Новая власть окончательно добивает авиастроительную отрасль Украины. Часть 1
- Подробиці
- Опубліковано 18.03.2020 06:37
-
Автор: Анатолий Вовнянко Конфлікти і закони
- Переглядів: 8471
Я и мои коллеги неоднократно на протяжении последних 10-и месяцев писали письма и обращения по вопросам авиастроительной отрасли Президенту Украины Зеленскому В.А в АПУ и ОПУ, а также в СНБО и ГК «Укроборонпром», но получали только отписки. Привожу пример этого Обращения, в котором кратко приведена вся история уничтожения авиастроительной отрасли Украины.
Звернення до Президента України
Зеленського В.О.
По питанню: колапса авіабудівної галузі України та «Пропозицій по її відродженню і розвитку…»
Шановний Володимире Олександровичу!
Україні в спадок від Радянського Союзу дісталася потужна авіаційна промисловість, яка випускала до 250 літаків на рік, включаючи шедеври світового авіабудування - літаки Ан-124 «Руслан» і Ан-225 «МРІЯ», а конструкторське бюро О.К. Антонова було світовим лідером, нарівні з корпорацією Локхід (США), в розробці військово-транспортних літаків.
За часів незалежності України авіабудівна галузь продовжувала розвиватися видатним генеральним конструктором і менеджером Балабуєвим П.В. за фінансової підтримки створеної ним же авіакомпанії «Руслан» (зараз «Авіалінії Антонова»), зароблені якою валютні кошти він вкладав в створення нових літаків і розвиток вітчизняного авіабудування. Були створені літаки Ан-70, Ан-38, Ан-74-300, Ан-32П, Ан-140, Ан-148, куплені літаки Ан-124 для авіакомпанії, втілені цифрові технології і композитні матеріали, проведена глибока модернізація Ан-124-100, продана ліцензія на виробництво літака Ан-140 в Іран, будувалося житло для працівників і багато іншого.
Після так званої «помаранчевої» революції, 2005 року Балабуєв П.В. вимушено пішов у відставку і почалася деградація авіабудівної галузі. Головною задачею всіх наступних керівників ДП «Антонов» стало використання коштів, зароблених авіакомпанією за кордоном через посередників для своїх власних потреб, а не для розвитку авіабудівної галузі.
Починаючи з 2005 року посада генерального конструктора АНТК ім. О.К.Антонова, а потім і президента ДП «Антонов», продавалася чиновниками за великі гроші або віддавалася ставленикам-непрофесіоналам лише для виводу коштів з підприємства. В 2005 і 2010 роках посаду генерального конструктора, а потім і президента ДП «Антонов», продали Ківі Д.С., і сотні мільйонів доларів йшли на кармани та хабарі, щоб втриматись на посаді.
Величезні бюджетні кошти були вкрадені при побудові літаків Ан-70 для МО, Ан-148 для лізингової компанії та ін.
У 2015 році авіаційну галузь передали з Міністерства економічного розвитку і торгівлі до ДК «Укроборонпром», а на посаду в.о. президента ДП «Антонов» Президент Порошенко П.О. призначив нардепа від БПП, директора ТОВ «Ауді Центр Хмельницький» Гвоздьова М.О. Секретар РНБО В. Турчинов та його 1-й заступник О. Гладковський-Свинарчук також призначили на керівні посади в ДП «Антонов» своїх ставлеників, жоден з яких не мав ніякого відношення до авіабудування, освіти та знань. Головне їх завдання – викачувати кошти з ДП «Антонов», а не створювати літаки. Тільки в 2015 році, за даними ЗМІ, вивели близько 50 млн. доларів.
У результаті непрофесійного керівництва та виведення значних коштів з ДП «Антонов» з 2015 р. в авіабудівній галузі України припинено виробництво літаків, втрачені всі ринки збуту, за багато років так і не створена система сервісної підтримки, відсутні конкурентоспроможні літаки та не ведеться ніяка виробнича діяльність. ДП «Антонов» нічого не створює і не виробляє, крім технічного обслуговування літаків своєї авіакомпанії, і просто проїдає валютні доходи авіакомпанії «Авіалінії Антонова». Харківське державне авіаційне промислове підприємство (ХДАВП) практично банкрут.
Також були розірвані всі звязки з російською федерацією в авіабудівній галузі, що сприяло, наряду з вищеприведеним, припиненню серійного виробництва літаків в Україні.
