​Ще раз про нелегітимність усієї чинної системи влади

Ще раз максимально коротко про нелегітимність усієї чинної системи влади і що нам з цим робити сьогодні.


Стаття 157 Конституції України:

Конституція України не може бути змінена в умовах воєнного або надзвичайного стану.

Стаття 106 (п.20) Конституції України:

Президент України приймає відповідно до закону рішення про загальну або часткову мобілізацію та введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях у разі загрози нападу, небезпеки державній незалежності України;

Ст.1 Закону України Про правовий режим воєнного стану:

«…Воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності…».

Після Майдану не відбулося легітимної зміни влади, оскільки:

НЕ було оголошено повстання згідно «Загальної декларації прав людини».

НЕ відбулася конституційна процедура імпічменту.

НЕ було змінено чинну олігархічно-охлократичну систему влади (не відбулося жодної «революції»).

Відтак, згідно Конституції України, після появи «зелених чоловічків» у Криму чи «апалчєнцєв» на Донбасі, так званий в.о. Президента Турчинов, чи згодом однотурово обраний Порошенко, були зобов‘язані провести мобілізацію та ввести особливий правовий режим воєнного стану. На думку екс-генпрокурора України, Заслуженого юриста України та колишнього судді Конституційного Суду України Віктора Шишкіна, яка базується на відповідних рішеннях КСУ - мобілізація без введення воєнного стану є порушенням Конституції.

Підстави для введення воєнного стану, що в 2014 році, що сьогодні, є очевидними.

Проте, якщо в 2014 році такий особливий правовий режим мав би запобігти тому, що відбулося, то сьогодні - це останній козир Порошенка для збереження своєї влади та запровадження диктатури (про що ваш покірний слуга застерігав ще 26 вересня 2014 року у відкритому листі до Президента: http://vgolos.com.ua/…/vidkrytyy_lyst_do_prezydenta_158380…)

В умовах воєнного стану, який чинна влада була ЗОБОВ‘ЯЗАНА ввести, згідно Конституції та чинного на цей час «Закону «Про правовий режим воєнного стану», заборонено проводити будь-які вибори та вносити зміни до Конституції. Відтак, УСІ нинішні депутати (від народних до місцевих), а також прийняті ними закони є сумнівної легітимності (більше про це тут: http://vgolos.com.ua/blogs/legitymizets_198819.html).

Дискурс щодо змін до чинної Конституцію України є НІКЧЕМНИМ без врахування ситуації, коли країна де-факто частково окупована і знаходиться в стані неоголошеної війни.

Отже, в підсумку, станом на сьогодні, ми маємо державу з сумнівної легітимності органами державної та місцевої влади, які обрані (створені) з порушенням Конституції України та чинного законодавства. І нині представники цієї влади намагаються провести чергові нелегітимні вибори та незаконно внести зміни до Конституції.

Чи потрібний новий суспільний договір, тобто цілком нова Конституція, і чи це відновить легітимність влади в Україні?

Так, щодо нової редакції Конституції України можна вести дискусії, навіть потрібно, але розуміючи наступне:

1. Змінювати Конституцію сьогодні категорично не можна (про це більше у Віктора Шишкіна: http://www.zvistka.net/…/цей-четвер-буде-чорним-для-україни/).

2. В конституційному процесі, якщо його проводити у нинішніх реаліях, об‘єктивно не будуть задіяні мешканці анексованого Криму та квазідержавних утворень ЛНР/ДНР, отже «нова Конституція» таким чином легалізує нині порушені суверенітет і територіальну цілісність України.

3. Єдиний спосіб відновити легітимність системи влади в Україні - це неухильне виконання чинної Конституції України, зокрема щодо встановлення конституційного народовладдя шляхом утворення територіальних громад, передбачених ст.140.141,142,143 Конституції України та Європейською Хартією місцевого самоврядування.

Підсумовуючи. В ситуації часткової втрати територіальної цілісності та державного суверенітету, коли вся система влади в державі є напівлегітимною, єдиним конституційним і законним шляхом відновлення легітимності влади, а відтак і заміни антиконституційної олігархічно-охлократичної системи влади на передбачене Конституцією України реальне народовладдя, є реалізація в законодавчому полі чинної Конституції України.

Не дискутую - обґрунтування викладених тут думок є в низці публікацій. Просто вважаю, що над цим необхідно задуматися і принаймні розуміти, в якій ситуації ми знаходимось.

Yuriy Sytnyk, facebook.com

Фото fakty.ictv.ua



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Вчера поздно вечером враг атаковал многострадальный Харьков. Также в 7 часов утра были нанесені ракетные ударі по Одессе и предместью города Сумы

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.