​Пленарне засідання Верховної Ради України 18 червня 2020 року

Голова Верховної Ради України Дмитро Разумков відкрив ранкове засідання. Головуючий нагадав, що до повноважень Верховної Ради належить розгляд та прийняття рішення щодо схвалення Програми діяльності Кабінету Міністрів.


Головуючий поінформував про порядок розгляду питання і надав слово для виступу Прем'єр-міністру України Денис Шмигалю, який представив Програму діяльності Кабінету Міністрів України.

Денис Шмигаль зазначив: «Уряд показав, що може опанувати, разом з Україною, коронакризу - тепер ми пропонуємо план розвитку країни».

За його словами, програма направлена на підтримку українського виробника, малого і середнього бізнесу, енергетиків і фермерів, реалізацію оновленої медичної реформи і зміну пенсійної системи, здешевлення кредитів і підвищення соціальних стандартів. «Це підтримка великої кількості кроків, які ми будемо робити, аби отримати спільний результат. Затвердження нашої програми - це виконання наших з вами зобов’язань перед українськими громадянами, виконання курсу Президента України Володимира Зеленського», - зауважив Прем’єр-міністр і додав, що «Програма діяльності - це новий суспільний договір з людьми, закріплення нашої відповідальності саме перед українцями».

Денис Шмигаль наголосив, що ні йому, ні Уряду не потрібен імунітет. «Ми можемо і будемо працювати ефективно без жодних імунітетів», - пообіцяв він.

Прем’єр-міністр також підкреслив, що Уряду і Парламенту потрібна спільна дорожня карта і «потрібна взаємодія двох ключових гілок влади», зазначивши, що запропонована Програма і є такою дорожньою картою.

Доповідач поінформував, що середньострокові і довгострокові пріоритети включають 19 пунктів, 82 підпункти, загальна кількість очікуваних результатів - 320 позицій.

«Програма діяльності Уряду підкріплена Програмою відновлення економіки, а також буде розширена Планом дій Уряду, де будуть представлені цифри і конкретні нормативно-правові акти і виконавці», - сказав очільник Уряду.

Найбільше підпунктів сформовано по блоку економічної політики. За словами Прем’єр-міністра: «Ми будемо реалізовувати нову економічну філософію щодо пріоритетності українського виробника та українського бізнесу. Ми говоримо про новий період українського націоналізму», - сказав Денис Шмигаль і окреслив основні завдання Уряду на цьому напрямку.

Прем’єр-міністр наголосив на важливості розвитку регіонів та реформи децентралізації і пообіцяв до кінця року розробити новий територіально-адміністративний устрій України.

Також, за його словами, планується провести місцеві вибори, змінити медицину, підвищити пенсії, розширювати будівництво інфраструктури.

На думку Дениса Шмигаля: «Програма діяльності Уряду сьогодні - це можливість продемонструвати єдність політикуму та турботу про наших людей». Спільна мета за його словами: «Сильна економіка, створення справжнього середнього класу в Україні, потужна армія, прогресивна освіта, ефективна медицина та інші завдання, прописані у сьому стратегічному документі».

Прем’єр-міністр звернувся до народних депутатів з проханням підтримати Програму діяльності Уряду.

Денис Шмигаль відповів на запитання народних депутатів.

В обговоренні питання взяли участь представники депутатських фракцій і груп та народні депутати.

Із заключним словом виступив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль.

За результатами обговорення головуючий поставив на голосування проект Постанови про Програму діяльності Кабінету Міністрів України. Народні депутати не підтримали проект Постанови («за» - 207 голосів).

Звіт про виконання Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» представив Міністр фінансів Сергій Марченко.

Заступник Голови Комітету з питань бюджету Олександр Трухін повідомив, що Комітет розглянув Звіт та висновки Рахункової палати.

О.Трухін доповів рішення Комітету, який рекомендує Верховній Раді за результатами заслуховування Звіту прийняти проект Постанови №3269-д.

Цим проектом постанови передбачається затвердити Звіт за доходами в сумі 998.344,9 млн грн, видатками 1.075.122,1 млн грн, обсягом повернення кредитів7.303,4 млн грн, обсягом надання кредитів 11.519,9 млн грн, з дефіцитом у сумі 80.993,7 млн грн. При цьому матеріали Звіту подані у повному обсязі відповідно до переліку складових частин річного звіту про виконання закону про державний бюджет, визначеного частиною другою статті 61 Кодексу. У Комітеті проаналізовано вищевказані документи, а також інші матеріали Рахункової палати за результатами здійснених нею заходів державного зовнішнього фінансового контролю (аудиту), інформацію Міністерства фінансів, Державної казначейської служби, інших органів влади щодо виконання державного і місцевих бюджетів у 2019 році.

