Пленарне засідання Верховної Ради 21 березня 2012 року

vr14 03 2012У середу, 21 березня, Верховна Рада України продовжила роботу в пленарному режимі. Голова Верховної Ради України Володимир Литвин, відкривши ранкове засідання, поінформував про результати роботи Верховної Ради на пленарних засіданнях 20 березня.

Народні депутати хвилиною мовчання вшанували пам'ять Атени Пашко - відомої української громадської діячки, активного учасника "Руху" шістдесятників, поетеси, багаторічного голови "Союзу українок", дружини одного з творців незалежності України, народного депутата України першого-третього скликання, Героя України Вячеслава Чорновола.

З оголошеннями, заявами, повідомленнями, пропозиціями виступили народні депутати.

Парламентарії на прохання автора перенесли розгляд проекту постанови про утворення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування фактів зникнення благодійних коштів на будівництво "Дитячої лікарні майбутнього" та інших порушень Конституції і законів України Президентом України Ющенком В.А.

Народні депутати розглянули низку проектів законів та постанов, які пропонувалися для включення до порядку денного сесії, підтримавши включення деяких з них, зокрема, проектів постанов про відзначення та вшанування пам'ятних дат.

Проекти постанов про заходи по реалізації рекомендацій і вимог Парламентської асамблеї Ради Європи (ПАРЄ) (Резолюція ПАРЄ №1862 (2012) від 26.01.2012р. "Функціонування демократичних інституцій в Україні") доповіли Голова Комітету у закордонних справах Олег Білорус і народний депутат Іван Попеску.

О.Білорус аргументував прийняття постанови необхідністю виконати зобов'язання України, взяті при її вступі в Парламентську асамблею Ради Європи.

І.Попеску нагадав, що відповідно до висновку №190 1995 року Парламентської асамблеї Ради Європи щодо заявки України на вступ до Ради Європи Україні залишилось виконати три найважливіші вступні зобов'язання: прийнятий новий Кримінальний процесуальний кодекс, закони про адвокатуру та прокуратуру.

За його словами, "у зв'язку з тривалим перебуванням України під моніторинговим контролем Ради Європи та необхідністю зміцнення авторитету країни у зазначених організаціях вкрай актуальним є прискорення повного виконання взятих Україною перед Радою Європи зобов'язань та гармонізація національного законодавства з європейськими стандартами".

Автор визначив основною метою та завданням проекту постанови - координацію зусиль всіх гілок влади України, спрямовану на реалізацію зобов'язань, взятих Україною перед Радою Європи у відповідності до висновку №190, а також на виконання положень Резолюції №1862 Парламентської асамблеї Ради Європи "Функціонування демократичних інституцій в Україні" з урахуванням національних інтересів.

І.Попеску зазначив, що реалізація положень постанови сприятиме завершенню процедури моніторингу та переходу до постмоніторингового діалогу між Україною та Радою Європи.

Голова Комітету у закордонних справах О.Білорус повідомив, що Комітет розглянув обидва проекти постанов і рекомендує Верховній Раді прийняти проект, автором якого є він і група народних депутатів, а проект народного депутата І.Попеску - відхилити.

Проект народного депутата О.Білоруса підтримали представники опозиційних фракцій.

Представник фракції Партії регіонів М.Чечетов зазначив, що обидва проекти є однаковими по суті, однак у проекті народного депутата О.Білоруса простежується "політична лінія партії, це партійний документ однієї партії". Проект народного депутата І.Попеску, за його словами, є "державним документом" і тому фракція підтримає його.

За результатами голосування 270-ма голосами за основу був прийнятий законопроект народного депутата І.Попеску.

Верховна Рада ухвалила постанови "Про відзначення 75-річчя від дня народження Героя України Вячеслава Чорновола" і "Про відзначення 140-річчя з дня народження Соломії Крушельницької".

