Пленарні засідання Верховної Ради України 16 червня 2015 року

vr16

 
У вівторок, 16 червня, відбулися пленарні засідання другої сесії Верховної Ради України восьмого скликання. Голова Верховної Ради України В.Гройсман на початку ранкового засідання повідомив, що 9 червня Центральна виборча комісія зареєструвала народного депутата України, обраного на позачергових виборах народних депутатів 26 жовтня 2014 року, Дубеля Валерія Олександровича, включеного до виборчого списку політичного об'єднання «Батьківщина».


Новообраний народний депутат склав присягу перед Верховною Радою.

Представники депутатських фракцій виступили з оголошеннями, заявами, повідомленнями, пропозиціями.

Народні депутати підтримали пропозицію головуючого про включення до порядку денного сесії ряду законопроектів.

Парламентарії заслухали Звіт про виконання Закону «Про Державний бюджет України на 2014 рік», який представила Міністр фінансів Наталія Яресько. Вона зазначила, що «уряд в 2014 рік забезпечив виконання та фінансування всіх гарантованих державою соціальних та фінансових зобов'язань, забезпечив збільшення фінансування оборони та безпеки, виконання всіх зовнішніх і внутрішніх зобов'язань по державному боргу і це все під час нелегальної анексії Криму, зовнішньої збройної агресії на Сході країни та торгівельних обмеженнях з боку Російської Федерації».

Н.Яресько доповіла загальні параметри макроекономічної ситуації у 2014-му році. Реальний ВВП на 14-й рік порівняно з 13-им роком зменшився на 6,8 відсотків, індекс промислової продукції - на 10,1 відсотків, в тому числі, в Донецькій області - на 31,5 відсотків, а в Луганській області - на 42 відсотки. За її словами, на виконання бюджету також вплинули девальваційні та інфляційні процеси. Середньозважений курс на міжбанківському ринку зріс майже удвічі - до 15,77 копійки за долар США станом на кінець 14-го року. Споживчі ціни зросли на 24,9 відсотків у вимірі до грудня попереднього року. Загострення політично та економічної ситуації, воєнні дії на сході країни обумовили необхідність проведення у березні секвестру бюджету, а у липні перерозподілу видатків на потреби оборони.

Міністр фінансів поінформувала про виконання дохідної частини Державного бюджету. «Планові показники доходів держбюджету були невиконані майже по всіх надходженнях, окрім податку на прибуток підприємств, трошки більше ніж 100 відсотків до плану, та акцизного податку з ввезених на територію України товарів, 101,6 відсотків до плану. Недовиконання планових показників доходів Загального фонду склало 11,3 мільярди гривень або 3,5 відсотків», - повідомила доповідачка.

Н.Яресько, підсумовуючи, ще раз наголосила, що попри складну економічну, політичну ситуацію в країні, збройний конфлікт на Сході, у 2014 році урядом були вжиті рішучі кроки щодо збалансування бюджету, його переорієнтації на потреби оборони з одночасним проведенням реформ у податковій та бюджетній сферах. Було забезпечено виконання соціальних зобов'язань, здійснені своєчасні виплати за борговими зобов'язаннями, налагоджено співпрацю з МВФ та іншими міжнародними інституціями, що дозволило забезпечити виконання державою своїх функцій та стабільне функціонування бюджетної сфери. При цьому було отримано дефіцит державного бюджету та державний борг в межах скорегованого граничного показника.

Міністр фінансів також зазначила, що звіт про виконання Закону «Про Державний бюджет на 2014 рік» було розглянуто на засіданні Комітету з питань бюджету і за результатами розгляду були напрацьовані пропозиції щодо усунення недоліків при плануванні та виконанні бюджетних показників.

Міністр фінансів відповіла на запитання народних депутатів.

Перший заступник голови Комітету з питань бюджету Василь Амельченко доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді звіт Кабінету Міністрів про виконання Закону «Про Державний бюджет України на 2014 рік» затвердити та надати відповідні доручення уряду щодо поліпшення управління бюджетними коштами.

В.Амельченко також зазначив, що за наслідками опрацювання Комітетом проекту постанови звернуто увагу на те, що несприятливий економічний стан та погіршення ситуації на грошово-кредитному ринку негативно вплинули на виконання Державного бюджету.

