​Швеція заарештувала вантажне судно після чергового пошкодження кабелю в Балтійському морі, яке «не може бути випадковим»

Представники шведської влади піднялися на борт та проводять слідчі дії на судні, затриманому після повідомлень про черговий інцидент з пошкодженням підводного кабелю у Балтійському морі 26 січня.

«Ми можемо підтвердити, що представники шведської влади перебувають на борту судна для проведення слідчих дій», - зазначив речник безпекової служби Швеції Йоган Вікстром, не надавши подальшої інформації про деталі й перебіг розслідування, повідомляє Голос Америки.

Матс Люнгквіст, шведський прокурор, відповідальний за розслідування цієї справи, також підтвердив агентству AFP, що співробітники «кількох шведських владних установ» перебувають на борту судна від вечора 26 січня в рамках розслідування.

«Справою в основному займається (безпекова служба) Sapo, і я відповідаю за попереднє розслідування. Ми також отримуємо чудову допомогу від шведської берегової охорони, національного оперативного департаменту шведської поліції, а також військових», — зазначив Люнгквіст.

Коментуючи подію, міністерка закордонних справ Німеччини Анналена Бербок заявила, що чергове пошкодження кабелю в Балтійському морі не може бути випадковістю.

«Зараз ми спостерігаємо це знову – ще більше пошкоджених кабелів, це не може бути збігом», - зазначила Бербок у спілкуванні з журналістами у Брюсселі 27 січня.

«Сигнали GPS перериваються знову і знову, за критичною інфраструктурою шпигують за допомогою дронів. Тут також ми ще тісніше співпрацюємо як з ЄС, так і з НАТО. Тут також ми посилюємо нашу співпрацю в плані виявлення загроз і оборони. Зараз ми розвиваємо нову та подальшу координацію між ЄС і НАТО, особливо для посилення нашої стійкості», - додала вона.

Міністр закордонних справ Естонії Маргус Цахкна висловив подібну думку у дописі в мережі X.

«Я не вірю у випадковості, коли мова йде про часті випадки пошкодження підводної інфраструктури в Балтійському морі», — заявив Цахкна.

Швеція заарештувала болгарський балкер Vezhen, який йшов під прапором Мальти, 26 січня, після того, як Латвія повідомила про пошкодження у Балтійському морі підводного оптоволоконного кабелю, що з’єднує дві країни.

Судно Vezhen, яке належить болгарській судноплавній компанії Navigation Maritime Bulgare, перебувало в районі пошкодженого оптоволоконного кабелю о 00:45 за Гринвічем 26 січня, повідомляють новинні агентства з посиланням на вебсайти стеження за морським судноплавством.

Капітан Александар Калчев, генеральний директор болгарської компанії Navigation Maritime Bulgare (Navibulgar), яка є власником Vezhen, підтвердив, що якір судна міг зачепити підводний кабель, втім це не було зроблено навмисно.

За його словами, судно, яке перевозило добрива з російської Усть-Луги до Південної Америки, потрапило у «надзвичайно погану погоду» 25 січня. Відтак один з якорів корабля впав на морське дно під час сильного вітру.

«Можливо, він протягнувся по морському дну», — сказав Калчев й пояснив, що якір був пізніше піднятий.

Пошкодження кабелю сталося в територіальних водах Швеції на глибині щонайменше 50 метрів, повідомили офіційні особи.

«Вони (екіпаж) отримали вказівки допомагати владі, і ситуація ніколи не загострювалася, й на цей момент вона спокійна», — сказав Калчев агентству Reuters.

«Я переконаний, що ми не можемо сказати... що це був зловмисний акт», - додав він.

Водночас представник Шведського метеорологічного та гідрологічного інституту повідомив, що вранці 26 січня вітер в морі за шведським островом Готланд сягав швидкості приблизно 8-10 метрів на секунду.

«Це не дуже сильний вітер. Він значно нижче 14 метрів на секунду, що є порогом для штормового попередження», — зазначив він в інтерв’ю агентству Reuters, додавши, що хвилі також були не дуже високі.

На телевізійних кадрах судна Vezhen, продемонстрованих шведським телебаченням TV4, видно, що корабель має пошкоджений якір. Наразі судно стоїть на якорі приблизно в 10 км на південь від військово-морської бази в Карлскруні, на півдні Швеції.

Navibulgar, яка є найбільшою судноплавною компанією Болгарії, призначила агента у Швеції та найняла адвоката, щоб «захищати інтереси екіпажу та компанії». Екіпаж судна складається з восьми болгар і дев’яти громадян М’янми.

НАТО нещодавно оголосила про початок місії патрулювання у Балтійському морі з метою запобігання подальшим інцидентам з пошкодженням підводної інфраструктури, які, на думку багатьох посадовців та експертів, є частиною гібридної війни росії проти країн Заходу.

Вантажне судно Vezhen на якорі біля Карлскруни. Фото Reuters



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан разом із ведучим Ігорем Гаврищаком у воєнному зведенні за 19 квітня обговорили наступні теми:

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2025.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.