Позачергова сесія Верховної Ради України шостого скликання

vr12 03 2012У понеділок, 30 липня, відбулася позачергова сесія Верховної Ради шостого скликання. Для участі у позачерговій сесії зареєструвалося 236 парламентаріїв. Голова Верховної Ради В.Литвин поінформував про те, що позачергову сесію скликано на вимогу 157 народних депутатів.


В.Литвин оголосив позачергову сесію Верховної Ради України шостого скликання відкритою.

У сесійному залі прозвучав Гімн України.

Фракції "БЮТ-Батьківщина" і "Наша Україна-Народна Самооборона" вимагали оголосити перерву або надати можливість для заяви.

Представник фракції "Наша Україна-Народна Самооборона" Арсеній Яценюк повідомив про вимоги, які висуває об'єднана опозиція: "Перше. Ми вимагаємо виключно особистого голосування в стінах цього так званого парламенту. Або включайте систему особистого голосування, або приймайте рішення відповідно до Регламенту - голосувати бюлетенями.

Друге. Ми виставили чіткі вимоги - ніякого голосування по закону про знищення української мови.

Ми поставили вимогу - сьогодні при ратифікації врахувати позицію опозиції щодо обов'язкового врахування Угоди про зону вільної торгівлі з Європейським Союзом".

Голова Верховної Ради України В.Литвин запросив народних депутатів перереєструватися. У сесійному залі зареєструвалося 259 народних депутатів.

Головуючий нагадав, що на позачерговій сесії розглядатимуться лише ті питання, які визначили ініціатори скликання сесії. Інші питання розглядатися не можуть.

В.Литвин оголосив про вихід народного депутата Сергія Міщенка із складу фракції "БЮТ-Батьківщина".

Далі засідання вів Перший заступник Голови Верховної Ради України Адам Мартинюк.

Головуючий оголосив до розгляду проект постанови про заяву Голови Верховної Ради України В.М.Литвина про відкликання його з посади.

А.Мартинюк зачитав текст постанови, якою пропонувалося відмовити Голові Верховної Ради України В.М.Литвину у задоволенні його заяви про відкликання з посади та підтвердити повноваження Литвина В.М. на посаді Голови Верховної Ради України і висловити вотум довіри.

Верховна Рада 266-ма голосами ухвалила постанову, якою В.Литвину було висловлено вотум довіри.

Народні депутати розглянули проекти постанов, внесені в порядку, передбаченому статтею 48 Регламенту Верховної Ради.

Голова Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України Володимир Макеєнко нагадав, що Верховною Радою з 3 по 6 липня цього року було прийнято низку відповідних рішень. Водночас окремі народні депутати скористались правом, передбаченим статтею 48 Регламенту Верховної Ради України, та внесли низку проектів постанов про скасування рішень Верховної Ради щодо прийняття в цілому та в першому читанні проектів законів та постанов.

В.Макеєнко поінформував про рішення Комітету, яким рекомендується Верховній Раді відхилити низку проектів постанов, а низку проектів постанов, зокрема, які стосувалися скасування рішення Верховної Ради про прийняття Закону "Про засади державної мовної політики" за реєстр. №№ 9073-П3, 9073-П4, 9073-П5, 9073-П6 розглянути.

Комітет також рекомендує розглянути проекти постанов щодо скасування рішення Верховної Ради про прийняття Закону "Про особливості забезпечення відкритості, прозорості та демократичності виборів народних депутатів 28 жовтня 2012 року" за реєстр. №№ 10681-п, 10681-п1, 10681-п2.

Верховна Рада відхилила 30 проектів постанов, які рекомендував Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України, і розглянула ті проекти, які були рекомендовані.

За результатами голосування відхилено чотири проекти постанов, які стосувалися скасування рішення Верховної Ради про прийняття Закону "Про засади мовної політики" (реєстр. №№9073-П3, 9073-П4, 9073-П5, 9073-П6).

Народні депутати також не підтримали проекти постанов за реєстр. №10576-П - про скасування рішення Верховної Ради про прийняття проекту закону про внесення змін до Закону "Про Державний бюджет України на 2012 рік" (щодо збільшення видатків на капітальне будівництво та технічне переоснащення вугледобувних підприємств); про скасування рішення Верховної Ради про прийняття проекту закону про внесення змін до Закону "Про Державний бюджет України на 2012 рік" (щодо видатків для забезпечення діяльності Генеральної прокуратури) за реєстр. №10680-П; про скасування рішення Верховної Ради про прийняття проекту закону про внесення змін до Закону "Про Державний бюджет України на 2012 рік" (щодо видатків Центральної виборчої комісії)" за реєстр. №10682-П; про скасування рішення Верховної Ради про прийняття за основу та в цілому проекту закону про особливості забезпечення відкритості, прозорості та демократичності виборів народних депутатів 28 жовтня 2012 року за реєстр. №№10681-п, 10681-п1, 10681-п2.

Головуючий оголосив про вихід народного депутата Вадима Коротюка з фракції "БЮТ"-Батьківщина".