За словами співдоповідача, станом на 1 січня цього року податковий борг перед Державним бюджетом становив майже 21 мільярд гривень і зріс у 2 рази протягом минулого року, при цьому понад 3 мільярди гривень податкового боргу було списано. «Тому одним з першочергових завдань уряду має стати активізація роботи щодо скорочення податкового боргу з посиленням контролю за поверненням розстрочених і відстрочених сум та обмеженням щорічних списань податкової заборгованості», - наголосив В.Амельченко.

Перший заступник голови Комітету з питань бюджету також зазначив, що за підсумками виконання Державного бюджету дефіцит становив майже 5 відсотків ВВП. Від приватизації державного майна до Державного бюджету надійшло лише 500 тисяч гривень або менше 3 відсотків затвердженого показника, зазначено було компенсована відповідними збільшеннями державних запозичень. Внаслідок девальвації гривні та переважно боргового фінансування дефіциту Державного бюджету за минулий рік відбулось стрімке зростання боргу, загальний обсяг державного і гарантованого державного боргу становив більше 1 трильйона гривень або 70 відсотків ВВП при встановленому Бюджетним кодексом граничному рівні 60 відсотків.

В.Амельченко також повідомив про підготовлений Комітетом новий проект постанови щодо звіту уряду. Цим проектом передбачено не лише затвердити звіт Кабінету Міністрів, а й надати доручення уряду щодо врегулювання наявних проблем та поліпшення управління бюджетними коштами.

Голова Рахункової палати Роман Магута у співдоповіді зазначив, що виконання Державного бюджету у 2014 році відбувалося у надзвичайно складних економічних умовах, зумовлених як військовими діями на Сході країни так і суттєвим погіршенням умов зовнішньої торгівлі та скороченням інвестиційних і кредитних ресурсів.

Р.Магута також зазначив, що Рахункова палата в своїй діяльності акцентувала увагу не тільки на ефективності використання коштів Державного бюджету, а й на пошуку наявних резервів і збільшенні доходів за рахунок покращення адміністрування насамперед акцизного податку, орендної плати, користування надрів, надходжень від проведення грального бізнесу.

У сесійній залі відбулося обговорення звіту уряду, в якому взяли участь представники депутатських фракцій і груп.

Народні депутати за результатами голосування не підтримали проект постанови «Про звіт про виконання Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» за №2514-д.

Верховна Рада взяла Звіт до відома.

Головуючий повідомив, що фракції Радикальної партії і «Народного фронту» подали заяву про оголошення перерви або надання можливості для оголошення заяв.

Заяву фракції Радикальної партії зробив її голова Олег Ляшко. Він привернув увагу до «факту корупції, вчиненого міністром екології Ігорем Шевченком». О.Ляшко навів конкретні факти, які свідчать, що міністр І.Шевченко 8 червня, коли під Києвом сталася велика екологічна катастрофа, відпочивав за кордоном.

О.Ляшко вимагав від Генерального прокурора порушити кримінальну справу та негайно арештувати І.Шевченка, притягнути його до відповідальності і, таким чином, виконати настанови Президента по реальній боротьбі з корупцією.

Він також звернувся з вимогою до Прем'єр-міністра України невідкладно внести подання до Верховної Ради про звільнення Ігоря Шевченка з посади міністра екології.

Заяву фракції «Народний фронт» зробив народний депутат С.Пашинський. Він зазначив, що «здорові сили парламенту, фракція «Народного фронту» почала розслідувати корупційні оборудки, в тому числі того пана, про якого ми чули. Взамін ми почули з усіх «Інтерів», Шустерів і інших засобів масової інформації шоу. Що мається на увазі? Що начебто хтось вкрав нафтопродукти Курченка і спалив їх на Васильківській нафтобазі».

С.Пашинський повідомив, що він зареєстрував законопроект №2011, яким передбачається передача державним підприємствам УТНП арештованих нафтопродуктів на потреби Міністерства оборони поза бюджетним розписом. «І наша фракція вимагає поставити його зараз до включення до порядку денного, провести через комітет і в четвер проголосувати за основу і в цілому», - заявив він.

Народні депутати далі заслухали Міністра фінансів Наталію Яресько, яка доповіла проект постанови «Про Основні напрями бюджетної політики на 2016 рік». Вона зазначила, що Основні напрями бюджетної політики на 2016 рік розроблені відповідно до Програми діяльності Кабінету Міністрів, Коаліційної угоди, Стратегії сталого розвитку «Україна-2020» і ґрунтуються на положеннях програм співпраці з Міжнародним валютним фондом та іншими міжнародними фінансовими організаціями.

