​Пленарні засідання Верховної Ради України 28 лютого 2019 року

Голова Верховної Ради України А.Парубій після реєстрації народних депутатів відкрив ранкове засідання. А.Парубій наголосив, що «сьогодні на порядку денному надзвичайно важливі питання. Сьогодні ми маємо розглянути проект Постанови про попередній звіт Тимчасової слідчої комісії для проведення розслідування відомостей щодо нападів на Катерину Гандзюк та інших громадських активістів та ряд важливих питань для наших міжнародних відносин, зокрема, кілька ратифікацій між Урядом України та Урядом Держави Катар».


У порядку денному також питання внесення змін до Державного бюджету України, яке передбачає фінансування місцевих громад.

А.Парубій відзначив, що сьогодні також «ми нарешті перейдемо до розгляду проекту Закону про засади функціонування української державної мови як державної - фундаментального для Української держави і для українського народу закону».

Головуючий звернувся до тих, хто планує сьогодні блокувати трибуну, зі словами, що у них «нічого не вдасться».

А.Парубій закликав народних депутатів налаштуватися на роботу.

Головуючий нагадав, що учора було розпочато розгляд законопроекту про медіацію. Народні депутати продовжили розгляд правок до проекту Закону про медіацію №3665.

Після завершення розгляду правок голова підкомітету Комітету з питань правової політики та правосуддя Ігор Алексєєв зачитав узгоджені правки до законопроекту.

За результатами голосування законопроект не набрав необхідної кількості голосів для прийняття у другому читанні та в цілому і був відхилений.

Головуючий надав слово для заяви представникам фракцій, які вимагали оголосити перерву, народним депутатам Максиму Бурбаку, Віктору Галасюку, Юлії Тимошенко.

До порядку денного включено проект Закону про ратифікацію Угоди між Урядом України та Урядом Держави Катар про уникнення подвійного оподаткування та запобігання податковим ухиленням стосовно податків на доходи і Протоколу до неї №0202.

Народні депутати розпочали розгляд проект Постанови про попередній звіт Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України для проведення розслідування відомостей щодо нападів на Катерину Гандзюк та інших громадських активістів №10020.

Попередній звіт доповів Голова Тимчасової слідчої комісії Борислав Береза.

Б.Береза зазначив, що ТСК вбачає за необхідне продовжити перевірку наведених у Звіті кримінальних проваджень, викликати слідчих та процесуальних керівників для надання пояснень, встановити наявність або відсутність фактів порушень строків проведення досудового розслідування, підстав таких порушень, причин відсутності результатів досудового розслідування, встановити результати службових розслідувань.

Б.Береза відповів на запитання народних депутатів.

Зі співдоповіддю виступив Генеральний прокурор Юрій Луценко.

Ю.Луценко звернув увагу на ті проблеми, які має слідство по цьому та тисячам інших справ по вбивству, і звернувся до народних депутатів з проханням законодавчо врегулювати ці проблеми.

Генеральний прокурор відповів на запитання парламентаріїв.

В обговоренні попереднього звіту взяли участь представники депутатських фракцій і груп та народні депутати.

290 голосами проект Постанову прийнято в цілому.

Прийнято Постанову «Про попередній звіт Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України для проведення розслідування відомостей щодо нападів на Катерину Гандзюк та інших громадських активістів».

Верховна Рада України взяла до відома попередній звіт Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України для проведення розслідування відомостей щодо нападів на Катерину Гандзюк та інших громадських активістів.

Постановою з метою подальшого розслідування відомостей щодо фактів нападів на Катерину Гандзюк та інших громадських активістів продовжено роботу Тимчасової слідчої комісії на 3 (три) місяці відповідно до завдань, передбачених Постановою Верховної Ради 06 листопада 2018 року № 2605-VIII.

Верховна Рада України звертає увагу Кабінету Міністрів України, Генеральної прокуратури України, Національної поліції України, Служби безпеки України на необхідність оперативно реагувати на звернення та повідомлення громадських активістів, що містять факти нападів на них.

