №2803. За його словами, проект по суті є альтернативним урядовому законопроекту за №1103. Законопроект підтриманий чотирма фракціями і спрямований на удосконалення процедури і конфіскації майна, яке використовувалось з метою вчинення злочину або під час вчинення злочину, а також майна, отриманого внаслідок вчинення злочину.

Доповідач повідомив, що проектом вносяться зміни до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів, якими спеціальна конфіскація запроваджується виключно щодо посадових злочинів та які вчинені з корисливих мотивів. Крім того, до переліку обставин, які підлягають обов'язковому доказанню в кримінальному впровадженні, внесено обставини, які підтверджують, що гроші, цінності та інше майно, яке підлягає спеціальній конфіскації, одержані внаслідок вчинення кримінального правопорушення. З тексту законопроекту виключені запропоновані раніше зміни до особливої частини Кримінального кодексу. Таким чином, усунуто всі найбільш спірні моменти, що дозволило підготувати узгоджений текст закону.

Законопроект 362-ма голосами був прийнятий за основу та в цілому як закон.

Народні депутати далі розглянули питання ратифікації.

Проект закону про ратифікацію Угоди про увічнення пам'яті про мужність і героїзм народів держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років доповів заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Григорій Семчук. Урядовець зазначив, що Угода підписана Президентом України із застереженнями 3 вересня 1990 року в Душанбе.

Г.Семчук також відзначив, що прийняття законопроекту зумовлено необхідністю створення правових підстав для здійснення Україною комплексу заходів щодо належної взаємодії державних установ та громадських організацій у проведенні пошуку, обліку, облаштування, забезпечення, збереження і утримання військових поховань і військових пам'ятників, а також здійснення пошукової роботи та гідного перепоховання загиблих в роки Великої Вітчизняної війни на території України та держав Співдружності Незалежних Держав.

Заступник голови Комітету у закордонних справах Юрій Мірошниченко доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді ухвалити цей закон.

Законопроект 281-м голосом був ухвалений.

Проект закону про ратифікацію Угоди про співробітництво держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав у боротьбі з розкраданнями культурних цінностей і забезпеченні їхнього повернення доповів заступник Міністра внутрішніх справ Віктор Ратушняк. Урядовець зазначив, що проектом пропонується ратифікувати Угоду із застереженням щодо утримання українською стороною від зобов'язань стосовно гармонізації в рамках СНД національного законодавства у сфері боротьби з розкраданням культурних цінностей і забезпечення їхнього повернення, а також стосовно здійснення погоджених в рамках СНД заходів для виконання положень універсальних і регіональних багатосторонніх договорів, учасниками яких є сторони.

За його словами, реалізація положень Угоди не потребуватиме додаткових витрат з Державного бюджету, а ратифікація створить правові підстави для набрання чинності Угодою, що засвідчить прагнення нашої держави до поглиблення практичної взаємодії з правоохоронними органами держав-учасниць СНД та сприятиме зусиллям України в боротьбі зі злочинністю на національному і міжнародному рівнях.

Угоду 256-ма голосами було ратифіковано.

У засіданні було оголошено перерву для проведення консультацій.

Народні депутати після перерви розглянули кілька проектів постанов про обрання та звільнення суддів та ухвалили відповідні рішення. Зокрема, однією з постанов Верховна Рада звільнила з посади Голови Верховного суду України Петра Пилипчука у зв'язку з поданням заяви про відставку.

Після голосування лідер фракції "УДАР" Віталій Кличко заявив, що Голова Верховної Ради України В.Рибак порушив домовленості, досягнуті з керівниками фракцій. "Представники всіх фракцій зібралися у пана Рибака і було погоджено, що є скарги на деяких суддів. Було прийнято рішення, що ці скарги оголосимо і цих суддів направимо в комітет для розгляду, перекреслимо прізвища тих судів, за них голосувати не будемо, за всіх інших голосуємо разом. Що відбулося? Умисно були порушені домовленості тільки для того, щоб судді бачили, хто дійсно їх підтримує і кому вони зобов'язані своїм призначенням".

Перед цим представники опозиційних фракцій заявляли, що більшість "протягує" на посади суддів "котів у мішку", щодо яких немає жодної інформації.

Головуючий закрив ранкове засідання.

На початку вечірнього засідання народні депутати розглянули проект постанови про внесення змін до Постанови Верховної Ради "Про комітети Верховної Ради України сьомого скликання". Доповідав голова Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України Володимир Макеєнко. Він поінформував про зміни у комітетах, запропоновані фракціями.

Представники опозиційних фракцій під час обговорення наголошували на тому, що прийняття цієї постанови "зруйнує роботу парламенту", порушить пропорційний принцип розподілу посад між фракціями. Вони пропонували відкласти розгляд проекту постанови або направити його на доопрацювання.

Проти прийняття постанови, якою також пропонувалося збільшити кількість членів Спеціальної контрольної комісії з питань приватизації, висловився її голова Євген Мармазов. Він запропонував виключити з тексту постанови пункт 7, який стосувався розширення складу Спеціальної комісії.

За результатами голосування ("за" - 211) проект постанови не набрав голосів.

Керівник фракції КПУ П.Симоненко запропонував повернутися до проекту постанови і повідомив, що його фракція підтримає постанову за умови виключення з її тексту пункту 7.

Народні депутати 253-ма голосами підтримали цю пропозицію і прийняли постанову, виключивши з неї пункт 7.