За її словами, під час підготовки проекту Державного бюджету України на 2016 рік враховуватимуться заходи з реалізації ефективної бюджетно-податкової політики, дотримання жорсткої фінансової дисципліни, підвищення рівня прозорості та раціональності бюджетного процесу, а також схвалені урядом плани імплементації актів законодавства Європейського Союзу.

Н.Яресько зазначила, що передумовами формування проекту Державного бюджету України на 2016 рік стане економічне відновлення, подолання бідності, сталий розвиток суспільства, забезпечення пріоритетного спрямування бюджетних коштів на розвиток озброєння та військової техніки, розроблення та впровадження їх нових зразків, проведення структурних реформ в основних галузях економіки і сферах діяльності, встановлення сприятливих умов для ведення бізнесу, здобуття енергонезалежності, розвиток освіти і науки.

Міністр фінансів доповіла про основні макропоказники, зокрема: валовий внутрішній продукт номінальний - 2 106,1 млрд. гривень; валовий внутрішній продукт реальний, темпи зростання - 102 відсотки; індекс споживчих цін (грудень до грудня попереднього року) - 109 відсотків; індекс цін виробників (грудень до грудня попереднього року) - 112 відсотків; рівень безробіття населення віком 15-70 років, визначений за методологією Міжнародної організації праці, - 9,9 відсотка; обмінний курс гривні до долара США (в середньому за період) - 22,5 гривні.

Н.Яресько зазначила, що основні прогнозні макропоказники можуть бути уточнені на основі зміни соціально-економічної ситуації у 2015 році, а також припущень прогнозу з урахуванням внутрішніх та зовнішніх ризиків. У разі прийняття Кабінетом Міністрів рішення про уточнення основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2016 рік вони будуть враховані під час підготовки проекту Державного бюджету України на 2016 рік.

Міністр фінансів назвала ключові завдання бюджетної політики на 2016 році, серед яких:

забезпечення збалансованості та стійкості бюджетної системи шляхом:

утримання граничного обсягу дефіциту державного бюджету в межах 3 відсотків валового внутрішнього продукту;

збереження з урахуванням податкового законодавства частки перерозподілу валового внутрішнього продукту через зведений бюджет на рівні не вищому, ніж враховано у Державному бюджеті України на 2015 рік;

фінансування дефіциту загального фонду державного бюджету переважно шляхом здійснення внутрішніх запозичень;

створення системи щодо управління ризиками державного боргу з метою запобігання піковим навантаженням на державний бюджет, розвитку вторинного ринку державних облігацій за рахунок проведення активних операцій з державним боргом з вільними коштами на єдиному казначейському рахунку;

скорочення боргового навантаження на економіку, в тому числі за підтримки міжнародного фінансування (переважно рефінансування боргу) та управління боргом, що дасть змогу зменшити виплати, пов'язані з обслуговуванням державного боргу в найближчі роки;

встановлення граничного обсягу надання державних гарантій на бюджетний період не більш як 5 відсотків доходів загального фонду державного бюджету за рішенням Кабінету Міністрів або на підставі міжнародних договорів України для кредитування проектів інвестиційного характеру на об'єктах, що мають загальнодержавне значення;

фінансування дефіциту спеціального фонду державного бюджету за рахунок кредитів (позик), що залучаються Україною від іноземних держав, банків і міжнародних фінансових організацій для виконання інвестиційних програм (проектів);

За словами доповідачки, до основних завдань також належить: забезпечення пріоритетного спрямування бюджетних коштів на оборону та правоохоронну діяльність, зокрема розвиток озброєння та військової техніки з урахуванням необхідності впровадження стандартів НАТО, проведення інтенсивної бойової підготовки військ з урахуванням досвіду, набутого під час проведення антитерористичної операції, облаштування кордону, забезпечення ефективної реалізації зовнішньої політики, зокрема з метою консолідації міжнародної підтримки територіальної цілісності і суверенітету України, а також відстоювання національних інтересів держави на міжнародній арені тощо.

Н.Яресько також доповіла про пріоритетні завдання податкової політики.

Міністр фінансів зазначила, що Державний бюджет на 2016 рік буде «досить складним».

Н.Яресько також повідомила, що під час підготовки Основних напрямів бюджетної політики на 2016 рік було опрацьовано близько 200 пропозицій. Більшість з них враховано Міністерством фінансів.

Перший заступник голови Комітету з питань бюджету Василь Амельченко повідомив, що Комітет схвалив проект постанови «Про Основні напрями бюджетної політики на 2016 рік» і рекомендує Верховній Раді прийняти проект постанови.