Голова Рахункової палати Валерій Пацкан у виступі дав оцінку представленому Міністром фінансів Звіту про виконання Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік».

Він зазначив: «Загальна оцінка така - Уряд не забезпечив виконання Державного бюджету у 2019 році».

В обговоренні Звіту взяли участь представники депутатських фракцій і груп.

За результатами обговорення 237 голосами було прийнято проект Постанови №3269-д.

Верховна Рада 318 голосами «за» прийняла Проект Постанови про внесення змін до пункту 2 Постанови Верховної Ради України «Про структуру апарату Верховної Ради України» №3661.

Народні депутати розглянули питання про дострокове припинення повноважень окремих народних депутатів України.

Верховна Рада прийняла Постанову про дострокове припинення повноважень народного депутата України Бєлькової О.В. №3674 («за» - 343 голоси).

Народні депутати не підтримали проект Постанови про дострокове припинення повноважень народного депутата України Вакарчука С.І. №3673 («за» - 175 голоси).

У пленарному засіданні оголошено перерву на 30 хвилин.

Після закінчення перерви головуючий надав слово Голові Комітету з питань прав людини, деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій у Донецькій, Луганській областях та Автономної Республіки Крим, міста Севастополя, національних меншин і міжнаціональних відносин Дмитру Лубінцю, який поінформував про засідання Комітету з питань прав людини та про відношення до українського парламенту з боку представників Державної судової адміністрації.

Головуючий запропонував розглянути сьогодні проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань завершення 2019/2020 навчального року №3669. Він зазначив, що це пропозиція депутатських фракцій і груп.

296 голосами пропозиція була підтримана.

Наступним голосуванням 300 голосами законопроект було включено до порядку денного.

Законопроект доповів Представник Президента України у Верховній Раді Руслан Стефанчук. Він зазначив, що метою і завданням прийняття цього законопроекту є мінімізація ризиків захворювання на коронавірусну хворобу (COVID-19) під час оцінювання результатів навчання учнів (студентів), які завершують здобуття повної загальної середньої освіти, та уможливлення отримання ними в установленому законодавством порядку документів про здобуття повної загальної середньої освіти.

Проект передбачає зміну норми Закону України «Про освіту» щодо визначення Урядом в умовах карантину тривалості навчального року, а також надання учням (студентам), які завершують здобуття повної загальної середньої освіти, права вибору виду оцінювання їхніх результатів навчання - шляхом річного оцінювання, або державної підсумкової атестації, або державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання.

Р.Стефанчук звернувся до народних депутатів з проханням прийняти законопроект за основу і в цілому.

Голова Комітету з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак доповів рішення Комітету, який рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект за основу та в цілому.

Народні депутати взяли участь обговоренні законопроекту.

356 голосами «за» законопроект було прийнято за основу та в цілому.

358 голосами народні депутати підтримали пропозицію про підписання Головою Верховної Ради України прийнятого Закону та його невідкладне направлення на підпис Президенту України.

Народні депутати розглянули правки до підготовленого до другого читання законопроекту про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» №3509.

331 голосом «за» законопроект прийнято у другому читанні і в цілому.

Проект Закону про народовладдя через всеукраїнський референдум №3612 доповів Представник Президента України у Верховній Раді Руслан Стефанчук.

Доповідач зазначив, що Президент України Володимир Зеленський неодноразово наголошував на пріоритетності унормування законодавчих питань, які стосуються народовладдя. Саме тому Главою держави внесено на розгляд парламенту та визначено ним як невідкладний проект Закону України про народовладдя через всеукраїнський референдум №3612.

«Ситуація, яка сьогодні існує, вона зводиться до того, що, на превеликий жаль, після визнання неконституційним у 2018 році Закон України «Про всеукраїнський референдум» народ України взагалі не має правової можливості щодо реалізації права на народовладдя шляхом всеукраїнського референдуму. Саме у зв'язку з цим була створена робоча група, яка відкрито, з обговоренням напрацювала законопроект про народовладдя через всеукраїнський референдум», - зауважив Р.Стефанчук.

Доповідач відзначив, що у цьому проектів «насамперед були визначені чотири основних складових предмету всеукраїнського референдуму. До них віднесені - це затвердження Закону про внесення змін до розділів І, ІІІ і ХІІІ Конституції України. Далі. Питання загальнодержавного значення. Наступне. Питання про зміну території України як конституційна норма, яка передбачена в 73 статті Конституції. А також питання втрати чинності законом України або окремими його положеннями.