Побудовані командою Ківи Д.С. (вони і сьогодні знаходяться на більшості керівних посад) для піару в одному екземплярі, так звані нові літаки Ан-178 і Ан-132D є глибокими модифікаціями літаків Ан-148 і Ан-32, вони не є конкурентоспроможними і не відповідають навіть заявленим характеристикам, а тому на них відсутні замовлення.
За 4 роки так і не спромоглися при величезних прибутках побудувати повноцінний ударний безпілотник «Горлиця» для збройних сил, а тому Україна змушена була купила 6 безпілотників в Туреччини за 69 млн. доларів.
На багаторазові звертання про відновлення авіабудівної галузі до АПУ та Офісу Президента, РНБО, ДК «Укроборонпром», направлені з червня 2019 р., ми отримували тільки відписки. Лише 24.10.2019 р. заступник керівника Офісу Президента України Коваленко А.М. провела нараду «Проблемні питання авіаційної промисловості України та шляхи її вирішення» та в кінці листопада ц.р. в ДК «Укроборонпром» провели нараду по обговоренню проблем авіабудівної галузі, але ніяких конкретних кроків по припиненню руйнування галузі так і не було зроблено.
Вже півроку в ГК «Укроборонпром» нове керівництво - А. Абравамичус, Р. Корж, М. Найєм і т.п., але, крім вибивання коштів собі на зарплати з ДП «Антонов» та ін., вони нічого не зробили. Їхні розповіді про те, що в галузь прийдуть великі західні компанії, не більше, ніж вигадки, також як і замовлення одного літака Ан-178 для Перу. Вказані чиновники не мають досвіду, освіти і знань, а також програми чи бачення збереження і розвитку галузі, а тому не знають, що потрібно робити і зацікавлені тільки у величезних коштах, які вони отримують від підприємстств оборонної галузі для значного підвищення особистого фінансового стану.
Ще раз наголошуємо - головна проблема авіабудівної галузі, це некомпетентне керівництво ДП «Антонов» і галуззю та виведення значних коштів, а не відсутність бюджетних коштів та державних замовлень.
Нинішне керівництво ДП «Антонов», яке контролює підприємство і його фінансові потоки, купило (за украдені в підприємства кошти) в попереднього керівника ДК «Укроборонпром» Букіна П.Ю. посаду президента ДП «Антонов» на 3 роки та поставило туди свого ставленика Донця О.Д. Підприємство за рахунок вантажних перевезень авіакомпанією в 2018 році отримало: величезні доходи 7.92 млрд. гр., чистий прибуток 926 млн. гр.. При цьому, з авіакомпанії ще щорічно виводиться за кордон на кармани керівників та хабарі (щоб втриматися на посадах) ще 15-20 млн. доларів. Ніякі аудити не виявлять ці крадіжки, тому що схеми відпрацьовані роками. Приблизно такі ж цифри будуть і в 2019 році. За вказані кошти вже давно можна було провести імпортозаміщення російських комплектуючих, розпочати будувати ударні безпілотники «Горлиця» для української армії та добудовувати літаки Ан-148 і Ан-158, які вже декілька років стоять на підприємстві. Але керівництво ДП «Антонов» нічого не створює, не будує, а президент Донець О.Д. майже 2 роки бігає по різних нарадах і чиновниках та розповідає, що держава не надає бюджетного фінансування та замовлень і вони от-от виконають імпортозаміщення російських комплектуючих. На заміщення російських матеріалів ще піде декілька років і про авіабудування в Україні можна буде забути. Такого маразму не має в жодній країні світу!
Головна задача нинішнього керівництва ДП «Антонов», більшість з яких і зруйнували підприємство і галузь, це як найдовше втриматися на фінансових потоках авіакомпанії та високооплачуваних (сотні тисяч гривен щомісяця) посадах, плакатись, що відсутнє державне фінансування, а не будувати літаки! Президент ДП «Антонов» Донець О.Д. отримав у грудні зарплату в розмірі 1.203 млн. гривен, при тому, що підприємство нічого не створює і не виробляє, а тільки імітує. Про це неодноразово писали в ЗМІ (див. «Авиастроение Украины: дайте денег, может быть, построим самолет», др.).
Шановний Володимир Олександрович!