Відбулося обговорення проекту постанови, в якому взяли участь представники депутатських фракцій і груп. Більшість промовців у своїх виступах пропонували доопрацювати проект постанови. Вони висловили чимало зауважень до проекту постанови.

«Політика кредитів має бути замінена на політику інвестицій», - зазначив, зокрема, голова фракції «Блок Петра Порошенка» Юрій Луценко.

За словами представників інших фракцій цей документ має показати стандарти соціального життя на наступний рік. У виступах також наголошувалося на тому, що Основні напрями бюджетної політики на 2016 рік не дають стратегічних відповідей на виклики, які сьогодні стоять перед країною.

Промовці пропонували уряду «зайнятися економічним плануванням, визначити пріоритети». На думку представників фракцій, «уряду необхідно забезпечити зростання економіки і тим самим підвищити в першу чергу основні соціальні стандарти - зростання мінімальної заробітної плати і прожиткового мінімуму».

Головуючий, підсумовуючи, зазначив, що всі фракції висловили пропозиції щодо повернення проекту постанови на доопрацювання у Комітет з питань бюджету.

За результатами голосування проект постанови 232 голосування було направлено на доопрацювання.

Народні депутати далі розглядали законопроекти у першому читанні.

Проект Закону «Про внесення змін у додаток 2 до Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України» №2771 доповів перший заступник Міністра оборони Іван Руснак. Він обґрунтував прийняття законопроекту необхідністю врегулювати питання передачі бойових прапорів військових частин, що розформовуються, і старих бойових прапорів (пошкоджених або які від часу постаріли і підлягають заміні).

За словами доповідача, положенням про порядок вручення бойових прапорів військовим частинам Збройних Сил України, їх зберігання та утримання Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України передбачено, що «старі бойові прапори військових частин з орденами, грамотами та історичними довідками за узгодженням з Міністерством оборони України можуть бути передані на зберігання до музею (кімнати) Бойової Слави військових частин або місцевих музеїв для відкритої експозиції лише через меморіальний комплекс «Український музей історії Великої Вітчизняної війни 1941-1945 років». Музею з такою назвою в Україні не існує, а є Меморіальний комплекс «Національний музей історії Великої Вітчизняної війни 1941-1945 років».

І.Руснак зазначив, що такий порядок передачі бойових прапорів був доречним, доки не було засновано і розбудовано Міністерством оборони України власного музею - Центрального музею Збройних Сил України.

Бойові прапори військових частин та інших структурних підрозділів Збройних Сил України, які вручалися з 1991 року, повинні передаватися до Національного військово-історичного музею України - профільного музейного закладу Міністерства оборони України, а бойові прапори військових частин, які брали участь у Другій світовій війні, - до Меморіального комплексу «Національний музей історії Великої Вітчизняної війни 1941-1945 років».

Голова Комітету з питань національної безпеки і оборони Сергій Пашинський доповів рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу та в цілому.

Співдоповідач також зазначив, що прийняття законопроекту сприятиме збереженню бойових прапорів Збройних Сил України та активізації військово-патріотичного та культурного виховання громадян України.

Верховна Рада 254 голосами прийняла законопроект за основу та в цілому.

Парламентарії розглянули і прийняли за основу законопроекти «Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» щодо забезпечення діяльності фондів соціального страхування у період реорганізації» №2775 і «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прозорості власності засобів масової інформації, а також реалізації принципів державної політики в сфері телебачення і радіомовлення» №1831.

Головуючий закрив ранкове засідання.

На вечірньому засіданні продовжили розгляд законопроектів у першому читанні.

Проект Закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо врегулювання збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з ювелірних виробів)» №1911 доповіла народний депутат Олександра Кужель. Вона зазначила, що проектом пропонується замість діючого з 01.01.2015р. збору при клеймуванні запровадити збір на обов'язкове державне пенсійне страхування за ставкою 1% доходу, одержаного від операцій з виготовлення ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння, оптової, роздрібної, комісійної торгівлі зазначеними виробами.

Голова підкомітету Комітету з питань бюджету Костянтин Іщейкін доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

За результатами голосування законопроект не набрав голосів для прийняття.

Проект Закону «Про внесення зміни до пункту 3 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України (щодо розвитку автомобільних доріг державного значення)» №2940 доповів народний депутат Анатолій Матвієнко. Він зазначив, що після ліквідації дорожнього фонду та з моменту спрямування акцизного збору за паливо-мастильні матеріали до загального фонду державного бюджету роботи щодо будівництва, реконструкції та капітального ремонту доріг загального користування державного значення в Україні за бюджетні кошти практично не ведуться. Так на 2015 рік на ці цілі не передбачено жодної копійки.

