​Ще раз про нелегітимність усієї чинної системи влади

Ще раз максимально коротко про нелегітимність усієї чинної системи влади і що нам з цим робити сьогодні.


Стаття 157 Конституції України:

Конституція України не може бути змінена в умовах воєнного або надзвичайного стану.

Стаття 106 (п.20) Конституції України:

Президент України приймає відповідно до закону рішення про загальну або часткову мобілізацію та введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях у разі загрози нападу, небезпеки державній незалежності України;

Ст.1 Закону України Про правовий режим воєнного стану:

«…Воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності…».

Після Майдану не відбулося легітимної зміни влади, оскільки:

НЕ було оголошено повстання згідно «Загальної декларації прав людини».

НЕ відбулася конституційна процедура імпічменту.

НЕ було змінено чинну олігархічно-охлократичну систему влади (не відбулося жодної «революції»).

Відтак, згідно Конституції України, після появи «зелених чоловічків» у Криму чи «апалчєнцєв» на Донбасі, так званий в.о. Президента Турчинов, чи згодом однотурово обраний Порошенко, були зобов‘язані провести мобілізацію та ввести особливий правовий режим воєнного стану. На думку екс-генпрокурора України, Заслуженого юриста України та колишнього судді Конституційного Суду України Віктора Шишкіна, яка базується на відповідних рішеннях КСУ - мобілізація без введення воєнного стану є порушенням Конституції.

Підстави для введення воєнного стану, що в 2014 році, що сьогодні, є очевидними.

Проте, якщо в 2014 році такий особливий правовий режим мав би запобігти тому, що відбулося, то сьогодні - це останній козир Порошенка для збереження своєї влади та запровадження диктатури (про що ваш покірний слуга застерігав ще 26 вересня 2014 року у відкритому листі до Президента: http://vgolos.com.ua/…/vidkrytyy_lyst_do_prezydenta_158380…)

В умовах воєнного стану, який чинна влада була ЗОБОВ‘ЯЗАНА ввести, згідно Конституції та чинного на цей час «Закону «Про правовий режим воєнного стану», заборонено проводити будь-які вибори та вносити зміни до Конституції. Відтак, УСІ нинішні депутати (від народних до місцевих), а також прийняті ними закони є сумнівної легітимності (більше про це тут: http://vgolos.com.ua/blogs/legitymizets_198819.html).

Дискурс щодо змін до чинної Конституцію України є НІКЧЕМНИМ без врахування ситуації, коли країна де-факто частково окупована і знаходиться в стані неоголошеної війни.

Отже, в підсумку, станом на сьогодні, ми маємо державу з сумнівної легітимності органами державної та місцевої влади, які обрані (створені) з порушенням Конституції України та чинного законодавства. І нині представники цієї влади намагаються провести чергові нелегітимні вибори та незаконно внести зміни до Конституції.

Чи потрібний новий суспільний договір, тобто цілком нова Конституція, і чи це відновить легітимність влади в Україні?

Так, щодо нової редакції Конституції України можна вести дискусії, навіть потрібно, але розуміючи наступне:

1. Змінювати Конституцію сьогодні категорично не можна (про це більше у Віктора Шишкіна: http://www.zvistka.net/…/цей-четвер-буде-чорним-для-україни/).

2. В конституційному процесі, якщо його проводити у нинішніх реаліях, об‘єктивно не будуть задіяні мешканці анексованого Криму та квазідержавних утворень ЛНР/ДНР, отже «нова Конституція» таким чином легалізує нині порушені суверенітет і територіальну цілісність України.

3. Єдиний спосіб відновити легітимність системи влади в Україні - це неухильне виконання чинної Конституції України, зокрема щодо встановлення конституційного народовладдя шляхом утворення територіальних громад, передбачених ст.140.141,142,143 Конституції України та Європейською Хартією місцевого самоврядування.

Підсумовуючи. В ситуації часткової втрати територіальної цілісності та державного суверенітету, коли вся система влади в державі є напівлегітимною, єдиним конституційним і законним шляхом відновлення легітимності влади, а відтак і заміни антиконституційної олігархічно-охлократичної системи влади на передбачене Конституцією України реальне народовладдя, є реалізація в законодавчому полі чинної Конституції України.

Не дискутую - обґрунтування викладених тут думок є в низці публікацій. Просто вважаю, що над цим необхідно задуматися і принаймні розуміти, в якій ситуації ми знаходимось.

Yuriy Sytnyk, facebook.com

Фото fakty.ictv.ua



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у новому воєнному зведенні на 25 листопада обговорив такі актуальні теми:

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.