Якщо на державному рівні прийняти швидкі та рішучі дії по зміні некомпетентного керівництва ДП «Антонов» та розробити нову реальну (а не фейкову) Програму відновлення авіабудівної галузі, то повірте, на сьогодні в Україні ще є шанс зберегти авіабудування. Ми наполягаємо, що можливо через 1-1.5 року розпочати серійне виробництво літаків і безпілотників «Горлиця» для збройних сил і ми готові доповісти Вам.
Якщо ж цього не зробити в найближчий час, то авіабудівна галузь України зникне назавжди за Вашої каденції на посаді Президента!
Прошу Вас виділити з свого напруженого графіку 15 хвилин для надання Вам інформації про реальний стан авіабудівної галузі України та розроблених «Пропозицій про відновлення та розвиток авіабудівної галузі України на 2020-2024 р.р.»
З повагою, Анатолій Григорович Вовнянко і колеги, екс-керівник програми створення літака Ан-225 «Мрія», заст. Головного конструктора по літаках Ан-225, Ан-325, Ан-218, Ан-124, Ан-124-100 і їх модифікацій, а також авіаційно-космічних системах.
Нам также удалось пообщаться с чиновниками нынешней власти – заместителем секретаря СНБО Кривоносом С.Г., заместителем генерального директора ГК «Укроборонпром» Коржом Р.А., заместителем Офиса Президента Коваленко А.М. и др. Результаты этих встреч я коротко описал в статье «Авиаконструктор КБ «Антонов»: «Зеленая» власть не заинтересована в возрождении авиастроения в Украине». К сожалению, украинские высокопоставленные чиновники крайне некомпетентны и не заинтересованы в решении важных государственных проблем и развитии страны. Главная задача у них – это имитация деятельности и повышение своего благосостояния. Еще когда «генеральным» конструктором был Кива Д.С., то чиновников «покупали» оптом и в розницу. Такая же практика продолжается и сейчас.
Для примера я хочу остановиться на нынешнем руководстве ГК «Укроборонпром». Когда А. Абравамичуса назначали руководителем, то многие известные люди и специалисты главной проблемой его называли то, что он гражданин Литвы и что будет допущен к важным государственным секретам. Но при этом они ничего не говорили, что он никогда не имел отношения к промышленности и ничего не создал, находясь на руководящих постах в Украине. Напротив, многие, кто с ним сталкивался на должности Министра экономического развития и торговли, дают ему негативные отзывы.
Я хочу привести свои соображения по этому поводу. Никаких секретов, не известных зарубежным спецслужбам, в Украине давно нет. Ведь еще при Президенте януковиче в.ф. ГК «Укроборонпром» руководил гражданин россии. Конечно, есть секреты создания конкретной военной техники, например, на предприятии «Луч», но А. Абравамичус при всем желании их не поймет, да и руководство оборонных предприятий вряд ли будут их показывать этому временщику.
А. Абравамичус за полгода пребывания на должности генерального директора ГК «Укроборонпром» не взял себе в команду или советниками профессионалов, а набрал себе «соросят», и не имеющих отношения к отрасли людей (один М. Найем чего стоит), да поменял нескольких руководителей предприятий.
(Cправкa. «Соросятами» в Украине называют представителей различных зарубежных фондов и организаций, включая небезызвестного Сороса. Они, находясь на государственных должностях, проводят политику в интересах своих зарубежных кураторов, а не государства и граждан Украины).
Главной задачей указанных чиновников является повышение своего благосостояния, а не решение задач, стоящих перед оборонной промышленностью Украины. Вот конкретный документ.
Но это только вершина айсберга. По информации, сейчас создано или создается новое предприятие, через которое будет заключать контракты авиакомпания «Авиалинии Антонов». И выгодоприобретателями этого предприятия также называют нынешнее руководство ГК «Укроборонпром». А это уже не гривны, а миллионы долларов и евро, которые пойдут на карманы, а не на развитие отрасли.
Несколько месяцев назад заместитель генерального директора ГК «Укроборонпром» по трансформации Р. Бондарь очень жестко раскритиковал и «наехал» на руководство ГП «Антонов» (это можно посмотреть в интернете). Но тем не менее, позже руководство ГК «Укроборонпром» благословило зарплату президенту Донцу А.Д. в размере 1.203 млн. гривен за декабрь 2019 года. Судя по тому, что «наезды» в последнее время прекратились, руководство ГП «Антонов» удовлетворяет теневые финансовые аппетиты руководства ГК «Укроборонпром». А если руководство ГП «Антонов» не будет с ними делиться наворованным, то у них есть пугало – снятие с должности за неэффективную работу.
