​Режим «Баас» у Сирії зруйнував залізничну станцію османського періоду

Станція «Кадем», одна з ключових станцій на історичній Хіджазькій залізниці, побудована у Сирії за часів її перебування під владою Османської імперії. Станція також слугувала місцем збору паломників, які бажали вирушити на священні землі. Станція «Кадем» була зруйнована силами поваленого режиму партії «Баас», повідомляє турецьке інформагентство Анадолу.


Хіджазьку залізницю, що простягнулася від Дамаска до Медіни, було відкрито 1 вересня 1908 року. Проєкт було реалізовано за ініціативою султана Абдул-Хаміда II. Дорога з'єднувала Дамаск і регіон Хіджаз, в якому розташоване священне для мусульман місто Мекка.

Залізниця мала важливе військове, політичне, економічне та суспільне значення.

Станція Кадам у Дамаску - це спадщина Османської імперії, одна з найважливіших станцій Хіджазької залізниці.

Побудовані на території станції в період Османської імперії об'єкти використовували для технічного обслуговування і ремонту поїздів, а також для виготовлення запасних частин до них.

Станція, що функціонувала з моменту свого заснування, у 2012 році була захоплена силами режиму «Баас». Після цього сотні співробітників були звільнені з роботи.

На станції Кадем є зона, де зібрані локомотиви старих поїздів, які довгі роки курсували Хіджазькою залізницею. Сили режиму розграбували цінні деталі та мідні пластини історичних локомотивів і вагонів.

Солдати армії поваленого режиму Башара Асада використовували станцію для прилеглих населених пунктів. Сили режиму вилучили цінні експонати з музею «Кадем», заснованого 2008 року, і спустошили його.

Крім того, згоріла і прийшла в непридатність карета, що належала султану Абдулхаміду II. Персонал музею дбайливо зберігав цей експонат протягом багатьох років.

Знімальна група агентства «Анадолу» сфотографувала станцію на тлі занедбаних і понівечених вагонів і локомотивів.

Ях'я Ель-Хульвані, який пропрацював техніком на станції «Кадем» 57 років, у розмові з кореспондентом АА розповів, що 2012 року сили поваленого режиму піддали станцію обстрілу з танків.

«Після того, як сили режиму увійшли сюди, вони почали обстрілювати поселення. Їхніми мішенями стали райони Асалі та Джура», - розповів він.

Співрозмовник агентства також поділився інформацією про історію Хіджазької залізниці.

«До появи залізниці подорож на верблюдах займала близько трьох місяців. З появою поїзда цей час скоротився до трьох днів», - каже Ель-Хулвані.

За його словами, поїзди, що курсують залізницею, також використовувалися для перевезення зерна та інших комерційних товарів.

У центрі технічного обслуговування на станції «Кадем» працювали тисячі людей. На її території розташовувалися спеціальний відділ з обслуговування паровозів, токарна і ливарна дільниця, де виготовляли всі необхідні для паровозів деталі, а також ковальська майстерня.

Ель-Хулвані зазначив, що станція активно функціонувала до кінця 2010 року.

«Коли почалися події в Сирії, військові вивезли нас із заводу. Вони його зруйнували. Усі мідні деталі поїздів були вкрадені. Також зникли запасні частини, які ми зберігали в депо. Ці деталі були історичними, тому що паровози були єдиними, які залишилися в Сирії».

Директорка Музею Хіджазької залізниці Манал Халіфа розповіла, що музей «Кадем» був побудований у 2008 році. За її словами, музей було серйозно пошкоджено внаслідок дій сил режиму. Халіфа розповіла, що в музеї залишилася лише невелика частина експонатів.

«Музею та об'єктам на станції було завдано значної шкоди. Багато експонатів було розграбовано», - сказала вона.

Співрозмовниця агентства додала, що після падіння режиму «Баас» почалися роботи з відновлення музею.

«Це найстаріша станція на Хіджазькій залізниці, ми пишаємося нею. Ми відновимо все, що було зруйновано», - сказала Манал Халіфа.

Фото aa.com.tr



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у воєнному зведенні на 21 лютого обговорив наступні актуальні теми:

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2025.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.