Постановою Верховна Рада рекомендує Кабінету Міністрів України, Генеральній прокуратурі України, Службі безпеки України, Міністерству внутрішніх справ України, Національній поліції України, іншим органам державної влади, сприяти діяльності Тимчасової слідчої комісії та забезпечити її інформацією, матеріалами та документами, які стосуються предмету діяльності Тимчасової слідчої комісії з додержання строків, установлених статтею 19 Закону України «Про статус народного депутата України».

Проект Постанови зареєстровано за №10020.

У пленарному засіданні оголошено перерву на 30 хвилин.

Після перерви головуючий повідомив, що після розгляду наступного питання - законопроекту №7473 буде розглядатися проект Постанови про невідкладне розслідування фактів, оприлюднених у засобах масової інформації щодо зловживань в Державному концерні «Укроборонпром» та причетності до цього посадових осіб.

Народні депутати почали розгляд у першому читанні проекту Закону про внесення змін до Митного кодексу України (щодо деяких питань виконання Глави 5 Розділу IV Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони за №7473.

Законопроект доповіла Міністр фінансів Оксана Маркарова.

Голова Комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна доповіла рішення Комітету, який рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Народні депутати виступили в обговоренні проекту.

234 голосами законопроект прийнято за основу.

Прийнято за основу проект Закону «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо деяких питань виконання Глави 5 Розділу IV Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони».

Законопроектом пропонується запровадити в Україні інститут авторизованого економічного оператора.

Згідно з проектом, статус авторизованого економічного оператора надається виключно підприємству, яке є резидентом та перебуває на обліку в органах доходів і зборів згідно із статтею 455 цього Кодексу, шляхом видачі сертифіката авторизованого економічного оператора.

Статус авторизованого економічного оператора визнається на всій митній території України.

Підприємству можуть бути видані такі види сертифіката авторизованого економічного оператора:

1) на спрощення митних процедур;
2) про безпеку та надійність.

Підприємство самостійно обирає вид сертифіката авторизованого економічного оператора, який воно бажає отримати, з урахуванням вимог цього Кодексу.

Сертифікат авторизованого економічного оператора може отримати підприємство, яке виконує будь-яку роль в міжнародному ланцюгу постачання товарів (виробник, експортер, імпортер, митний представник, перевізник, експедитор, утримувач митного складу).

Законопроектом пропонується встановити, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, розміщує на своєму офіційному веб-сайті та підтримує в актуальному стані інформацію про:

найменування підприємства, якому надано статус авторизованого економічного оператора;

вид сертифіката авторизованого економічного оператора, який видано підприємству, та дату його видачі.

Відповідні зміни передбачається внести до Митного кодексу України.

Проект Закону зареєстровано за №7473.

До порядку денного для прийняття рішення включено проект Закону про ратифікацію Багатосторонньої конвенції про виконання заходів, які стосуються угод про оподаткування, з метою протидії розмиванню бази оподаткування та виведенню прибутку з-під оподаткування №0216, три законопроекти про внесення змін до Закону України «Про застосування трансплантації анатомічних матеріалів людині» за №№9461, 9461-1, 9461-д, законопроект про режим спільного транзиту №9532.

Народні депутати розглянули питання ратифікації.

240 голосами в цілому прийнято проект Закону про ратифікацію Угоди між Урядом України та Урядом Держави Катар про уникнення подвійного оподаткування та запобігання податковим ухиленням стосовно податків на доходи і Протоколу до неї №0202.

Прийнято Закон «Про ратифікацію Угоди між Урядом України та Урядом Держави Катар про уникнення подвійного оподаткування та запобігання податковим ухиленням стосовно податків на доходи і Протоколу до неї».

Законом ратифіковано Угоду між Урядом України та Урядом Держави Катар про уникнення подвійного оподаткування та запобігання податковим ухиленням стосовно податків на доходи і Протокол до неї, вчинені 20 березня 2018 року в м. Доха, які набирають чинності з дати отримання останнього письмового повідомлення про завершення Договірними Державами всіх внутрішньодержавних процедур, необхідних для набрання ними чинності.

Проект Закону зареєстровано за №0202.