Команда «соросят» - рэкетиров обложила данью не только ГП «Антонов», но и многие другие предприятия оборонного комплекса, которые входят в ГК «Укроборонпром», а это сотни миллионов, а может быть, и миллиарды гривен в год. Поэтому, когда Президент Зеленский В.А. рассказывает Вам, что он привел во власть реформаторов, не верьте – это те же Свинарчуки, только под другими фамилиями!
В конце ноября 2019 года заместитель генерального директора ГК «УКроборонпром» по авиастроению Р. Корж собирал большие совещания из различных представителей авиационного сообщества Украины и чиновников различных ведомств, для того чтобы обсудить вопросы, что нужно делать для сохранения авиационной промышленности. Все как всегда закончилось ничем. Ведь главное для украинских чиновников - это имитировать свою деятельность.
Оказалось, что нынешние чиновники и руководители ГП «Антонов» не в состоянии за 4 месяца даже разработать какую-то свою программу по авиастроению, а поэтому дорабатывают программу Правительства В. Гройсмана, которая 2 года пролежала мертвым грузом и о которой некоторые из них очень негативно отзывались при наших встречах. Вот выдержки из письма Минэкономики в наш адрес:
«З метою актуалізації Стратегії відродження вітчизняного авіабудування на період до 2022 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 року № 429-р «Деякі питання вітчизняного авіабудування», та плану заходів з її виконання, в Міністерстві відбулося перше засідання згаданої робочої, на якому було розглянуто питання підготовки відповідного проекту рішення Уряду. Наразі Міністерством підготовлено проект розпорядження Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 року № 429-р», який найближчим часом буде направлений на погодження до заінтересованих центральних органів виконавчої влади тапідприємств.
З повагою
Заступник Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Юлія СВИРИДЕНКО».
Мы пытались со своими предложениями попасть в эту рабочую группу, которая состоит из тех, кто прямо или косвенно разрушал многие годы и сейчас добивает авиастроительную отрасль, огромного числа чиновников и др., которые не знают и не понимают, что реально творится в авиастроении Украины, но нам отказали. Работа этой группы будет направлена не на восстановление и развитие отрасли, решение организационных и кадровых вопросов, а на продолжение ее агонии за счет бюджетных денег. Только при этом некоторые из участников сумеют еще и обогатиться за счет этих средств. (Для справки. БОльшая часть ранее выделенных бюджетных (наших с Вами, читатели) средств была уворована. Вместо 2-х самолетов Ан-70 для МО Украины за 9 лет был построен 1 фюзеляж. Вместо 6 самолетов Ан-148 для лизинговой компании построили только 2, хотя деньги были выделены в полном объеме).
Анатолий Вовнянко, ведущий конструктор в службе самолета Ан-70 1982-1985 г.г., руководитель службы ведущих конструкторов по самолету Ан-225 1985-1989 г.г., зам. Главного конструктора по самолетам Ан-225, Ан-325 и авиационно-космическим системам 1989-1991 г.г., зам. Главного конструктора по самолету Ан-218 1991-1994 г.г., зам. Главного конструктора по самолетам Ан-124, Ан-124-100, Ан-225 и их модификациям, а также авиационно-космических системам 1994-2008г.г.,
Самолет Ан-74 короткого взлета и посадки. Строился на Харьковском авиазаводе был востребован и поставлялся в разных модификациях во многие страны мира. Фото предоставлено автором
Також з цієї категорії...
Мер Калуша запропонував прислухатись до...
2 мая 2014 г.
Зафиксировано несколько нападений террористических групп...
17 июн. 2014 г.
Ринатику везде у нас дорога....
6 июл. 2015 г.
Набираючі популярність...
Пропаганда та залякування - як...
3 нояб. 2024 г.
СБУ затримала коригувальника російського гру,...
4 нояб. 2024 г.
Поліція Києва розпочала кримінальне провадження...
4 нояб. 2024 г.
Останні новини
Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у новому воєнному зведенні на 4 листопада розповів про наступні актуальні ситуації на фронті:
Коментарі