Пленарне засідання Верховної Ради України 4 листопада 2015 року

plenar zasidan

 
У середу, 4 листопада 2015 року, Верховна Рада України восьмого скликання продовжила роботу в пленарному режимі. Голова Верховної Ради України Володимир Гройсман, відкривши ранкове засідання, зазначив, що в порядку денному міститься ряд важливих законопроектів, серед яких проекти, які стосуються ратифікації міжнародних угод, законопроект про систему іномовлення України та інші. Він також звернувся до профільних комітетів з проханням сьогодні розглянути важливі питання безвізового режиму, ренти на газ, питання мораторію на продаж землі.


Парламентарії виступили з оголошеннями, заявами, повідомленнями, пропозиціями.

В.Гройсман по завершенні виступів стосовно питання призначення нових членів ЦВК повідомив, що в нього є тільки три подання від трьох фракцій: «Самопоміч», «Батьківщина» і Радикальна партія. Він закликав всі фракції і групи надати до кінця тижня свої пропозиції щодо формування складу ЦВК.

Народні депутати далі розглянули питання ратифікації.

Проект Закону «Про ратифікацію Протоколу про внесення змін до Марракеської угоди про заснування Світової організації торгівлі» №0069 доповіла заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі Наталія Микольська. Вона повідомила, що проект, внесений Президентом України, передбачає ратифікацію Протоколу про внесення змін до Марракеської угоди про заснування Світової організації торгівлі та надання згоди на обов'язковість застосування Угоди про спрощення процедур торгівлі.

За її словами, у цій довгій назві найважливішим моментом є Угода про спрощення процедур торгівлі. Це перша багатостороння угода, укладена в СОТ після її заснування. «Важливість цієї угоди для України і для світової торгівлі полягає в тому, що документ спрямований на спрощення і зменшення часових і грошових витрат бізнесу на міжнародні торговельні процедури. Вона передбачає зменшення фінансових і часових витрат через застосування процедури єдиного вікна, прискореної процедури відправлення товарів, можливості подання копій документів для декларування митного товарів, можливості прискореного транзиту оформлення документів, підвищення публічності, прозорості і ефективності. Іншими словами, цілями цієї угоди є прагнення зробити імпорт і експорт швидшим, дешевшим і більш передбачуваними, а також спростити і уніфікувати загальні міжнародні процедури експорту і імпорту.

За оцінками експертів, реалізація даної угоди при ратифікації її членами надасть величезні вигоди не лише для України, а й для всіх країн - членів СОТ», - зазначила заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі.

Голова Комітету у закордонних справах Ганна Гопко доповіла рішення Комітету - рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу та в цілому. Вона також зазначила, що Україна посідає 109 місце із 189 можливих в рейтингу Світового банку Doing Business за показниками легкості здійснення операцій з експорту та імпорту. Ратифікація цієї Угоди дозволить покращати значно наше місце в цьому рейтингу.

Народні депутати під час виступів, загалом підтримуючи законопроект, зазначали, що ця угода дає змогу українським експортерам зменшити витрати, перекрити ряд корупційних схем, спростити вихід українських товарів на закордонні ринки тощо.

Верховна Рада 255 голосами ухвалила законопроект в цілому.

Верховна Рада також ухвалила закони про ратифікацію: Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Кіпр про морське торговельне судноплавство № 0063; Протоколу про внесення змін до Конвенції між Урядом України і Урядом Чеської Республіки про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доходи і майно №0066; Протоколу між Кабінетом Міністрів України і Урядом Республіки Таджикистан про вилучення окремих товарів з режиму вільної торгівлі до Угоди між Кабінетом Міністрів України і Урядом Республіки Таджикистан про вільну торгівлю від 6 липня 2001 року №0059; Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Чорногорії про повітряне сполучення №0064; Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Об'єднаних Арабських Еміратів про повітряне сполучення №0065; Угоди між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки про повітряні перевезення №0068.

Народні депутати включили до порядку денного сесії ряд законопроектів. Парламентарії розглянули низку законопроектів у першому читанні.

