ЦВК сприяє штучному звуженню представництва партій і кандидатів у ДВК
- Подробиці
- Опубліковано 19.09.2012 10:57
-
Автор: Конфликты и законы Конфлікти і закони
- Переглядів: 1996
Відповідно до Постанови ЦВК від 13 вересня 2012 року №895 жеребкування проводитиметься окружними виборчими комісіями одноразово і одночасно щодо усього складу дільничних виборчих комісій округу. Натомість, жеребкування щодо окремих кандидатур по кожній ДВК не передбачено. Так, в пункті 12 нової Постанови ЦВК ліквідувала конкретну норму про необхідність проведення жеребкування «щодо кожної дільничної виборчої комісії».
Наслідком застосування аналогічного порядку жеребкування щодо кандидатур до складу ОВК у серпні 2012 року стало те, що з 87 партій – суб’єктів виборчого процесу 63 (що складає близько 72%) не отримали жодного представника у складі 225 окружних виборчих комісій.
Своїм суперечливим тлумаченням вимог частини 5 статті 28 Закону «Про вибори народних депутатів України» ЦВК сприяє штучному звуженню представництва партій і кандидатів, а отже, ліквідовує систему стримувань та противаг у виборчому процесі. Законом визначено спосіб проведення жеребкування як жеребкування щодо включення кандидатур від суб’єктів виборчого процесу до складу ДВК, а не щодо визначення черговості – як встановила ЦВК.
Окрім того, викликає занепокоєння запропонований ЦВК спосіб регулювання окремих етапів жеребкування. Зокрема, третій абзац пункту 14 Порядку №895 розширив коло осіб, яким дозволяється витягувати жеребки, включивши технічний персонал.
Практика попередніх виборів демонструє, що 18 членів ОВК є достатньою кількістю для розподілення всіх необхідних функції щодо проведення жеребкування. Тому незрозумілими є підстави додаткового залучення технічного персоналу до процесу жеребкування. Така норма може призвести до «розпорошення» відповідальності за допущені комісією порушення. Адже притягнути до відповідальності за порушення під час жеребкування осіб, що працюють за цивільно-правовим договором, складніше, ніж членів комісії. Оскільки повноваження членів ОВК обумовлено законом, а техпрацівників – угодою підряду.
Передостаннім абзацом пункту 15 Постанови №895 передбачається, що під час оголошення головуючим прізвищ осіб, які включаються до складу ДВК за жеребкуванням із зазначенням суб’єктів їх подання, члени ОВК продовжують (в той же самий час) опрацювання результатів жеребкування щодо інших дільниць. Тобто дві різні процедури відбуватимуться паралельно, що розсіює увагу спостерігача, кандидата, уповноваженої/довіреної особи і, відповідно, може призвести до розходження між опрацьованими комісією та оголошеними головою ДВК результатами.
Право оглянути жеребки перед жеребкуванням мають лише уповноважені особи політичних партій та кандидати у народні депутати (другий абзац пункту 14 Постанови №895). Тому звертаємо увагу даних суб’єктів виборчого процесу на необхідності обов’язково бути присутніми на відповідному засіданні ОВК з метою належного контролю за його перебігом.
ОПОРА також рекомендує ЦВК офіційно та публічно пояснити логіку змін, внесених від 13 вересня. На даному етапі кампанії такі дії занижують довіру до процесу організації виборів, повідомляє прес-служба ГМ ОПОРА.
Також з цієї категорії...
Єдиний елемент стратегії влади на...
14 февр. 2012 г.
На Житомирщині політичні конкуренти від...
19 июн. 2012 г.
Опозиція заявляє про спробу влади...
8 мая 2013 г.
Набираючі популярність...
П’ять років тюрми отримав настоятель...
21 дек. 2024 г.
Столичні правоохоронці розшукали 16-річного юнака,...
21 дек. 2024 г.
Оперативна інформація станом на 08.00...
22 дек. 2024 г.
Останні новини
22.12.2024 11:00
Трамп може закінчити війну дуже швидко?22.12.2024 10:45
1820 кацапів подохло минулої доби на українській земліПолковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у воєнному зведенні на 21 грудня обговорив наступні фронтові теми:
Коментарі