А.Мартинюк запропонував розглянути пропозиції Голови Верховної Ради щодо удосконалення Закону "Про засади державної мовної політики" за реєстр. №9073, зокрема, щодо усунення неузгодженостей та неточностей у прийнятому законі.

Проти розгляду цієї пропозиції висловилися кілька представників опозиції. Вони перешкоджали головуючому поставити питання на голосування.

За результатами голосування пропозиція Голови Верховної Ради щодо уточнень до Закону "Про засади державної мовної політики" не була підтримана ("за"-21 голос).

Народні депутати розглянули кілька законопроектів, які стосувалися внесення змін до Закону "Про Державний бюджет України на 2012 рік" - до статті 6 (щодо фінансування проектів заміщення природного газу) за реєстр. №11025; до статті 6 (щодо фінансування пріоритетних проектів у сфері сільського господарства) за реєстр. №11034; (щодо видатків Державного агентства екологічних інвестицій України) за реєстр. №11032. За словами доповідачів, вони стосувалися: збільшення граничного обсягу державних гарантій для забезпечення повного або часткового виконання боргових зобов'язань "за зобов'язаннями суб'єктів господарювання державного сектору економіки, які здійснюють реалізацію проектів заміщення природного газу вугіллям вітчизняного видобування відповідно до протоколу про співробітництво із Державним банком розвитку Китайської Народної Республіки", для забезпечення повного або часткового виконання боргових зобов'язань за запозиченнями "для фінансування пріоритетних проектів у сфері сільського господарства на реалізацію Меморандуму про взаємопорозуміння щодо співробітництва в галузі пріоритетних проектів у сільському господарстві", а також збільшення доходів Державного бюджету на 2012 рік, які передбачається отримати від "продажу частин встановленої кількості викидів парникових газів, передбаченого статтею 17 Кіотського протоколу до Рамкової конвенції Організації Об'єднаних Націй про зміну клімату, в тому числі курсова різниця від їх конвертації" та податку на додану вартість з ввезених на територію України товарів.

Перший заступник голови Комітету з питань бюджету Владислав Лук'янов доповів рішення Комітету щодо усіх законопроектів. Комітет рекомендує прийняти законопроекти щодо внесення змін до Закону "Про Державний бюджет України на 2012 рік" за основу та в цілому.

Верховна Рада ухвалила усі три законопроекти за основу та в цілому.

Народні депутати розглянули два проекти постанов про скасування рішення Верховної Ради про прийняття проекту закону про внесення зміни до Закону "Про Державний бюджет України на 2012 рік" за реєстр. №№10683П і 10683-П1.

Верховна Рада прийняла один з них, за реєстр. №10683П.

Проект закону про ратифікацію Договору про зону вільної торгівлі доповів Прем'єр-міністр України Микола Азаров.

М.Азаров у виступі зазначив: "з країнами СНД у нас активне торгівельно-економічне співробітництво. Товарообіг між нашими країнами активізується. Так, в 2010 році товарообіг України з країнами СНД становив 51 мільярд доларів США. В 2011 році ця цифра сягнула позначки майже 71 мільярд доларів. Частка країн СНД в зовнішньоторговельному обороті України перевищило 40 відсотків. Для прикладу - з Європейським Союзом приблизно 30 відсотків".

Прем'єр-міністр у цьому зв'язку наголосив на тому, що "формування договірної бази, яка дозволить забезпечити і, найголовніше, активізувати нові якості, подальше зростання обсягів взаємної торгівлі, створить сприятливі умови для вільного руху товарів українських товаровиробників, повною мірою відповідає національним інтересам України".

М.Азаров поінформував про переваги, які отримає Україна від ратифікації Договору про вільну торгівлю. За його словами, "положення статей нового Договору базується на нормах і правилах ВТО. В Договорі чітко зафіксовані всі існуючі на сьогодні між державами імпортні та експортні мита та досягнуто домовленості не розширювати ці переліки і не збільшувати ставки мита. В договорі зафіксовано конкретні статті, які сприятимуть захисту інтересів національних товаровиробників та поліпшуватимуть умови доступу української продукції на ринки держав-учасниць".

М.Азаров також наголосив на наявності у статті 7 Договору окремого положення щодо транзиту трубопровідним транспортом, яке було внесено за пропозицією української сторони. Передбачена розробка та прийняття окремої угоди упродовж шести місяців з дати набуття чинності Договору.

Крім того, Договором передбачено підготовку низки інших угод, зокрема, про торгівлю послугами з питань технічного регулювання та технічних регламентів відповідно до норм СОТ, фітосанітарних та ветеринарних норм. "Але все це можливо за умови набуття чинності Договору, в тому числі і для України", - наголосив М.Азаров. Він також зазначив, що після набрання чинності Договором очікується, що обсяги торгівлі України з країнами СНД збільшаться більш як на третину, на 35 відсотків. А це сприятиме і зростанню ВВП країни.

Перший заступник голови Комітету у закордонних справах Тарас Чорновіл доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді не приймати закон. Т.Чорновіл поінформував про причини такого рішення. За його словами, члени Комітету зазначили, що до Договору є питання юридичного, політичного й економічного характеру. Народні депутати, зокрема, висловили сумніви щодо юридичної чистоти підписання Договору.