Проект Закону «Про систему іномовлення України» за №2334а доповів міністр інформаційної політики Юрій Стець. Він нагадав, що в Україні 24 роки існує система іномовлення України. «Але ні народні депутати, ні виконавчі органи влади, в тому числі і Кабмін, ніколи не займалися цим питання і не поверталися обличчям до журналістів, які створюють цей продукт», - зазначив доповідач.

За словами урядовця, в системі іномовлення України працює близько 400 журналістів, які отримують зарплатню по дві тисячі гривень. «Так от, через те, що органи влади і законодавчої, і виконавчої ніколи не хотіли чути журналістів, держава просто викидала кошти і ніколи не мала з того ніякого результату. Я переконаний, що саме така бездіяльність призвела до того, що ми програли інформаційну війну, і програвали її всі 24 роки. Через подібні дії, але в іншому секторі ми програли економічну війну.

Я переконаний, що та гібридна війна, яка триває, потребує різких кроків. Саме тому ми започаткували реформу іномовлення України», - наголосив він.

Голова Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики Вікторія Сюмар доповіла рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу. Вона також додала, що фактично мова йде про можливість запустити як мультимедійну платформу, так і «продакшн», який потрібен сьогодні Україні. «У нас є для цього всі потужності у вигляді і каналу УТР, який був спрямований на іномовлення, але має досить застарілу техніку, так і техніку каналу БТБ, яка сьогодні може працювати в інтересах України, але через законодавчі моменти не може сьогодні відбутися повноцінний запуск повноцінної мультимедійної платформи. Законопроект фактично передбачає запуск державного каналу мовлення, що абсолютно узгоджується зі світовою практикою в контексті саме каналу іномовлення», - пояснила В.Сюмар.

Голова Комітету також зазначила, що це, справді, державний формат, який має доносити позицію держави Україна для іноземної аудиторії.

«В Україні актуальність посилюється ще тим фактом, що в нас є тимчасово окуповані території, на які ми так само повинні добивати свій сигнал і доводити позицію Української держави. Все це має бути на високому професійному рівні. Відповідно, з таки завданням має справитися новий канал іномовлення», - наголосила В.Сюмар.

Парламентарії 245 голосами підтримали законопроект за основу.

Проект Закону «Про житлово-комунальні послуги» №1581 доповів перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства В'ячеслав Негода. Він повідомив, що цим проектом пропонується надати можливість мешканцям співвласникам багатоквартирних будинків самостійно визначати вартість послуг з утримання будинків та прибудинкових територій, а також припинення державного регулювання цін у цій сфері.

Проектом також пропонується спростити механізми укладення договорів щодо надання житлово-комунальних послуг, розмежувати права, обов'язки та відповідальність учасників відносин у сфері житлово-комунальних послуг, а також врегулювати питання комерційного обліку комунальних послуг.

Перший заступник голови Комітету з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства Дмитро Андрієвський доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді направити проект на доопрацювання у профільний комітет. Він додав, що це узгоджена позиція профільного комітету та уряду.

Законопроект за результатами голосування не набрав голосів для його направлення на доопрацювання.

Рішення щодо нього буде прийнято пізніше.

Два законопроекти, які стосувалися внесення змін до розділу ХХІ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України та про внесення змін до розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо проекту модернізації Бортницької станції очистки стічних вод за №№2392а і 2393а доповіла голова Комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна. Стосовно першого законопроекту вона зазначила, що, підтримуючи в цілому ідею, передбачену законопроектом, члени Комітету в процесі обговорення на засіданні Комітету вказали на те, що положення законопроекту не в повній мірі відповідають положенням Договору у формі обміну нотами між Урядом України та Урядом Японії.

Автори законопроекту погодилися з усіма зауваженнями, що надавалися членами Комітету під час роботи в робочій групі.

Н.Южаніна повідомила, що проектом пропонується значно розширити перелік суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, щодо яких будуть застосовуватися податкові пільги при ввезенні товарів у рамках договору та перелік товарів митного оформлення яких буде здійснюватися із застосуванням податкових пільг.