Проект закону про недопущення погіршення пенсійного забезпечення громадян України доповів народний депутат Андрій Павловський. Він нагадав, що "з 1 жовтня минулого року вступила в силу так звана пенсійна реформа Януковича-Азарова-Тігіпка, згідно з якою підвищено на 5 років пенсійний вік жінкам, усім жінкам і чоловікам збільшено на 10 років тривалість трудового страхового стажу. Тобто треба на 10 років кожному українцю зараз більше працювати, щоб отримати мізерну пенсію. Зменшено базу обрахування пенсій. Влада відмовилась осучаснювати пенсії, в результаті чого кожному пенсіонеру уряд Азарова-Януковича не доплачує понад 300 гривень".

"І раптом, за півроку до виборів, Янукович згадав, що в країні є понад 14 мільйонів пенсіонерів, які ледь животіють. Його так звані соціальні ініціативи - це подачки з награбованого олігархами Партії регіонів. Обіцяють нібито по 100 гривень перед виборами. А куди ви поділи інші 200 гривень? Розклали по карманам олігархів з Партії регіонів?", - запитав А.Павловський.

Доповідач зазначив, що у своєму законопроекті опозиція пропонує не підвищувати пенсійний вік, ввести на це мораторій, не підвищувати тривалість страхового стажу, необхідного для отримання мізерних пенсій. "І, нарешті, наважитись осучаснити пенсії, що дозволить додати кожному пенсіонеру по 324 гривні, не допускати погіршення пенсійного забезпечення", - наголосив народний депутат.

Голова підкомітету Комітету у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів Микола Кульчинський, доповідаючи рішення Комітету, зазначив, що Комітет під час розгляду питань пенсійної реформи і парламентських слухань з пенсійної системи завжди наголошував на своїй монолітній позиції: не можна підвищувати вік пенсійний, не можна піднімати мінімальний страховий стаж доти, доки не будуть задіяні всі економічні важелі для такого підняття.

"Тим не менше, Комітет проголосував за те, щоб прислухатися до думки Науково-експертного управління і відправити законопроект на доопрацювання" - повідомив М.Кульчинський.

Під час обговорення законопроект підтримали виступаючі від опозиції.

Представник фракції Партії регіонів Я.Сухий зазначив, що цей проект - "звичайнісінька спроба маніпулювання суспільною свідомістю", оскільки за ним стоїть "одне пристрасне глибоко політиканське бажання - дошкулити своєму політичному опоненту".

Я.Сухий закликав опонентів "до питань проблематики соціальної політики підходити виважено і професійно". "Так не можна постійно вводити людей в оману. Ми не змінимо демографічну ситуацію у найближчі роки, вихід у нас один - змінювати вік", - зазначив народний депутат.

За результатами голосування ("за" - 155 голосів) законопроект був відхилений.

Проект постанови про збільшення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати в 2012 році доповів народний депутат В'ячеслав Кириленко. Він нагадав, що фактичний прожитковий мінімум для працездатних осіб у грудні минулого року становив одну тисячу 159 гривень. Урядом з 1 січня цього року встановлений прожитковий мінімум у розмірі одна тисяча 73 гривні, тобто 86 гривень щомісяця у працюючої людини забирається, недоплачується, а значить, занижується мінімальна зарплата. Те саме стосується прожиткового мінімуму для непрацездатних. А значить, розмір пенсій щомісяця занижується на 33 гривні. Фактичний прожитковий у грудні за даними Мінпраці становив 855 гривень, а встановлений урядом - 822 гривні.

"Оскільки гроші, як з'ясувалося, є, а простіше кажучи, при прийнятті бюджету приховувалися реальні доходи і доходної частини Держбюджету, і Пенсійного фонду, щоб роздати перед виборами, то я пропоную не цільовим чином піднімати лише аудиторіям, які будуть активно голосувати на виборах, у тому числі, а піднімати базові державні соціальні стандарти. Базовими державними соціальними стандартами згідно із законом є прожитковий мінімум і мінімальна заробітна плата", - зазначив В.Кириленко.

