Бути чи не бути розпуску парламенту? - ось в чому питання…
- Подробиці
- Опубліковано 24.04.2019 22:27
-
Автор: Конфликты и законы Конфлікти і закони
- Переглядів: 1420
До всіх, хочу поговорити про черговий вброс у середовище суспільства ще однієї теми для обговорення, щоб відволікти увагу народу від інших важливих проблем. Можуть чи не можуть в принципі на законних, повторюю, на ЗАКОННИХ підставах відбутись дострокові вибори до нашого парламенту.
Вважаю, що вже не можуть. Аргументи.
Добре, що в останні дні перестали говорити про підстави дострокового розпуску парламенту, бо вони не мають зараз ні якого значення. Варто говорити про законність вирахування строків для розпуску.
Норми Конституції є різні за своїм цільовим призначенням: регулятивні, декларативні, інституційні, .... і ЗАПЕРЕЧУВАЛЬНІ, тобто ті, які забороняють щось робити. Саме з них треба починати аналіз. Для нашої ситуації - це остання частина статті 90 Конституції, яка забороняє дострокове припинення повноважень парламенту і, таким чином, проводити дострокові вибори до парламенту -- в останні 6 місяців повноважень ВРУ і Президента.
1. Оскільки Президенту 2014 року залишилось виконувати свої повноваження десь трохи більші ніж 1 місяць, то до вступу на пост Президента 2019 року розпустить парламент НЕ МОЖНА.
2. А чи може Президент це зробити після інавгурації ? Знову дивимось на останню частину статті 90 Конституції, але вже через призму строку повноважень парламенту. Ключовим є визначення дати завершення повноважень існуючого парламенту, нормальні вибори до якого мають відбутись за Конституцією 27 жовтня цього року. І ось тут ні Конституція, ні законі не можуть прийти нам на допомогу з визначення конкретної дати (число, місяць). Гуляють різні думки і методи щодо пошуку цієї дати.
Оскільки частина 2 статті 19 Конституції (розділ, якій встановлює висхідні (визначальні) принципи нашого конституційного ладу), що органи державної влади мають діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами, і ні як інакше, то авторитарні (волюнтаристські) уяви тут НЕ МОЖЛИВІ.
Стаття 90 (частині 1) Конституції чітко зазначає, що повноваження ВРУ припиняються у день відкриття першого засідання ВРУ нового скликання. Дуже важно орієнтуватись на цю норму, бо від цієї дати залежить зворотній відрахунок 6 місяців для Президента. Візьмемо для прикладу, що новий Президент вступив на пост орієнтовно 27 травня, то він має право на розпуск парламенту (6 місяців) не раніш 27 листопаду, але ж це число ні яким законом не визначене, це лише віртуальне передбачення.
Ідемо далі, а чи може парламент після виборів 27 жовтня відкрити своє перше засідання до 27 листопаду -- в принципі може, а чому і ні, законних перешкод для цього немає. Для такого твердження проаналізуємо норми закону щодо виборів народних депутатів (до речі, всього то один тур).
Досліджуваними нормами є статті 98, 99, 100,101. Там встановлені придельні для дії строки, повторюю придельні, за які вийти не можливо, але завершити якусь дію РАНІШ можна. Ключовим -- є слова «НЕ ПІЗНІШ» -- встановлення результатів не пізніш 15 днів, офіційне оприлюднення не пізніш 5 днів, реєстрація не пізніш 20 днів, видача тимчасового посвідчення не пізніш 7 днів. А може це відбутись раніш -- звичайно, що може.
Наприклад, Оприлюднення встановлених результатів першого туру президентських виборів 31 березня відбулось через 7 днів за умов наявності аж 39 кандидатів і нічого, все нормально. Видача мені у 1990 році тимчасового посвідчення народного депутата відбулось через 1 день, і це у тих умовах технічно-камінного віку. А чому депутати мають чекати аж 30 днів до відкриття своєї сесії??? Всі технічні оформлення можна завершити за 1 тиждень, особливо враховуючи те, що вони готували всі документи ще під час реєстрації кандидатами.
Тобто, ще раз повторюю чітко визначеної у законі дати, від якої можна було б починати відлік 6 місяців встановите НЕ МОЖЛИВО -- будь-які конструкції будуть авторитарними (волюнтаристськими) і не відповідати закону.
Тут колишній міністр юстиції періоду Янучара пан Лавринович порадив орієнтуватись на дату приведення до присяги депутатів цього парламенту. Отож мені порадник. Він вже напорадив у 2010 році оприлюдненням під януковича текст Конституції в редакції 1996 року, хоча КСУ такої настанови своїм Рішенням не надавав.
Ми маємо слідувати настанові статті 1 Конституції України, що в нас правова держава.
Президент має орієнтуватись лише на ту дату, щодо якої не має сумніву і немає різночитання. Якщо таку дати безспірно не можна встановити, то і не має чого рипатись. Майте терпіння і законно проведіть чергові вибори парламенту.
І як кажуть, Р. S. -- в частині 2 статті 82 Конституції, де говориться про «ні пізніш 30 днів» -- вони прив'язані з дня «оголошення» результатів, а не «оприлюднення» їх в офіційних друкованих джерелах. А оголошення може бути і офіційним повідомлення ЦВК. Норма Конституції вище норми закону. Ось вам ще одна заковика.
Віктор Шишкін, facebook.com
Фото УНІАН
Також з цієї категорії...
Відеосудилище над Тимошенко без її...
13 авг. 2012 г.
Реклама + известное имя =...
22 сент. 2012 г.
Єфремову: треба не папірці читати...
18 янв. 2014 г.
Набираючі популярність...
Суд заочно засудив екснардепа Царьова...
28 нояб. 2024 г.
Заступнику директора комунального підприємства оголошено...
28 нояб. 2024 г.
Оперативна інформація станом на 08.00...
29 нояб. 2024 г.
Останні новини
Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у новому воєнному зведенні на 27 листопада обговорив наступні бойові дії:
Коментарі