Водночас одразу, щоб зупинити всі маніпуляції, які тривалий час ллються з екранів наших телевізорів, ми на робочій групі напрацювали чотири основних запобіжники для того, щоб не допустити будь-яких махінацій, варіацій, пов'язаних зі зміною території України. Зокрема, ми вказали в законопроекті, що суперечить… не можуть бути предметом всеукраїнського референдуму питання, що суперечать положенням Конституції України, загальновизнаним принципам і нормам міжнародного права, закріпленим насамперед загальною декларацією прав людини, Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод і протоколами до неї. Також не можуть бути віднесені, і це дуже важливо в контексті предмету референдуму, питання, спрямовані на ліквідацію незалежності України, порушення державного суверенітету і територіальної цілісності України, створення загроз національній безпеці України, розпалювання міжетнічної і расової, і релігійної ворожнечі.

Також не може бути винесено на референдум питання щодо законопроектів з питань податків, бюджету, амністії, також як конституційна норма, яка передбачена 74 статтею Конституції України. І не може бути винесено питання, які віднесені Конституцією і законами України до відання органів правопорядку, прокуратури чи суду. Це означає, що через референдум ми не можемо призначати винних, встановлювати строки і так далі, і тому подібне.

Крім цього, ми визначили в даному проекті, що на референдум може виноситися тільки одне питання з тим, щоб уникнути проблеми конкуренції питань, які можуть не знаходити одностайної підтримки.

Крім цього, в законі чітко прописані етапність проведення всеукраїнського референдуму.

Перший етап - це збори громадян не менше як 300 виборців. І найголовніше, що може бути вирішено на зборах, це формулювання питання всеукраїнського референдуму, а також створення ініціативної групи 60 виборців, і може бути створена одна група.

Другий етап. Це також передбачено Конституцією України, необхідність збору 3 мільйонів підписів. Ці підписи будуть збиратися у двох третинах адміністративно-територіальних одиниць, передбачених 133 статтею Конституції по 100 тисяч підписів у кожній із них у паперовій або у електронній формі. Причому створюється як паперовий варіант формування, так і єдина електронна комісія.

І третій етап. Президент зобов'язаний видати Указ про проголошення всеукраїнського референдуму в останню неділю 60-денного строку з дня видання цього указу.

При цьому в законі передбачається можливість зупинення референдного процесу у разі відкриття конституційного провадження щодо конституційності питання всеукраїнського референдуму до ухвалення Конституційним Судом України. Тобто встановлений ще один запобіжник, коли є можливість звернутися до Конституційного Суду на предмет конституційності питання, яке виноситься на всеукраїнський референдум», - зазначив Р.Стефанчук.

Говорячи про відмінність проекту від інших, доповідач повідомив, що «він на 80 відсотків складається з процедур і прописаний сумісно як представниками Центральної виборчої комісії, так і громадянським суспільством із залученням науковців.

Крім цього, ще одна відмінність даного законопроекту, що ми відмовилися від питання консультативних референдумів. Референдум - це річ надзвичайно вартісна, і вона повинна проводитися тільки тоді, коли реально є необхідність визначити стратегічний напрямок розвитку держави. Крім цього, у даному законі передбачено обов'язковість положень референдуму, тобто що будь-який референдум, він має правові наслідки і породжує його як для Президента України, так і для Верховної Ради України».

Р.Стефанчук звернув увагу на те, що, «мабуть, при підготовці цього законопроекту було продемонстровано найвищий поки рівень відкритості і спілкування з громадянським суспільством. Тому що ми готували його практично рік, ми працювали разом з провідними науковими установами, з громадським сектором, з нашими міжнародними експертами. Крім цього, даний законопроект був виставлений на всеукраїнське і міжнародне обговорення, перекладений з української мови на англійську мову. Після цього ми отримали низку позитивних рецензій від Національної академії наук, Національноїакадемії правових наук. Також ми отримали підтримку і від міжнародних організацій, зокрема організації IFES, яка займається міжнароднимивиборами, Швейцарської Конфедерації, інституції, які займаються виборами. Чому саме з ними консультувалися? Тому що досвід проведення референдумів саме в Швейцарській Конфедерації, мабуть, найбільший у світі. Крім цього, даний текст закону вже навіть після виправлень був додатково направлений на отримання висновку саме в Венеціанській комісії».