Під час обговорення народні депутати звернули увагу на «низьку якість законопроектів, які вносить уряд».

Зокрема, народний депутат Т.Острікова повідомила: в робочій групі було виявлено, що цей законопроект дуже сильно розширює встановлені ті положення, які передбачені договором між урядами України і Японії. Наприклад, в договорі передбачено звільнення під ПДФО тільки японських громадян, які є працівниками японського суб'єкту, а в законопроекті пропонується звільнити від ПДФО будь-яких найманих працівників, в тому числі й громадян України.

Також законопроектом запропоновано звільнити від ПДВ не тільки для японські компанії, а й українські компанії, які будуть учасниками договору про спільну діяльність.

Т.Острікова також повідомила, що в Комітеті була напрацьована повністю нова редакція цього законопроекту. Кожен його пункт буде замінений між першим і другим читанням. Але для того, щоб отримати можливість доопрацювати, Комітет просить цей законопроект підтримати в першому читанні і дати можливість з ним працювати.

Виступаючі також зазначали, що проект дуже масштабний, що Україна практично завершила внутрішньодержавні процедури, необхідні для надання цих 900 мільйонів доларів кредиту. Але дійсно до законопроекту є багато зауважень і до другого читання їх потрібно виправити.

238 голосами законопроект було прийнято за основу.

Народні депутати 235 голосами підтримали і пов'язаний з ним законопроект №2393а.

Проект Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення системи державного управління в книговидавничій сфері» за №3084 доповів голова Комітету з питань культури і духовності Микола Княжицький. Він зазначив, що цим проектом пропонується створити Український інститут книги - державну неприбуткову установу, яка відноситься до сфери управління Міністерства культури та відповідає за реалізацію державної політики в сфері книговидання, створення видавничої продукції, розповсюдження, а також займається питаннями підтримки бібліотечної галузі.

Законопроект передбачає чітку процедуру призначення директора наглядової ради інституту, визначає повноваження інституту, передбачає, що програма підтримки бібліотек, їх фінансування є окремим розділом національної стратегії із галузі культури, яка затверджується Кабінетом Міністрів.

Народні депутати 233 голосами підтримали законопроект за основу.

Проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства у сфері охорони природно-заповідного фонду України» №2311 доповів народний депутат Сергій Соболєв. Він повідомив, що проектом пропонується внести зміни в п'ять законодавчих актів України, які передбачають, що ведення господарської діяльності на території природних заповідників відбувається виключно в рамках законодавства, яке регулюється природним заповідним фондом. Це дозволяє сьогодні взяти під захист всі лісові фонди і виключно вести господарську діяльність, яка не пов'язана з вирубкою лісів.

Секретар Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи Остап Єднак доповів рішення Комітету рекомендувати Парламенту прийняти законопроект за основу.

Народні депутати обговорили проект.

Рішення щодо законопроекту буде прийнято на наступному пленарному засіданні.

Народні депутати не підтримали пропозицію розглянути проект Постанови «Про Рекомендації парламентських слухань на тему: «Про військово-медичну доктрину України» №2513а.

Рішення стосовно законопроекту «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо видатків на охорону здоров'я» №2495 доповів голова підкомітету Комітету з питань бюджету Іван Куліченко. Він зазначив, що проектом пропонується уточнити формулювання положення Бюджетного кодексу щодо спрямування медичної субвенції з державного місцевим бюджетам, не змінюючи суті Бюджетного кодексу та усунути можливість різночитання норм законодавства в частині спрямування коштів місцевих бюджетів на охорону здоров'я.

Комітет рекомендує Верховній Раді розглянути прийняти законопроект за основу та в цілому.

Рішення щодо законопроекту буде прийнято на наступному пленарному засіданні.

Головуючий надав слово голові фракції Радикальної партії Олегу Ляшку, який виступив від двох фракцій, що вимагали оголосити перерву або надати їм можливість для заяви.