Голова підкомітету Комітету з питань соціальної політики та праці Олександр Стоян погодився з автором проекту постанови у тому, що прожитковий мінімум є заниженим на 20-30 відсотків. О.Стоян зазначив, що уряд, маючи новий розрахунок прожиткового кошику, до цього часу не визначився, і це треба зробити. "Але треба це зробити не так, як пропонує автор: щомісяця переглядати прожитковий мінімум, щомісяця переглядати мінімальну заробітну плату. Скажіть, будь ласка, де розрахунки бюджету? Де надходження до бюджету? Це чистої води популізм. Те, що сказав Президент Янукович, підвищення соціальних стандартів, це обраховано, це буде зроблено. І в цьому році вже заробітна плата становитиме понад 1 тисячі 300 буде, мінімальна пенсія наблизиться до тисячі гривень", - наголосив О.Стоян.

Законопроект за результатами голосування не набрав голосів ("за" - 149 голосів).

Народний депутат Олена Шустік, доповідаючи проект закону про внесення змін до Закону "Про судоустрій і статус суддів" щодо стажу для зайняття посади судді, нагадала, що "прийнятий поспіхом у липні 2010 року Закон "Про судоустрій і статус суддів" став прикладом суперечностей, непорозумінь і неконституційних норм". За її словами, цей закон встановив однакові вимоги до суддів апеляційних та вищих спеціалізованих судів, дозволив "переводити особливих служителів Феміди з місцевих судів одразу у вищі суди".

О.Шустік зазначила, що новостворений Вищий спеціалізований суд з розгляду цивільних і кримінальних справ на 20 відсотків складається з тих суддів, які з районного суду дослужилися відразу до Вищого спеціалізованого. "Про яку якість правосуддя можна вести мову в такій ситуації? Цілком логічно встановити чіткі вимоги до суддів, які претендують на підвищення", - пояснила народний депутат.

Доповідачка запропонувала збільшити необхідний стаж для суддів вищих спеціалізованих судів з 5 до 7 років. Зараз він становить 5 років, як і для претендентів на роботу в апеляційних судах.

Крім цього, суддя Вищого спеціалізованого суду, вважає автор, обов'язково повинен пропрацювати спочатку в апеляційному суді мінімум 2 роки. А щоб обиратися суддею Верховного Суду, необхідно мати досвід роботи у Вищому спеціалізованому суді не менше 5 років.

"З якості суддівського корпусу та його професійного рівня починається якість правосуддя і його незалежність. Якщо цей закон буде ухвалено, такого вже не станеться, і Україна більше ніколи не буде посідати 5-е місце за кількістю звернень до Європейського суду", - наголосила О.Шустік.

Незважаючи на те, що під час обговорення законопроект був підтриманий всіма виступаючими, за результатами голосування він був відхилений ("за" - 154 голоси).

Народні депутати розглянули два проекти законів про внесення змін до деяких законів України (щодо гарантій відповідальності держави за повернення заощаджень громадян). Про їх суть доповіли народні депутати Андрій Павловський і Валентин Матвєєв.

Автори запропонували свої механізми розв'язання проблеми повернення знецінених заощаджень громадянам.

Представник профільного Комітету питань соціальної політики та праці Ярослав Сухий зазначив, що Україна не є правонаступницею колишнього СРСР, а тому не повинна брати на себе такі зобов'язання. Правонаступницею є Росія. Але, оскільки під час розпаду СРСР переговори між Росією і Україною щодо повернення заощаджень колишнього Ощадбанку СРСР українським громадянам закінчилися так званим "нульовим варіантом", то суму у 121 мільярдів гривень брати на внутрішній борг не можна, тому що це гіперінфляція.

Я.Сухий нагадав, що у 2005р. можна було повернути 30% цих вкладів, але тоді не вдалося знайти 9 млрд. гривень 24 млрд., необхідних для погашення заборгованості.

"Це був реальний шанс. Джерелом виконання наших зобов'язань може бути тільки високоефективна працююча економіка і державний бюджет. Цей законопроект популістський", - заявив Я.Сухий.

За результатами голосування обидва законопроекти були відхилені.

Заступник Голови Верховної Ради України Микола Томенко закрив ранкове засідання.

Наступне пленарне засідання десятої сесії відбудеться у четвер, 22 березня, повідомляє Інформаційне управління ВР України.



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у воєнному зведенні на 22 грудня обговорив наступні теми:

детальніше

Опитування

Чи підтримуєте Ви мир з рашистами на умовах здачі окупованих територій?

Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.