Прийнято Закон «Про ратифікацію Угоди про сприяння та взаємний захист інвестицій між Урядом України та Урядом Держави Катар».

Верховна Рада України ратифікувала Угоду про сприяння та взаємний захист інвестицій між Урядом України та Урядом Держави Катар, учинену 20 березня 2018 року в м. Доха, яка набирає чинності з дати отримання Договірними Сторонами останнього письмового повідомлення про виконання ними внутрішньодержавних процедур, необхідних для набрання чинності зазначеною Угодою.

Проект Закону зареєстровано за №0215.

Народні депутати розглянули проект Постанови про невідкладне розслідування фактів, оприлюднених у засобах масової інформації щодо зловживань в Державному концерні «Укроборонпром» та причетності до цього посадових осіб» №10104.

Прийнято Постанову «Про невідкладне розслідування фактів, оприлюднених у засобах масової інформації щодо зловживань в Державному концерні «Укроборонпром» та причетності до цього посадових осіб».

Верховна Рада України встановила, що повноваження Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України для проведення розслідування відомостей щодо фактів розкрадання в Збройних Силах України та підриву обороноздатності держави у період з 2004 по 2017 роки (далі - Тимчасова слідча комісія) розповсюджуються на будь-які правопорушення в оборонній сфері, в тому числі в 2018 - 2019 роках.

Постановою доручено Тимчасовій слідчій комісії невідкладно провести розслідування за матеріалами, які були оприлюднені в засобах масової інформації з приводу закупівлі запчастин, комплектуючих та обладнання для підприємств ДК «Укроборонпром».

Тимчасовій слідчій комісії також доручено провести публічне засідання спільно з представниками Генеральної прокуратури України, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, Національного антикорупційного бюро України, Міністерства оборони України, ДК «Укроборонпром» та інших посадових осіб щодо розслідування оприлюднених в ЗМІ фактів зловживань в оборонній сфері.

Проект Постанови зареєстровано за №10104.

Народні депутати розглянули та ухвалили рішення ще щодо кількох законопроектів.

Прийнято Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо застосування трансплантації анатомічних матеріалів людині».

Законом визначено, що до початку роботи ЄДІСТ, але не пізніше 1 січня 2020 року положення цього Закону щодо використання вказаної системи для організація надання медичної допомоги із застосуванням трансплантації не застосовуються. Натомість організація трансплантації здійснюється на основі інформації, що міститься на паперових носіях.

Законом встановлено, що до початку роботи ЄДІСТ та протягом наступних трьох місяців з дня початку її роботи рішення про можливість або не можливість застосування трансплантації реципієнту анатомічного матеріалу від донора-трупа приймається консиліумом лікарів закладу охорони здоров’я, до листа (списку) очікування якого включено реципієнта, в порядку черговості згідно такого листа (списку) очікування.

Законом встановлено, що до визначення кваліфікаційних характеристик трансплант-координаторів в закладах охорони здоров’я можливо призначення відповідним наказом осіб, які виконуватимуть такі функції.

Документом також внесено зміни, якими:

знято повноваження замовника медичних послуг з центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері надання медичної допомоги із застосуванням трансплантації та здійснення діяльності, пов’язаної з трансплантацією.

доповнено перелік суб’єктів організацій та надання медичної допомоги із застосуванням трансплантації та здійснення діяльності, пов’язаної з трансплантацією Національною службою здоров’я України, оскільки саме НСЗУ виконуватиме функцію замовника медичних послуг з трансплантації, як високоспеціалізованої медичної послуги, з 01.01.2020 року згідно Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговуванням населення»;

термін «діяльність, пов’язана з трансплантацією», до якої відноситься вилучення, перевезення, зберігання анатомічних матеріалів, трансплант-координація, визначено як медичну послугу, що дасть можливість оплачувати такі послуги НСЗУ в рамках гарантованого пакету медичних послуг;

розширено перелік осіб, які є близькими родичами, доповнивши такий перелік двоюрідними братами і сестрами, дядьком, тіткою, племінниками, що дозволить розширити коло осіб для родинного донорства;

передбачено, що сімейний лікар може отримувати згоди на посмертне донорство та матиме право вносити таку інформацію до Єдиної державної інформаційної системи трансплантації;

визначено можливість донорства кісткового мозку від повнорідних братів або сестер віком до 18 років;

конкретизовано, що дозволяється лише міжнародний обмін анатомічними матеріалами, а щодо гемопоетичних стовбурових клітин - дозволяється їх купівля - продаж;

передбачено внесення змін до статті 290 Цивільного кодексу України, надавши право на донорство гемопоетичних стовбурових клітини у випадках, передбачених законом, особам віком до 18 років.