О.Ляшко привернув увагу до фактів, за його словами, «масштабних фальсифікацій результатів місцевих виборів в регіонах».

Голова фракції Радикальної партії вимагав від парламентської більшості негайно проголосували в парламенті питання відставки Центральної виборчої комісії і призначення нового складу ЦВК.

О.Ляшко також звернувся до органів Служби безпеки і прокуратури з вимогою розпочати кримінальне провадження за фактами фальсифікації виборів у ряді областей.

Проект Закону «Про внесення змін до статті 136 Кодексу законів про працю України (щодо заробітної плати та матеріальної відповідальності працівників)» за №1043 доповів народний депутат Сергій Міщенко. Він зазначив, що цей законопроект стосується кожної працюючої людини і сьогодні у народних депутатів є можливість основну несправедливість, яка існує в трудовому законодавстві, похоронити.

«Що в нашій країні діє презумпція невинуватості, але в трудовому законодавстві цієї невинуватості немає. Всі знають про те, що ніхто не повинен доводити свої провини чи своєї вини, ніхто неповинен доказувати, що він не верблюд. У трудовому законодавстві, на жаль, з радянських часів ця норма існує. В чому вона полягає? Якщо на підприємстві якісь матеріальні збитки були заподіяні, то, якщо працівник згоден з цим, тоді немає ніяких питань, з нього вираховуються, з заробітної платні, ці збитки. Але якщо працівник не згоден, що у нас діє сьогодні в законодавстві? Все рівно з нього, з заробітної платні вираховується ці кошти.

По іншим сферам, що повинна робити та особа, яка хоче ці кошти собі вернути за ці матеріальні збитки? Вона іде і доводить провину цього робітника, який не згоден з цим, до суду. На жаль, Трудовий кодекс у нас побудований з радянських часів, який говорить: працівник повинен іти до суду і доводити, що він цю матеріальну шкоду не заподіював. Тому законопроект дуже простий, він стосується мільйонів і мільйонів наших громадян. Тому я прошу в цій сфері, в трудовій, в основній сфері, де працює кожна людина, повернутися до європейських норм, до цивілізації і зробити, як і у всіх сферах, що презумпція невинуватості в трудовому законодавстві повинна діяти», - пояснив С.Міщенко.

С.Міщенко попросив не ухвалювати рішення щодо законопроекту у зв'язку з недостатньою кількість народних депутатів у сесійній залі.

Народні депутати обговорили законопроект. У виступах зазначалося, що законопроект піднімає проблему, яка насправді до певної міри є в законодавстві, але спосіб її вирішення не відповідає тим суспільним інтересам, які існують.

Парламентарії звертали увагу на те, що на сьогодні в чинному законі є норма, згідно з якою: якщо працівник не згоден з відрахуванням або його розміру, трудовий спір за його заявою розглядається в порядку, передбаченому законодавством. «Та форма вирішення цієї проблеми, яка пропонується в законопроекті, зробить неможливим в принципі апріорі стягнення будь-яких збитків, які можуть бути завдані працівником», - наголосив один з промовців.

Народні депутати зауважували, що цей законопроект потрібно доопрацювати, а ще краще сконцентруватися над роботою по новому Трудовому кодексу. Тільки не по тому, який зараз заходиться у Верховній Раді, а напрацювати такий Трудовий кодекс, який дасть можливість врегулювати відносини між роботодавцем і працівником зі збереженням балансів і правовідносин між усіма суб'єктами у галузі трудового права, і дати можливість вийти на збалансований алгоритм розв'язання усіх проблем.

Головуючий після виступів повідомив, що рішення щодо законопроекту буде прийнято на наступному пленарному засіданні.

Перший заступник Голови Верховної Ради України Андрій Парубій закрив пленарне засідання.

Наступне пленарне засідання третьої сесії відбудеться у четвер, 5 листопада, повідомляє Інформаційне управління ВР України.



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

За прошедшие сутки на линии фронта произошло 68 боевых столкновений, враг нанес 2 ракетных и 64 авиационных удара, 75 раз обстрелял из РСЗО

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.