Проект закону про схвалення рішення Президента України про допуск підрозділів збройних сил інших держав на територію України у 2013 році для участі у багатонаціональних військових навчаннях (реєстр. №2757) доповів народний депутат Олександр Кузьмук. Він обґрунтував прийняття законопроекту необхідністю врегулювати питання щодо допуску підрозділів збройних сил інших держав на територію України у 2013 році для участі у багатонаціональних військових навчаннях, визначення їх загальної чисельності, типів і кількості озброєнь, військової техніки, строків перебування та місць дислокації на період проведення навчань.

За словами доповідача, фінансові витрати, пов'язані з підготовкою та проведенням багатонаціональних навчань на території України у 2013 році, передбачається здійснити у межах виділених на 2013 рік Міністерству оборони України асигнувань.

"Прийняття Закону "Про схвалення рішення Президента України про допуск підрозділів збройних сил інших держав на територію України у 2013 році для участі у багатонаціональних військових навчаннях" забезпечить виконання завдань у галузі безпеки і оборони в загальному контексті реалізації пріоритетного зовнішньополітичного курсу держави, підвищить ефективність виконання національних програм щодо розвитку власних Збройних Сил, а також дозволить збільшити фінансові надходження до національної економіки за рахунок надання відповідних товарів (робіт, послуг) для підрозділів іноземних держав", - зазначив О.Кузьмук.

Народний депутат також повідомив, що Комітет з питань національної безпеки і оборони рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект за основу та в цілому.

Верховна Рада 342-ма голосами прийняла законопроект за основу та в цілому.

Проект закону про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи (реєстр. №2833) доповів голова Комітету з питань податкової та митної політики Віталій Хомутиннік. Він зазначив, що проект розроблено для ефективної реалізації податкової та митної політики у державі у зв'язку із створенням на базі Державної податкової служби та Державної митної служби згідно з Указом Президента України Міністерства доходів і зборів України.

В. Хомутиннік зазначив, що метою цього проекту є узгодження положень Податкового кодексу України зі змінами, що відбулися в системі центральних органів виконавчої влади, зокрема, утворенням Міністерства доходів і зборів, визначення законодавчих умов належного функціонування загальної системи адміністрування податків, зборів та єдиного соціального внеску, усунення можливих правових колізій, унормування термінологічного апарату та відповідних норм Кодексу щодо зазначених питань.

Доповідач повідомив, що законопроектом пропонується внести зміни до Податкового кодексу щодо функціонування у загальній системі податкового адміністрування органів доходів і зборів - центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску, його територіальні органи. Ця система органів згідно з положеннями законопроекту є контролюючими органами, що повністю відповідає практиці унормування цього питання в чинній редакції Кодексу.

Законопроект 234-ма голосами був прийнятий за основу.

В.Хомутиннік доповів наступний законопроект - про внесення змін до Митного кодексу України у зв'язку із проведенням адміністративної реформи за реєстр. №2834. За його словами, цим проектом, зокрема, пропонується замінити існуючі сьогодні терміни "центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері державної митної справи" та "центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері фінансів" єдиним терміном "центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику", а термін "митні органи" - термінами "органи доходів і зборів" та "митниці". При цьому, зазначив доповідач, зміна існуючих процедур митного контролю та митного оформлення товарів, адміністрування митних платежів, а також порядку та способів боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил законопроектом не передбачається.

Законопроект 232-ма голосами було прийнято за основу.

Верховна Рада прийняла за основу проекти законів про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи (реєстр. №2835) і про внесення змін до Бюджетного кодексу України у зв'язку з створенням органів доходів і зборів (реєстр. №2800).

Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення процедури стосовно фінансових векселів (реєстр. №2845) доповів народний депутат Валерій Омельченко. Він обґрунтував прийняття законопроекту необхідністю для повноцінного функціонування інструменту фінансового векселя внести зміни до низки законодавчих актів, якими уточнити, що фінансовий казначейський вексель видається в документарній формі або в формі електронного документа та визначити порядок підписання векселя, складеного у формі електронного документу. При цьому пропонується визначити, що видача фінансових казначейських векселів України є частиною бюджетного процесу і не підлягає регулюванню Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

За словами доповідача, запровадження законопроекту сприятиме забезпеченню умов для застосування фінансових векселів як одного з ефективних засобів оформлення платежів з відшкодування податку на додану вартість та забезпеченню добровільності одержання бюджетного відшкодування фінансовими казначейськими векселями, підвищить рівень адміністрування податку на додану вартість, створить законодавчі підстави для повноцінного функціонування інструменту фінансового векселя.

За результатами голосування ("за" -239) законопроект був прийнятий за основу.

Керівник фракції А.Яценюк звернувся до Голови Верховної Ради В.Рибака з проханням відновити нормальну роботу парламенту, інакше Верховну Раду буде заблоковано. А.Яценюк пояснив, що у нього є відеофакти неперсонального голосування народними депутатами під час прийняття рішення за деякими законопроектами.

А.Яценюк звернувся до Голови Верховної Ради з проханням провести повторне голосування за ці законопроекти.

Народні депутати з опозиційних фракцій підтримали А.Яценюка. Вони оточили президію, вимагаючи переголосування.

Головуючий закрив вечірнє засідання.

Наступне пленарне засідання другої сесії відбудеться у п'ятницю, 19 квітня, повідомляє Інформаційне управління ВР України.



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у новому воєнному зведенні на 22 листопада обговорив наступні актуальні фронтові теми:

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.