Р.Стефанчук, завершуючи виступ, сказав: «Ми усвідомлюємо, що можуть бути дискусії по тих чи інших питаннях. Дуже багато проблем, парламентських міфів нам вже вдалося усунути і до цього моменту. Але я прошу підтримати його за основу і після цього продовжити дискусію. Тому що для нас всіх є надзвичайно важливим і пріоритетним, щоб врешті-решт стаття 5 Конституції України, стаття 38 України, яка гарантує, народ України як вищий носій влади, а також можливість долучення до управління державними справами через референдум, врешті-решт в Україні запрацювала».

Він попросив народних депутатів підтримати і проголосувати за основу даний законопроект і конструктивно долучитися до подальшого вдосконалення його положень.

Проект Закону про всеукраїнський референдум №2182 доповіла народний депутат Юлія Тимошенко.

Проект Закону про всеукраїнський та місцеві референдуми за народною ініціативою №3177 доповідає народний депутат Василь Німченко.

Заступник Голови Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Аліна Загоруйко доповіла рішення Комітету, який рекомендує Верховній Раді доповіла рішення Комітету щодо усіх трьох представлений авторами законопроектів. Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти за основу законопроект №3612, а законопроекти за №№2182 і 3177 - відхилити.

В обговоренні законопроектів взяли участь представники депутатських фракцій і груп.

За результатами голосування законопроект №3612 252 голосами було прийнято за основу, а законопроекти №2182 і 3177 - відхилено.

Із заявою від двох фракцій виступив народний депутат Артур Герасимов. У заяві фракції вимагали політичні переслідування з боку влади п’ятого Президента України П.Порошенка та активістів.

А.Герасимов повідомив, що зараз фракція «Європейська солідарність» у повному складі вирушає до Печерського райсуду, де відбувається розгляд справи проти П.Порошенка.

Верховна Рада 307 голосами «за» прийняла у другому читанні і цілому проект Закону про внесення змін до Кодексу України з процедур банкрутства (щодо недопущення зловживань у сфері банкрутства на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19) №3322.

253 голосами «за» у другому читанні і в цілому прийнято проект Закону про внесення змін до Закону України «Про Вищий антикорупційний суд» щодо забезпечення суду приміщенням та інших питань роботи суду №3348.

Народні депутати 244 голосами «за» підтримали у другому читанні і в цілому проект Закону про внесення змін до Закону України «Про реструктуризацію заборгованості державного підприємства «Антонов» щодо уточнення деяких питань реструктуризації заборгованості з метою створення передумов для забезпечення Вищого антикорупційного суду приміщенням» №3350.

За результатами голосування у другому читанні і в цілому 264 голосами «за» прийнято проект Закону про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України для запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) №3383.

304 голосами було прийнято проект Постанови про відзначення 150-річчя з дня народження Василя Стефаника (14 травня 2021 року) №3472.

Верховна Рада 231 голосом «за» прийняла у другому читанні і в цілому проект Закону про внесення змін до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» щодо запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) №3438.

Народні депутати розглянули у першому читанні проект Закону про внесення змін до Закону України «Про виконавче провадження» (щодо обов'язку виконавця проводити індексацію розміру аліментів, визначеного судом у твердій грошовій сумі) №3112.

За результатами голосування законопроект 274 голосами «за» прийнято за основу.

Головуючий закрив пленарне засідання.

За матеріалами Інформаційного управління ВР України

Фото з прямої трансляції на каналі «Рада»



Комментарии

Комментарии отсутствуют. Возможно, ваш будет первым?

Добавить комментарий

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Дарницький суд. Трансляція рішення судді Заставенко у справі «Медведчук проти Стуса». P.S. Рішення «іменем України» винесене

подробнее

Опрос

Вы проголосуете на местных выборах за кандидатов от "Слуг народа"?

Конфликты и законы © 2008-2020.

Электронная версия всеукраинского юридического журнала «Конфликты и законы». Свидетельство о госрегистрации: КВ № 13326-2210Р от 19.11.2007 г. Полная или частичная перепечатка материалов сайта разрешается только после письменного согласия редакции. Внимание! Начиная с 21.11.2013 года (дня провала евроинтеграции с ЕС) редакция журнала «Конфликты и законы» (вопреки правилам правописания) оставляет за собой право публиковать слова «партия регионов» и «виктор федорович янукович» со строчной буквы. Также, начиная с 29.06.2016 года, редакция «КЗ» оставляет за собой право навсегда публиковать на своих страницах со строчной (маленькой) буквы слова (и образованные от них аббревиатуры) и словосочетания «москва», «россия», «российская федерация», «владимир путин», а вместе с ними и сокращение «роскомнадзор» (как и все прочие госучреждения рф), нарушив таким образом установленные правила правописания независимо от языков, на каких эти слова и названия публикуются. Это наше оружие в информационной войне с оккупантом.