Проект Закону зареєстровано за №9461-д.

Прийнято за основу проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» щодо визначення територіальної підсудності судових справ, підсудних розташованим на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя судам, та підслідності кримінальних правопорушень, вчинених на тимчасово окупованій території».

Законопроектом пропонується внести зміни до частини першої та частини другої статті 12 Закону «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», якими передбачається замінити назви ліквідованих судів на новостворені відповідно до указів Президента України та визначити підслідність кримінальних правопорушень, вчинених на тимчасово окупованій території, в загальному порядку, визначеному КПК України.

Проект Закону зареєстровано за №9331.

Прийнято Закон «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік».

Законом врегулювано бюджетні правовідносини між державним та місцевими бюджетами у 2019 році та відповідно уточнено показники міжбюджетних трансфертів, передбачених у Державному бюджеті України на 2019 рік.

Проект Закону зареєстровано за №9476.

Головуючий закрив ранкове засідання.

Після відкриття вечірнього засідання головуючий надав слово народному депутату Віктору Галасюку, який виступив із заявою від двох фракцій.

Народні депутати розглянули питання екологічної політики.

У другому читанні вони розглянули проект Закону про Основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року №8328.

Законопроект та рішення Комітету щодо нього доповів голова підкомітету Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи Іван Рибак.

Доповідач зазначив, що законопроект спрямований на перегляд основних стратегічних завдань державної екологічної політики у зв'язку із підписанням Угоди про асоціацію України з ЄС та забезпечення поетапного наближення природоохоронного законодавства до відповідних директив ЄС.

І.Рибак повідомив, що до законопроекту внесено 206 пропозиції та поправок народних депутатів, з них пропонується врахувати (у тому числі частково та редакційно) - 136, відхилити - 70.

Комітет рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект у другому читанні та в цілому.

Народні депутати розглянули правки до законопроекту і 241 голосом прийняли його у другому читанні та в цілому.

Прийнято Закон «Про Основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року».

Законом затверджено Основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року.

У «Загальних положеннях» Стратегії дано аналіз стану окремих сфер навколишнього природного середовища («якість атмосферного повітря»; «зміна клімату»; «охорона вод», «охорона земель і ґрунтів», «охорона лісів»; «надра»; «надзвичайні ситуації», «екологічні проблеми Донбасу» та ін.); визначено мету, засади, принципи та інструменти державної екологічної політики; стратегічні цілі та завдання; етапи її реалізації; очікувані результати виконання тощо.

Законом визнано таким, що втратив чинність, Закон України «Про Основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2020 року».

Закон прийнято з техніко-юридичними правками.

Проект Закону зареєстровано за №8328.

Проект Закону про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів №9253 доповів Міністр екології та природних ресурсів Остап Семерак.

Голова підкомітету Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи Іван Рибак доповів рішення Комітету, який рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

243 голосами законопроект прийнято за основу.

Прийнято за основу проект Закону «Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів».

Законопроектом пропонується визначити правові та організаційні засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів.

Проект спрямований на виконання зобов’язань України за Угодою про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони» (далі – Угода про асоціацію).

Документом передбачається, зокрема, визначити: сферу його дії; склад законодавства у сфері моніторингу, звітності та верифікації; органи державного управління та їх повноваження; порядок організації та здійснення моніторингу, звітності та верифікації; адміністративні послуги у цій сфері; права та обов’язки оператора й верифікатора; а також запровадити спеціальну адміністративну відповідальність за порушення вимог законодавства у відповідній сфері тощо.

Проект Закону зареєстровано за №9253.