В даний час проекти будівництва та реконструкції доріг можуть реалізовуватися, в основному, в межах спільних ініціатив з міжнародними фінансовими інституціями.

А.Матвієнко зазначив, що метою проекту є збільшення інвестиційної привабливості інфраструктурних проектів (які стосуються ремонту або реконструкції автомобільних доріг), з метою мінімізації прямих витрат з Державного та місцевих бюджетів.

Законопроектом пропонується внести зміни до законодавства, яке регулює надання державних (місцевих) гарантій, зокрема, надати можливість не застосовувати обмеження на надання державних та/або місцевих гарантій у разі забезпечення виконання боргових зобов'язань, отриманих для реалізації проекти розвитку автомобільних доріг державного значення.

Комітет з питань бюджету, рішення якого щодо законопроекту доповів голова підкомітету Андрій Гордєєв, рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект за основу та в цілому.

Народні депутати 233 голосами прийняли законопроект за основу.

Верховна Рада прийняла за основу та в цілому проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення прозорості видобувних галузей в Україні» №2591. Законом передбачено, що органи, які здійснюють державне управління у галузі геологічного вивчення, використання і охорони надр, зобов'язані надавати та публікувати інформацію про стан геологічного вивчення, використання і охорони надр, а надрокористувачі мають перейти на звітування відповідно до міжнародних стандартів звітності.

Парламентарії далі розглянули проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо забезпечення функціонування місцевого самоврядування)» №2639.

Автор законопроекту народний депутат Максим Бурбак, обґрунтовуючи необхідність прийняття законопроекту, нагадав, що з 1 квітня 2015 року по 31 грудня 2015 року забороняється виплата пенсії у період роботи особам на посадах, які дають право на призначення пенсії або щомісячного довічного грошового утримання у порядку та на умовах передбачених законами «Про статус народного депутата України», «Про державну службу», «Про прокуратуру», «Про судоустрій та статус суддів».

За словами доповідача, сьогодні застосування цієї норми до посадових осіб органів місцевого самоврядування, які перебувають на виборних посадах, потягнуло за собою ряд проблем та негативно вплинуло на роботу місцевих органів влади.

«За останній час велика кількість голів сільських, селищних, міських рад написали заяви на звільнення зі служби у зв'язку з виходом на пенсію. І що найгірше - ця тенденція продовжується. Таким чином, громада втрачає законно обраного нею представника, місцеві ради залишаються без голів, що викликає політичний резонанс. Адже, дострокове припинення повноважень особами, які перебувають на виборних посадах, тягне за собою необхідність проведення позачергових виборів сільських, селищних, міських голів у різних областях України, що є неможливим в умовах сьогодення, зважаючи на дефіцит коштів у державі та проведення чергових місцевих виборів вже у жовтні поточного року», - зазначив народний депутат.

М.Бурбак запропонував скасувати тимчасову заборону на виплату призначених пенсій посадовим особам місцевого самоврядування, які працюють на виборних посадах, до складення ними своїх повноважень після проведення чергових місцевих виборів у 2015 році.

Голова Комітету з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення Людмила Денісова доповіла рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу та в цілому.

За результатами голосування законопроект не набрав голосів для прийняття.

Народні депутати розглянули і за результатами голосування не підтримали законопроект «Про внесення змін до деяких законів України (щодо поновлення гарантій пенсійного забезпечення виборним особам місцевого самоврядування та науковим працівникам)» №2554.

Верховна Рада прийняла за результатами розгляду у першому читанні за основу проекти законів «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо встановлення відповідальності за злочини проти військовослужбовців Державної прикордонної служби, Збройних Сил, Національної гвардії, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Управління державної охорони України» №1174; «Про внесення змін до Кримінального кодексу України (щодо удосконалення захисту професійної діяльності журналістів)» №1630; «Про внесення змін до деяких законів України (щодо підвищення рівня соціального захисту військовослужбовців та членів» №2406.

Перший заступник Голови Верховної Ради України Андрій Парубій закрив вечірнє засідання.

За матеріалами Інформаційного управління ВР України



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Враг продолжает атаковать нашу страну с воздуха: двумя баллистическими ракетами Искандер М 16 ударными беспилотниками типа «шахед»

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.