​Завдяки судовій реформі та індивідуальним заходам у 2018 році Комітет міністрів Ради Європи закрив нагляд за виконанням 318 справ ЄСПЛ щодо України

Завдяки судовій реформі та індивідуальним заходам у 2018 році Комітет міністрів Ради Європи закрив нагляд за виконанням 318 справ ЄСПЛ щодо України Водночас Україна все ще залишається на другому місці у списку держав, щодо яких виконання рішень ЄСПЛ знаходиться під посиленим контролем Комітету міністрів.


Реформи, спрямовані на забезпечення довгострокової ефективності Європейської конвенції з прав людини, та структурні зміни у національних системах значно покращили виконання рішень Європейського суду з прав людини відповідно до нещодавно оприлюдненого щорічного звіту Комітету міністрів Ради Європи за 2018 рік.

У доповіді зазначається, що 2 073 провідних справ, що висвітлювали важливі структурні проблеми у національних правових системах, були закриті після того, як у 2010 році розпочався процес реформування «Інтерлакен» через конституційні, законодавчі та інші важливі реформи, впроваджені державами-членами за допомогою Ради Європи.

19 лютого 2010 року у швейцарському місті Інтерлакені відбулася конференція Комітету міністрів Ради Європи «Майбутнє європейського суду з прав людини», результатом якої стала декларація та план дій з реформування ЄСПЛ.

Нагадаємо, що держави-члени Ради Європи зобов’язані виконувати рішення Європейського суду з прав людини згідно зі статтею 46 Європейської конвенції з прав людини та основоположних свобод. Цей процес контролюється Комітетом міністрів, який регулярно збирається для розгляду прогресу у невирішених справах.

Протягом останніх двох років Комітетом міністрів було знято з контролю за виконанням 6 796 справ, які містили повторювані обставини і це сталося внаслідок заходів, вжитих державами-членами для забезпечення відшкодування, включаючи збитки, окремим заявникам.

Кількість провідних справ, що все ще перебувають на розгляді Суду, знизилася до 1 248 на кінець 2018 року, що є найнижчим показником з 2010 року, а загальна кількість рішень, які ще не були повністю виконані – зокрема й повторювані справи – досягла найнижчого рівня з 2006 року.

«Рішення Європейського суду з прав людини покращили життя людей різними шляхами на всьому континенті, але вони мало що означають, якщо вони не впроваджуються на практиці», – сказав Генеральний секретар Ради Європи Торбйорн Ягланд. – Сьогоднішня доповідь чітко показує, що ми рухаємося в правильному напрямку. Зараз вирішені багато складних і давніх проблем, але ще потрібно багато зробити».

Система Конвенції є першим і найголовнішим досягненням Ради Європи за свою 70-річну історію, відзначено у доповіді Комітету міністрів.

Проте документ підкреслює, що важливі виклики залишаються, зокрема щодо реалізації Конвенції на національному рівні та виконання рішень Європейського суду з прав людини.

У 2018 році Комітет міністрів зняв з контролю за виконанням загалом 2 705 справ, зокрема рекордні щодо Російської Федерації – 385, Туреччини – 372 та України – 318.

Із них 289 – це провідні справи, які висвітлювали нові структурні або загальні проблеми національних правових систем, а 2 416 містили випадки, що повторювалися.
На кінець року під наглядом за виконанням Комітету міністрів залишилася 6 151 справа, в тому числі 1 248 провідних справ та 4 903 повторюваних справ.

Що стосується України, то у доповіді Комітету міністрів за 2018 рік відзначено проблему невиконання повною мірою деяких рішень ЄСПЧ. Піднята у справі «Бурмич проти України» проблема невиконання національних судових рішень в Україні «продовжує загрожувати довірі до реформ, прийнятих для забезпечення ефективної судової системи в країні».

У річному звіті 2018 року наводяться приклади останніх досягнень багатьох країн-членів Ради Європи, що випливають з рішень Європейського суду з прав людини.

Доповідь також надає дані про нові справи, незавершені та закриті справи, а також про «справедливу сатисфакцію», присуджену Судом у 2018 році.

Що стосується України, то Комітет міністрів також зміг знати з нагляду за виконанням рекордні 318 справ, внаслідок більш тісної співпраці та посилення комунікації із українською владою, у тому числі значного поліпшення у звітах про окремі випадки. Більшість із закритих справ – це повторювані випадки, у яких було вжито усіх індивідуальних заходів, зокрема, стосовно питань необґрунтованої тривалості та законності затримання, необґрунтованої тривалості проваджень у цивільних і кримінальних справах. Ряд важливих справ було знято з контролю за виконанням після значного прогресу України на шляху судової реформи, спрямованої на захист незалежності і ефективності судової влади, та прийняття змін до Конституції.

Водночас питання надмірної тривалості судового розгляду та невиконання національних судових рішень залишається у полі зору Комітету міністрів Ради Європи.

У 2018 році між Україною та Радою Європи був узгоджений новий Плані дій на 2018–2021 роки, який включає і заходи, що підтримують виконання рішень ЄСПЛ, які виявляють структурні проблеми і підтримують довгострокові постійні зусилля для реалізації Конвенції.

У звіті також відзначено, що внаслідок рішень ЄСПЛ Україна суттєво реформувала систему дисциплінарних проваджень щодо суддів та кар’єри судді, зокрема, шляхом прийняття змін до Конституції України у жовтні 2016 році та нового законодавства у 2017 році, яке створило всебічну нову правову основу для судової влади. Вища рада правосуддя почала функціонувати повністю на основі нового законодавства, вплив законодавчої та виконавчої гілок влади був виключений із процедури дисциплінарного процесу стосовно суддів. Зміни до Конституції України та закони, спрямовані на імплементацію цих змін, забезпечили більшість суддів з-поміж членів Вищої ради правосуддя. Механізм розгляду дисциплінарних скарг, обсяг перегляду, строки притягнення судді до дисциплінарної відповідальності та баланс між санкціями, їх пропорційність та узгодженість, також були реформовані за допомогою впровадження нового законодавства та практики Вищої ради правосуддя і Верховного суду.

На підставі вищезазначених системних змін та вжитих індивідуальних заходів Комітет міністрів закрив нагляд за виконанням таких справ Салова, Белухи, Фельдмана, які були частиною групи справ «Олександр Волков проти України» та «Салов проти України».


Джерело: https://rm.coe.int/annual-report-2018-web/168093c7f8


Прес-центр судової влади України

Фото DW



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у новому воєнному зведенні на 22 листопада обговорив наступні актуальні фронтові теми:

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.