Т.Чорновіл також відзначив відсутність аналізу негативних наслідків ратифікації документа.

Представник Комітету відзначив, що винятки й обмеження вільної торгівлі в Договорі суттєво перевищують обсяги, які визначені в подібних договорах Всесвітньою торговельною організацією.

У членів Комітету також виникло питання щодо пункту про розгляд суперечок в арбітражному суді СНД, оскільки Україна не ратифікувала відповідну угоду.

Під час обговорення народний депутат з фракції Партії регіонів А.Кінах зазначив, що "Договір про вільну торгівлю з СНД практично повністю сформований на принципах Світової організації торгівлі, що дає можливість Україні цивілізованими методами не тільки бути присутньою на ринках СНД, але і захищатися в разі виникнення спірних питань, спираючись, в першу чергу, на міжнародні стандарти без політичного чи економічного тиску. За змістом Договір повністю відповідає національним інтересам України".

Народний депутат Ю.Кармазін висловився проти ратифікації Договору. Він запитав: "а чи не є це першим кроком до Митного союзу, де 68 відсотків голосів буде виключно у одної країни - у Російської Федерації?"

Ю.Кармазін також запитав: де інформація щодо можливих негативних наслідків після ратифікації?

"Вірогідні політичні, правові, соціально-економічні, гуманітарні ризики, які є, ми зобов'язані обговорити, передбачити і застерегти", - зазначив народний депутат.

Верховна Рада 260-ма голосами ратифікувала Договір про зону вільної торгівлі.

Проект закону про стимулювання інвестиційної діяльності у пріоритетних галузях економіки з метою створення нових робочих місць доповів Віце-прем'єр-міністр - Міністр соціальної політики Сергій Тігіпко. Урядовець зазначив, що метою прийняття законопроекту є створення умов для активізації інвестиційної діяльності, створення нових робочих місць та розвитку регіонів шляхом концентрації ресурсів держави на пріоритетних напрямках розвитку економіки.

С.Тігіпко також поінформував про основні завдання законопроекту. "У період 2013-2032 років формою державної підтримки інвестиційних проектів у пріоритетних галузях економіки, крім механізмів, зазначених Законом України "Про інвестиційну діяльність", також визнаються особливості оподаткування суб'єктів господарювання, які реалізують інвестиційній проекти у пріоритетних галузях економіки України, що визначається Податковим і Митним кодексами України. Для отримання державної підтримки інвестиційні проекти повинні пройти державну реєстрацію, отримати схвалення уряду та відповідати наступним критеріям: розмір інвестицій більше 3 мільйонів євро для суб'єктів великого бізнесу, 1 мільйон євро - для середнього бізнесу, 500 тисяч євро - для малих підприємств. Кількість створених нових робочих місць, що безпосередньо задіяні у виробничих процесах, перевищує: 150 - для великого бізнесу, 50 - для середнього, 25 - для малого підприємництва. Середня заробітна плата не менше ніж у 2,5 рази від розміру мінімальної заробітної плати. У разі невиконання умов за два роки з дня реєстрації інвестор повинен буде повернути всі ті пільги, які передбачені законопроектом", - повідомив урядовець і звернувся з проханням до народних депутатів підтримати законопроект.

Голова підкомітету Комітету з питань економічної політики Олексій Плотніков доповів рішення Комітету рекомендувати парламенту прийняти законопроект за основу у першому читанні.

Народні депутати 261-м голосом підтримали рішення профільного комітету.

Віце-прем'єр-міністр - Міністр соціальної політики Сергій Тігіпко доповів ще два законопроекти, які стосувалися попереднього законопроекту - про внесення зміни до пункту 4 розділу ХХІ "Прикінцеві та перехідні положення" Митного кодексу України щодо особливостей оподаткування суб'єктів господарювання, які реалізують інвестиційні проекти у пріоритетних галузях економіки (реєстр. №11027) і про внесення змін до розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування суб'єктів господарювання, які реалізують інвестиційні проекти у пріоритетних галузях економіки (реєстр. №11028).

Голова Комітету з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики Віталій Хомутиннік повідомив, що Комітет рекомендує Верховній Раді прийняти законопроекти у першому читанні.

За результатами голосування обидва законопроекти були прийняті за основу.

Підготовлений до другого читання проект закону про внесення змін до Закону "Про іпотечні облігації" (щодо випуску та обігу іпотечних облігацій) доповів голова Комітету з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики Віталій Хомутиннік. Він зазначив, що під час підготовки законопроекту надійшло 5 пропозицій, які були враховані.

Верховна Рада прийняла законопроект у другому читанні та в цілому.

Перший заступник Голови Верховної Ради України Адам Мартинюк оголосив закритою позачергову сесію.

Чергова, одинадцята сесія Верховної Ради України шостого скликання розпочнеться у вівторок, 4 вересня 2012 року, повідомляє Інформаційне управління ВР України.



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Враг продолжает атаковать нашу страну с воздуха: двумя баллистическими ракетами Искандер М 16 ударными беспилотниками типа «шахед»

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.