Народні депутати розглянули проект Закону про озоноруйнівні речовини та фторовані парникові гази № 9082.

240 голосами законопроект прийнято за основу.

Прийнято за основу проект Закону «Про озоноруйнівні речовини та фторовані парникові гази».

Законопроектом пропонується врегулювати відносини щодо виробництва, імпорту, експорту, зберігання, використання, розміщення на ринку та поводження з озоноруйнівними речовинами, фторованими парниковими газами та товарами, що їх містять або можуть містити, використання яких впливає на озоновий шар та на рівень глобального потепління.

Проектом, зокрема, передбачається визначити: органи державного управління у сфері регулювання контрольованих речовин та їх повноваження; засади регулювання операцій із такими речовинами (ведення Єдиного державного реєстру операторів контрольованих речовин, їх використання та знешкодження тощо); умови отримання кваліфікаційного документа (свідоцтва) на здійснення відповідної діяльності; особливості маркування товарів та обладнання, що містять контрольовані речовини; вимоги до обліку, звітування та контролю у цій сфері.

Документом пропонується запровадити адміністративну відповідальність за порушення правил щодо недопущення та запобігання витокам та викидам озоноруйнівних речовин та фторованих парникових газів, у зв’язку з чим відповідні зміни вносяться до Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Положення законопроекту спрямовані на створення сприятливих правових, організаційних умов для виконання Україною міжнародних зобов’язань у сфері охорони озонового шару та запобігання зміні клімату, а також адаптацію законодавства України до законодавства ЄС.

Проект Закону зареєстровано за №9082.

Парламентарії підтримали пропозицію головуючого про перенесення розгляду законопроектів №9474, №6235.

Народні депутати розглянули законопроект про внесення змін до розділу ІI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо зменшення дефіциту брухту чорних металів на внутрішньому ринку» №9474.

234 голосами законопроект прийнято за основу та в цілому.

Прийнято Закон «Про внесення змін до розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення»« Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо зменшення дефіциту брухту чорних металів на внутрішньому ринку».

Законом тимчасово, строком на шість календарних років (замість діючих трьох календарних років) підвищено ставки вивізного (експортного) мита на відходи та брухт чорних металів - до 58 євро за 1 тонну (замість діючих 42 євро за 1 тонну).

Проект Закону зареєстровано за №9474.

Народні депутати розглянули правки до проекту Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо технічних регламентів та оцінки відповідності» №6235.

За результатами голосування законопроект відхилено.

Головуючий надав слово голові фракції «Блок Петра Порошенка» Артуру Герасимову, який виступив із заявою від двох фракцій.

Із заявами від двох фракцій також виступили народні депутати Сергій Соболєв і Олександр Вілкул.

Головуючий оголосив до розгляду проект Закону про забезпечення функціонування української мови як державної №5670-д.

Законопроект доповідає Голова Комітету з питань культури і духовності Микола Княжицький.

Він наголосив, що «цей Закон нікого не розділяє, а об’єднує суспільство. Він задовольняє потреби мільйонів українців, які насильно русифіковувалися, а зараз хочуть вивчати українську мову, які люблять свою мову, які просять нас прийняти цей Закон. Він жодним чином не ображає права національних меншин».

М.Княжицький зазначив, що протягом шести місяців Уряд подасть закон про захист інших мов, інших національних меншин.

До законопроекту надійшло 2082 пропозиції, 1233 з яких відхилено, інші враховано повністю, частково або в редакції Комітету.

М.Княжицький повідомив, що Комітет з питань культури і духовності: рекомендує Верховній Раді України прийняти законопроект у другому читанні та в цілому в редакції, запропонованій Комітетом, з техніко-юридичними правками.

Народні депутати переглянули короткий відеофільм, присвяченій українській мові.

Після закінчення виступу голови Комітету з питань культури і духовності головуючий привітав народних депутатів з початком розгляду цього законопроекту і закрив вечірнє засідання.

За матеріалами Інформаційного управління ВР України

Фото з прямої трансляції на каналі «Рада»



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у новому воєнному зведенні на 22 листопада обговорив наступні актуальні фронтові теми:

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.